Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:48

quickie schreef:
Mensen die hele vage vragen stellen zijn ook altijd leuk. Bied je een pony te koop aan en dan krijg je reacties als: Is de pony geschikt voor een klein kind.
Dus netjes terug gereageerd hoe oud is het kind en welke rijervaring heeft ze. Geen reactie meer terug

Super nare ervaring was met een vriendin die een leuk paardje zocht in een laag budget. Uiteindelijk 1 gevonden waar ze helemaal gek van was. prijs afgesproken en paard zal het weekend (zaterdag) daarop op gehaald worden. Stalling vervoer en alles geregeld. Belt meneer vrijdag op dat hij het paard toch aan een ander heeft verkocht.


Dat eerste kreeg ik ook ongeveer als reactie op mijn paard: ''Is hij geschikt voor een 14 jarig meisje?''
Tja.. dat ligt eraan of dat 14 jarige meisje net begonnen is met paardrijden, of al vanaf haar 6e op pony's zit.

Dat tweede.. wauw.. dat is gewoon gemeen.
Dat zou ik dus echt nooit doen, al bied die andere het dubbele, als je toch gewoon al een overeenkomst hebt en zelfs een afspraak wanneer ze m komen ophalen.. Dan doe je dat toch niet!!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:06

Sparky10 schreef:
grappig topic, heb er zelf ook een trailer op staan , totaal gerenoveerd alles is er gewoon ook echt nieuw aan , bodem ,wanden,bedrading ect ect
bieden vanaf 1000 euro , hij mag ook gewoon weg voor 1000 euro , dan leveren we er zelf wel bij in maar goed nu staat die ook maar te staan vanwege mijn gezondheid helaas ,

heb er duidelijk bijgezet dat het een pony trailer is dus voor een Grote D of een kleine E zijn nu al drie mensen wezen kijken voor een Fries of kwpn ,...mensen dat gaat niet passen -O- lees dan even !! maar goed voor deze prijs is het op zich een gewilde trailer, maar verder echt oznin biedingen van 500 euro 800 euro enz, ik ga echt niet onder de 1000 zitten, ook via de markt hier trouwens iemand voor 650 kom ik hem halen , uh...nee? :+ dan laat ik hem wel staan ...

ook die berichten die ik hier tegenkwam over die jurken enz hier idem , had me trouwjurk erop staan , kreeg een ransige kerel joh, die zich voordeed als vrouw, tot die over de BH maten en Lingerie begon...ik dacht uh dit is niet goed, of k het wou komen passen enz? nou nee ik verkoop mijn trouwjurk ... heb hem er maar afgehaald vond het best dubieus ..rare mensen ...

wel lief van die vrouw die babykleertjes kwam brengen, en ook van de taartjes , dan zijn er toch nog goede mensen haha

Had ik t geld maar! Dan was ik komen kijken, voor mijn pony (1,01m) een ideale trailer

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:53

Jeetje ik krijg alleen maar mailtjes met wat de kuit en hoogte maat is van mijn laarzen, terwijl dat te zien is op de foto..

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:13

misschien voor de duidelijkheid ook nog maar even bij de info zetten dan

NiNM
Berichten: 849
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:20

Was t topic ff kwijt maar gelukkig kwam ie weer voorbij! Sommige dingen kun je echt nog om lachen maar af en toe.... Heb er ook weer vanalles op staan maar dan krijg je van die vragen of t met brievenbus post kan want dat scheelt 3€. Uhmmm nee een dikke dons jas past niet door de brievenbus :')
Maar pas ook een leuke deal gemaakt. Stapel dekens opgehaald of ik er een concours zadelkast bij wou hebben moesten ze vanaf!! :wow: ja hoor laad maar in!!!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:35

Hier een goede ervaring.

