externe harde schijf resetten, iemand technisch?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieltje

externe harde schijf resetten, iemand technisch?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:14

hallo bokkers,

Ik heb een tijdje geleden voor mijn macbook een externe harde schijf (van toshiba) aangeschaft zodat ik hierop een reservekopie kon maken. Dit heb ik gedaan en is allemaal gelukt. Nu geeft mijn laptop af en toe een melding in de trent van ''x dagen geen reservekopie gemaakt'' dus dacht ik laat ik weer eens een nieuwe reservekopie maken!
Helaas moet ik dan het wachtwoord geven van de externe harde schijf en die weet ik dus niet meer.. Nou moet het toch kunnen dat je die harde schijf als het ware helemaal reset (?!) en dan gewoon opnieuw een wachtwoord erop zet en opnieuw je reservekopie maakt? In ieder geval lijkt het me handig om achter het wachtwoord te komen/ het opnieuw te regelen voordat mijn laptop een keer onverhoopt crasht, maar ik hoef toch neem ik aan niet een hele nieuwe externe harde schijf te kopen alleen omdat ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Iemand die een beetje technisch is en mij kan helpen?

Amaris

Re: externe harde schijf resetten, iemand technisch?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:17

Heb je dit probleem al gegoogled met vermelden van type harde schijf ed?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:19

Je kan hem "gewoon" formatteren.
Let wel ,dan ben je alles kwijt.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 20:21

Het probleem is dat ik wel aanwijzingen kan vinden over hoe ik de harde schijf moet formatteren, maar zodra ik hem aansluit op mijn computer moet ik eerst het wachtwoord geven.. Doe ik dit niet dan maakt die ook nog geen contact en is die dus ook niet te zien als een input ergens en kan ik helemaal niets -O-

Misschien dat ik toch maar naar de winkel ermee moet en hopen dat zij mij verder kunnen helpen!