Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:54

_O- sommige mensen

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:36

Er zijn idd verschillend mensen die speciaal voor betalingen naar de bank gaan. Bovendien hoef je voor een email niet na te denken en voor betalingen wel, dus iets kan ik mij er wel bij voorstellen.

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:31

Ik had er gister ook 1. Speelgoed tractor voor mijn zoon. Tijd afgesproken, adres en mijn man erheen.

Niemand...

Ik de computer aangeslingerd en ja hoor bericht half uur voor afgesproken tijd. Plots in het ziekenhuis en wist niet of ze de tijd ging redden, misschien dat 1 uur later beter was. Mijn man chauffeurde even voor vrienden en die moesten ook weer naar huis.

Ik heb gezegd tegen de verkoper dat ik het vervelend vond, maar dat manlief verder moest en aangezien we niet altijd in de buurt kwamen ik zo snel geen nieuwe afspraak wist
Wat zegt ie: Heel vervelend, sorry voor het ongemak.

Als je niet meer wilt verkopen mag je ook zeggen

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:48

Kitten84 schreef:
Ik had er gister ook 1. Speelgoed tractor voor mijn zoon. Tijd afgesproken, adres en mijn man erheen.

Niemand...

Ik de computer aangeslingerd en ja hoor bericht half uur voor afgesproken tijd. Plots in het ziekenhuis en wist niet of ze de tijd ging redden, misschien dat 1 uur later beter was. Mijn man chauffeurde even voor vrienden en die moesten ook weer naar huis.

Ik heb gezegd tegen de verkoper dat ik het vervelend vond, maar dat manlief verder moest en aangezien we niet altijd in de buurt kwamen ik zo snel geen nieuwe afspraak wist
Wat zegt ie: Heel vervelend, sorry voor het ongemak.

Als je niet meer wilt verkopen mag je ook zeggen


Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn reactie heel erg netjes vind. Je gaat niet voor je lol naar het ziekenhuis en als jij geen nieuwe afspraak wist en niet in de buurt komt, hoe moet hij dan ruiken wanneer je kan of wat je wilt.
Ik zou jou mailtje opvatten dat je er vanaf ziet namelijk. Dus ik vind zijn reactie absoluut niet raar.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:10

Inderdaad xmichxrocky zo zou ik het ook opvatten. Je kan het ook omdraaien kitten84. Als verkoper heb je niks aan de informatie dat je even geen afspraak meer weet. Verkoper kan dan denken dat je dus niet meer wil kopen. Zo komt het wel over in ieder geval.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:14

Als die opmerking zo letterlijk er stond snap ik de reactie van de verkoper ook wel. Denk ook niet dat voor z'n lol naar het ziekenhuis is gegaan, dat dus geen kwestie van laksheid is maar gewoon een sproetje ziekenhuis..

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:44

Je gaat ook gelijk van het negatiefste uit erg zonde.. ik heb ook wel eens afspraken in t zkh gehad die meer dan een uur uitliepen dat verwacht ik ook niet van te voren. Juist netjes dat hij mailt heeft niks te maken met niet willen verkopen. Dan zou hij niet om een nieuwe afspraak vragen.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:50

Ik heb even advies nodig, zelf nog niets raars mee gemaakt maar zit even in de knoop. Hoop niet dat het erg is dat ik de vraag hier even stel.

Ik heb een ring te koop, en al een aantal biedingen gehad, bij de bieding van de vraagprijs heb ik tegen de mevrouw gezegd dat ze hem voor die prijs excl verzendkosten mocht hebben.

Op 17 mei om 7.30 uur heeft ze gezegd daarmee akkoord te gaan en haar gegevens doorgestuurd. Heb toen diezelfde avond om 21.00 uur gereageerd met mijn gegevens en of ze het geld over wilde maken, als ik dit ontvangen had, zou ik meteen het pakketje opsturen. Echter heb ik daarna niks meer van haar gehoord.

Vanochtend heb ik haar een berichtje gestuurd met dat ik graag voor 19.00 uur vanavond een reactie zou willen ontvangen, dat de ring anders naar een andere geïnteresseerde zou gaan. Maar tot op heden dus nog niets gehoord.

Ik verkoop eigenlijk nooit wat en twijfel nu of ik niet te ongeduldig ben... :o

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:52

Nee vind ik ook niet. Beste dame/heer gaat niet voor de lol naar het ziekenhuis..
Inderdaad vervelend dat het een half uur ervoor gemaild is maar dat kon de verkoper ook niet weten

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:55

Fee_ Helaas gebeurd het veel vaker dat mensen niks meer van zich laten horen. Ik vind dat je geduldig genoeg bent geweest en het netjes hebt opgelost. Als ze niets meer laat horen voor je aangegeven tijd gewoon weer verder zoeken naar een geinteresseerde. Veel succes!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:28

Ok bedankt, dan wacht ik nog een uurtje en anders ga ik inderdaad iemand anders blij maken denk ik. :j

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:54

Elvirave schreef:
Ik bood laatst op een frontriem ong 2/3e van de vraagprijs. Krijg ik een berichtje:
"Forget it!! idioot!''
Dacht al dan gaat het over, die gun ik het al niet meer. Kreeg ik een paar uur later ineens een net berichtje dat ze minimaal bedrag X ervoor wil hebben. Heb toen ook vriendelijk bedankt dat ik na aanleiding van het eerste berichtje niet meer met haar zaken wou doen..