Wij hadden op mp van die stenen die uit de grond komen er op staan ( gratis en we deden ze weg doordat we het gingen omploegen voor een rijbak) na een paar maanden een reactie en hij wou ze gelijk die dag ophalen. Hij is 4x heen en weer geweest en wij waren inmiddels alweer weg en heeft hij 2 zakken biks en summerfit achter gelaten. Was ook echt een hele aardige man :D

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:11

Heb een aankoop gedaan van een deken van eskadron. Hopelijk komt het in orde, vrouw kwam me toch al heel vriendelijk over

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:19

Ojajoh schreef:
magicmist schreef:
oh wachten op mensen die zouden komen. herkenbaar.
hier een mindere ervaring.
jammer dat mensen niet gewoon fatsoenlijk kunnen reageren als je een bod doet. dat het te laag is prima.
maar dan nog kan je gewoon fatsoenlijk reageren...

nou dat vind ik ook nog wel een dingetje, ik krijg soms boden, die zijn zo achterlijk laag daar kan ik alleen maar om lachen en niet meer serieus nemen. Daar reageer ik dus niet op, dat verwijder ik gewoon


ik ben het met je eens dat soms biedingen erg laag zijn. en dan vind ik niet reageren prima.
maar onfatsoenlijk reageren, nee..

in mijn geval had ik netjes gevraagd om de vraagprijs.
kreeg terug.. enkel en alleen teab.
ik wist niet goed wat de waarde was van alle spullen.. dus vandaar de vp vraag.
ik heb de spullen nu opgezocht kwa nieuwwaarde en snap best dat mijn bod laag was.
maar ik vraag niet voor niets om een richtprijs..
en dan nog. reageer dan niet of iig gewoon op een normale manier.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:53

Ojajoh schreef:
Sparky10 schreef:
grappig topic, heb er zelf ook een trailer op staan , totaal gerenoveerd alles is er gewoon ook echt nieuw aan , bodem ,wanden,bedrading ect ect
bieden vanaf 1000 euro , hij mag ook gewoon weg voor 1000 euro , dan leveren we er zelf wel bij in maar goed nu staat die ook maar te staan vanwege mijn gezondheid helaas ,

heb er duidelijk bijgezet dat het een pony trailer is dus voor een Grote D of een kleine E zijn nu al drie mensen wezen kijken voor een Fries of kwpn ,...mensen dat gaat niet passen -O- lees dan even !! maar goed voor deze prijs is het op zich een gewilde trailer, maar verder echt oznin biedingen van 500 euro 800 euro enz, ik ga echt niet onder de 1000 zitten, ook via de markt hier trouwens iemand voor 650 kom ik hem halen , uh...nee? :+ dan laat ik hem wel staan ...

ook die berichten die ik hier tegenkwam over die jurken enz hier idem , had me trouwjurk erop staan , kreeg een ransige kerel joh, die zich voordeed als vrouw, tot die over de BH maten en Lingerie begon...ik dacht uh dit is niet goed, of k het wou komen passen enz? nou nee ik verkoop mijn trouwjurk ... heb hem er maar afgehaald vond het best dubieus ..rare mensen ...

wel lief van die vrouw die babykleertjes kwam brengen, en ook van de taartjes , dan zijn er toch nog goede mensen haha

Had ik t geld maar! Dan was ik komen kijken, voor mijn pony (1,01m) een ideale trailer


ja jammer is dat , ben ook met een hele leuke vrouw aan het mailen , die wou har kar ruilen tegen de mijne ,....eh nee ??
maar nu als ze haar kan verkoopt is ze heel geintreseerd in mijne ben benieuwd, ach en anders blijft die maar gewoon staan ga echt niet lager dan 1000 euro ...

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:48

amkeVH schreef:
misschien voor de duidelijkheid ook nog maar even bij de info zetten dan


Ja dat ga ik maar even doen inderdaad. :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:54

magicmist schreef:
en dan nog. reageer dan niet of iig gewoon op een normale manier.

Nou dat vind ik ook hoor. Hier komen ook wel een reacties voorbij die vooral heel lollig moeten overkomen, maar ik vind dat gewoon geen stijl en ondertussen al behoorlijk uitgemolken ook. Reageer dan gewoon dat je het te laag vindt en niet dat ze daarvoor wel een wiel, een veter, de voorkant of de onderkant voor kan krijgen.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:44

ik heb al iets sinds donderdagavond gereserveerd staan voor iemand, ziet ze er toch vanaf omdat ze het toevallig het weekend heeft gekregen van iemand...

