Heel herkenbaar. Maar de mensen die zo reageren zijn misschien niet de juiste mensen om het er dan mee over te hebben. Heb je iemand met wie je er wel goed over kan praten? Probeer het los te laten hoe die anderen reageren, dit kost je energie en je gaat het toch niet veranderen dat ze begrijpen dat je moeder verliezen voor jou toch echt een wezenlijk verschil is als bij een tante. Als iemand vraagt hoe het met je is is op zich niets mis mee, jij beslist op dat moment wat je ermee wil. En of je je gevoel wel of niet kwijt wil aan diegene. Maar als ze wisten dat het niet ging dan vroegen ze het ook niet. Zeg gewoon wat je voelt. Het is niet gek om dat uit te spreken. Je omgeving vraagt het niet voor niets ga ik vanuit. En als je geen zin hebt erover te praten dan kun je dat aangeven. Maar ik zeg het nu zo simpel, zo simpel is het niet, dat weet ik. Mijn moeder is ook erg ziek en word niet mee beter. Je moeder is je voorbeeld, degene bij wie je je geborgen voelt en je klankbord. Om diegene te verliezen is heel moeilijk en ik weet (nog) niet hoe dat voelt maar de gedachte alleen al voelt nu al verschrikkelijk. Ik kan niet weten hoe jij je voelt. Maar kan me er wel wat bij voorstellen. Sterkte met je verlies. Ik wil je 1ding mee geven en dat is doe wat goed voor je voelt.