oww dat voelde vast lekker :D :D

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:09

ik trouwens ook wat..vorige week woensdag 3 bokjes weggegeven voor goed huis...normaal driedubbelcheck ik maar ik zat er compleet door en de mensen voelden goed dus opgehaald. Vond het alleen apart dat de jongen zich niet voorstelde en de vrouw wel...heb hem zelf maar een hand gegeven..enfin..ik had ze al mojn tel.nr gegeven want ik gaf aan dat ik de bokjes zelf groot had gebracht en graag een foto wilde...geen probleem en langskomen mocht ook...prima. Enfin..nu een ruime week later nog geen foto..al een aantal keer gemaild en gewoon geen reactie. Heb ze opgesnord op fb..ook geen reactie...de geiten hebben het wel proma wa t de weide staat op fb en ik heb inmiddels een fb vriend van haar aangeschreven die wel reageerde en zei dat ze gek waren met hun geitjes..die zijn dus idd wel goed terechtgekomen maar echt...wat is nou de moeite om als je gratis en voor niks bokjes krijgt gewoon ff je belofte na te komen en een foto te sturen met evt mailtje hoe het gaat??? Zooooo asociaal vind ik dat...maar goed...ga er binnenkort wel langs heb hun adres inmiddels ook...

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:23

Het ging mij erom dat hij om 11:21 stuurde dat hij plots in ziekenhuis was en dan om 11:21 zegt dat 13:00 beter uit komt.

Als het een afspraak was weet je dat en als het iets van matter of life and death is(ongeluk?), hoe weet je dan dat je om 13:00 wel gaat redden?

Mijn reactie was om te vissen of hij misschien met een tegenoplossing zou komen. Die kwam er niet. Naja dan niet. Heel geregel om daar rond 12 te zijn, vrienden meegesleept en dan ook nog niet zijn. Daarbij heeft niet iedereen zo'n smartphone, dus ja logisch dat ik het laat zie.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:35

Er zijn 100 scenario'ste bedenken waarom je ineens naar ziekenhuis moet maar ook weet dat je snel weer terug bent. Of dat je iemand anders naar ophaal locatie stuurt....
Ik denk dat als je graag alsnog het product wil je gewoon even moet vragen of er een andere oplossing mogelijk is.

Tijd geleden hier soort gelijks geplaatst. Mijn kindje was plots opgenomen in ziekenhuis. OMdat ik daar een paar dagen bij moest blijven wist ik niet wanneer ik een afspraak kon maken, Toen kreeg ik terug dat zij vrij flexibel was en als ik een dag en tijd kon noemen zij er kon zijn. Als zij ook wat lauw had gereageerd moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het er ook bij had gelaten. Had wel even wat anders aan mijn hoofd

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:40

hij vied toch een tegenoplossing? nl dat het om 13 uur wel kon. mss liep een afspraak uit of mss moest hij erheen met iemand en kon hij om 13 snel ff weg (bijv om kleren op te halen). Het id rot, maar hij heeft iig gemaild...ik weet niet of hij je tel.nr had maar wanneer niet kon hij ook niks meer doen...veel mensen zouden het denk ik zelfs nog vergeten bij spoedje ziekenhuis en zelfs daarvoor zou ik begrip hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:43

Nou, ik had mijn gloednieuwe deken te koop, na wat biedingen (hoewel ik vaste prijs had staan) een koper, liet nog even weten wanneer ze hem kwam ophalen, dit was zondag, ik gisteren gesms't of ze al meer wist.. Ja ze wou van de week komen, eventueel kon ze het geld alvast overmaken.

Vond ik erg netjes, gegevens uitgewisseld en vandaag stond het erop, we moesten in de buurt zijn dus had aangeboden het wel langs te komen brengen als dit uitkwam, zij ook weer blij.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:07

Ik snap ook niet dat mensen voor een splinternieuwe bucas 30 euro durven bieden. Dan geef ik het nog liever aan de kringloop :o

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:16

Abercrombie, dan graag een kringloopwinkel bij mij in de buurt ;-) zo heb ik al 2 keer een nieuwe eurostar paardrijbroek uit de kringloopwinkel gevist voor 4 euro per stuk, nieuwe leren laarzen voor 5 euro, onderlappen en nog wat kleine dingetjes voor bijna niets.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:18

Ik had een gloednieuwe Amigo Mio, nieuw zijn die 50-60eu. En ik vroeg 35eu, nog nooit een paard gezien of uit de verpakking geweest. Leek mij een nette prijs, maar nog mensen die 30incl bieden of ed.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:37

Dit is een bucas nieuw 122 euro. Dat je dan 30 euro bied vind ik gewoon onzin.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:44

Zetten jullie wel ook de winkelprijs in de advertentie? Als er in de advertentie staat nieuw 122 dan zou ik het echt niet durven om 30 te bieden maar als er niets staat en ik me niet bewust ben van de waarde, dan misschien wel......

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:33

Ja dat staat er in. Heb het bieden ook uitgezet en toch krijg je mails met 30 euro.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:51

Paardenspullen bij de kringloop? :) Waar is dat? Bij ons nie hoor.
Gewoon de oude jas van opa uit het bejaardentehuis.

Ik blijf me nog steeds verbazen over dat als je een gezocht adv voor een paard er op zet, dat je er dan geen richtprijs oid bij zet... Hoeveel berichten krijg je anders die buiten je budget vallen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:15

Ik had gisteren toch iemand..

Positierokje, vraag ik € 7,50 voor, verzenden € 3,50 staat er bij. Iemand biedt € 5,- exclusief verzenden. Aangegeven dat ik vasthoud aan € 7,50 want dat is echt gewoon een nette prijs. Rokje is zgan en nieuw € 40,-. Krijg ik reactie dat ze dan wel € 7,50 inclusief wil betalen. Aangegeven dat ze nu dus nog lager biedt en ik dus echt € 11,- wil. Natuurlijk niets meer op gehoord. Prima... gekke henkie!