Grr waarom krijg ik nooit toevallig iets waar ik op bied maar anderen aan de lopende band :+

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:09

Hier laatst een aparte. Had mijn cameratje te koop staan voor een redelijke prijs en iemand bood me de vraagprijs. Wat mail contact gehad met die vrouw, leek allemaal prima. Tot ik opeens de vraag kreeg of ik hem op wilde sturen naar Afrika :roll:

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:19

Dat heb ik ook een keer gehad met mn mobiel, moest naar een een of ander land waar ik nog nooit van had gehoord. ja daaag :evaw:
En toen ik zei dat ik dat toch niet wilde doen, begon hij te gooien met dreigementen.
Dat hij me zou aanklagen :') (hij had nog niet betaald ofzo)
Ja doei he, niet meer gereageerd.

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:26

Ik heb mijn boomloze westernzadel destijds verkocht naar Noorwegen (of Zweden, niet zeker meer), ik vind het prima, zolang ze maar betalen :Y)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:52

Ach als ze het geld gewoon overboeken naar mijn bankrekening stuur ik het over de hele wereld, maar niet met cheques (die ongedekt zijn) of paypal of wat voor andere betaal middelen dan ook. Oplichters haken meteen af als je alleen per bank wilt overmaken.

Zo hebben wij een keer een hele mooie vaartocht met hotelovernachting geregeld voor een buitenlandse klant, betaling moet bij ons voor afvaart binnen zijn dus geen gevaar zegmaar. Dat geeft niets, dat komt vaker voor, maar met betaling kon hij opeens niet overmaken alleen per cheque. Toen wij deze ontvingen met 16.000 pond wat echt veel en veel en veel te veel was dan zou hij het wisselgeld wel even komen ophalen. Toen hebben wij netjes aangegeven dat we pas over 3 weken weten of de cheque gedekt was. En na die periode was hij welkom om het wisselgeld op te halen. Nooit meer wat van gehoord na toch wel heel veel contact. Vaartocht ging dus ook niet door, maar sommigen gaan best heel ver.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:00

wow :') Wat een overduidelijke oplichtingstruc :=

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:03

Sammie schreef:
wow :') Wat een overduidelijke oplichtingstruc :=


Klopt toen hij over die cheque begon hadden we de vaartocht al afgeschreven. We hebben ook de politie ingelicht dat ze de beste man konden komen halen als we afgesproken hadden, maar de politie had geen trek erin, het kwam immers te vaak voor en de oplichters oppakken was teveel moeite. helaas. We hebben de gegevens die wij hadden doorgegeven aan de politie, maar ze doen er niets mee.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:03

Nou ik had er ook weer 1....
Prima al mensen t te duur vinden maar waarom moeten ze dat altijd zo onaardig zeggen? Heb maar vriendelijk afgeblaft :Y)

love_mandy

Berichten: 2934
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:07

Haha. Ik heb dus een lens te koop staan voor 45 euro, bieden vanaf 30. Bied iemand 30,10 eh _O-
Edit: typfoutje eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 22-03-16 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:07

love__mandy schreef:
Haha. Ik heb dus een lens te kook staan voor 45 euro, bieden vanaf 30. Bied iemand 30,10 eh _O-

ik 30,11! :+

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:15

Haha, maar dat doe ik ook! Als er staat bieden van 25 euro, dan kan je dus niet 25 euro invoeren, dus voer ik 25,01 in..

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:18

Hier ook een zeer aparte ervaring met iemand van marktplaats. Een tijd geleden had ik een advertentie staan om paarden voor andere door te rijden. Wordt ik op een dag gebeld door een man die vraagt of ik bij hem kan komen, dus ik ga er serieus op in. Uiteindelijk vroeg hij aan mij of ik op hem wilde rijden 8)7 :') Dus gelijk opgehangen, gelukkig had hij mij een keer met zijn gewone nummer gebelt, dus gelijk aangegeven bij marktplaats/politie.

love_mandy

Berichten: 2934
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:20

Marocje schreef:
Haha, maar dat doe ik ook! Als er staat bieden van 25 euro, dan kan je dus niet 25 euro invoeren, dus voer ik 25,01 in..

Haha ja maar dan zou ik een berichtje sturen gewoon. Niet een bod haha. Maar ik wacht nog even af aan hij staat er pas sinds zondag op, mocht ik geen andere boden krijgen ga ik wel gewoon een berichtje doen

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:23

of je bedrag bieden vanaf zetten op 24,99 :P

davinci, hoe stom kan hij zijn, dat hij dat met zijn gewone nummer doet 8-)