plannen school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monieksintel

plannen school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 20:18

Als eerst, sorry als hier al een topic over is.

Ik zit nu weer te stressen, want moet nog veel voor morgen doen :(
Ik vraag me dus af, hoe plannen jullie je huiswerk?
Ik heb een tijdje met een planning gewerkt maar dat werkte gewoon niet, ik hield mij er niet aan, of het was te veel.
hebben jullie tips?

Monieksintel

Re: plannen school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 21:03

Niemand dus?
Heb in de tussentijd al best veel gedaan

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:05

ik heb een planning in een schriftje gemaakt en per dag zet ik er bij wat ik moet doen, bijvoorbeeld huiswerk maken, stage zoeken etc. en dat markeer ik dan als ik het gedaan heb. alleen heb ik het al een paar weken niet meer bij gehouden :Y)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:08

In het weekend probeer ik van alles vooruit te maken heb toch wel tijd.
Als je uit school komt gewoon als je het druk hebt alles maken en evt vooruitmaken, en als je het niet druk hebt ga je als je een beetje motivatie hebt even bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:55

Zodra je thuis komt de vakken maken die je die dag gehad hebt. Dan zit het nog vers in je geheugen en kost het dus minder tijd!

Proefwerken etc. (heb even niet bekeken hoe oud je bent en of het dus om proefwerken of tentamens gaat, sorry) uitsmeren over minimaal 3 dagen waarbij de laatste keer dat je het bekijkt ongeveer 24 uur voor het proefwerk is. Door herhalen na 24 uur belandt de informatie van je werkgeheugen in je lange termijngeheugen. Probeer toetsen te leren met iets in je omgeving wat je tijdens de toets zelf ook bij je mag hebben. Dat activeert je associatief geheugen. En kijk het een half uur voor je toets nog even door, dat activeert het werkgeheugen. Succes!