Meeste inruil occasion

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Meeste inruil occasion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 15:34

IVM minder werken wil ik eigenlijk een iets kleinere wellicht wat nieuwere auto.
Rij nu in een station diesel en wil naar een gewone 5 deurs op benzine

Maar waar/hoe krijg ik het meeste geld terug voor mij auto?
Inruil bij een dealer? Verkopen aan een handelaar? Marktplaats? Ikwilvanmijnautoaf.nl?

Zitten voldoende handige bokkers hier :) dus wellicht nog goede tips and trics?

Vjestagirl

Re: Meeste inruil occasion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:39

In principe zal je er op marktplaats het meeste voor krijgen, gewoon verkoop aan een particulier.
Als je voor gemak gaat ruil je m in bij de dealer of verkoop je m aan een handelaar.
Als je vooraf een offerte wil krijgen en ter plekke er minder voor wil krijgen dan de offerte omdat ze er nadelen aan ontdekken, dan kies je ikwilvanmijnautoaf.nl

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:40

Keet schreef:
IVM minder werken wil ik eigenlijk een iets kleinere wellicht wat nieuwere auto.
Rij nu in een station diesel en wil naar een gewone 5 deurs op benzine

Maar waar/hoe krijg ik het meeste geld terug voor mij auto?
Inruil bij een dealer? Verkopen aan een handelaar? Marktplaats? Ikwilvanmijnautoaf.nl?

Zitten voldoende handige bokkers hier :) dus wellicht nog goede tips and trics?

Met de verkoop via marktplaats krijg je er meestal het meeste voor.
Je zou hem 2 weken op marktplaats kunnen zetten, krijg je hem dan niet verkocht inruilen op een andere auto of informeren bij handelaren :).

maar mijn ervaring is als je auto netjes is en je vraagt een eerlijke prijs dan is hij binnen die 2 weken verkocht via marktplaats

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:46

in ieder geval niet via ikwilvanmijnautoaf.nl, daar geven ze vrij weinig...

Ik heb mijn auto particulier verkocht, dat was toen t voordeligst. Had hem op zo'n auto site gezet. Maar ik deed de auto helemaal de deur uit toen, dus inruilen was geen optie. Zou eerst eens kijken wat je er voor terug krijgt als je hem inruilt.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:48

Marktplaats moet je ook wel een beetje de geïnteresseerden filteren, je krijgt ook een bult idioten op je af. De laatste keer dat hier een auto werd verkocht bleek het papiertje achter de ramen en de auto langs de openbare weg parkeren nog het effectiefst.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:41

Ik zou hem zelf proberen te verkopen. Voordeel bij het kopen is dan dat je geen auto in te ruilen hebt en dan kan er opeens vaak nog heel wat van de prijs af (of extra's erbij, maar net wat je wil).
Dat hadden wij vorig jaar ook namelijk. We hadden een auto waar heel wat mis mee was, via een opkoper van die auto afgeraakt en toen we bij de dealer stonden voor een 2ehandsje vroeg de verkoper al of we ook wat in te ruilen hadden. Toen we aangaven van niet zei hij zelf al dat er dan wel wat aan de prijs te doen was.

En bij inruilen krijg je de hoofdprijs ook niet, dus als je hem zelf redelijk kunt verkopen zou ik dat zeker doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:44

Ben zo bang voor "gezeik" als ik hem aan een particulier verkoop. Dat als er iets mis is, dat ze daar over terug komen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 09:56

Gister bij een dealer de auto ingeruild op een nieuwe auto. Heb een goede inruil gekregen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:44

Keet schreef:
Gister bij een dealer de auto ingeruild op een nieuwe auto. Heb een goede inruil gekregen

Is ook mijn ervaring, langsgaan bij meerdere dealers! Ik heb m'n auto toen ook voor een mooie prijs kunnen inruilen op een bijna nieuwe megane!