Bokkers, ik ben kwaad..
Sinds 1,5 jaar woon ik in een straat waar je een vergunning/abonnement nodig hebt om te mogen parkeren. Dit abonnement heb ik dan ook al een tijdje lopen en was toen ook onwijs verbaasd dat er ineens een bon onder mijn ruitenwisser zat. Ik heb de gemeente vervolgens zeer verbaasd gebeld; waarom een bon als ik gewoon een vergunning heb?! Telefoonmevrouw vertelde mij dat mijn vergunning was verlopen en dat ik die bon mooi mocht gaan betalen.
Máárrrr... ik heb nooit wat gehoord van de gemeente. Ik heb niet gehoord dat mijn vergunning zou gaan verlopen, ik ben niet gevraagd of ik mijn abonnement wilde verlengen en bovendien wordt er ook niet meer 'analoog' gewerkt in onze gemeente waardoor ik geen briefje met een einddatum op mijn achterruit heb zitten.
Ik begrijp heel goed dat er een stukje eigen verantwoordelijkheid hierbij zit, maar kom nou. Ik betaal me helemaal scheel aan belastingen, vergunningen en ontheffingen in deze prachtgemeente maar een mailtje, briefje of telefoontje om aan te kondigen dat mijn vergunning verloopt kan er niet af. Hoewel de mevouw aan de telefoon wel zei dat er een mail uit wordt gedaan naar de mensen wiens vergunning verloopt. Echter niet aan mij. Mevrouw gaf ook aan dat dát mijn eigen verantwoordelijkheid was (een mail die zij niet verstuurd hebben
)Hebben jullie hier ervaring mee? Wat zijn in deze "zaak" mijn rechten?