Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:14

Ik had een pony voor iemand anders te koop in de lagere prijsklasse en 9 van de 10 mails waren allemaal wat mijn uiterste prijs was. Of laatste prijs. Bij allemaal heb ik aangegeven dat de prijs best bespreekbaar was als ze op korte termijn langs zouden komen, maar dat ze geen honderden euro's korting konden verwachten op de vraagprijs. Vervolgens hoor ik niets meer. Geen reactie niets. Kijk ik snap best dat als je gaat kijken naar een pony / paard in een bepaalde prijsklasse en je komt iets tegen wat er eigenlijk net boven is dat je even contact opneemt om te kijken of de prijs binnen je budget zou kunnen komen te vallen, maar hier ging het om een D-pony van rond de 1000,- en dan moeten ze geen wonderen verwachten. Pony is voor 950,- verkocht. Dat was prima.

Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:26

Wat ik wel heel vervelend vind is als er geen prijs bij staat of geen prijsopgave per mail/telefoon. Dan heb ik liever tussen bedrag x en y of een vraagprijs. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik ga niet naar de andere kant van het land rijden omdat ze telefonisch niet willen zeggen wat de prijs is :+

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:33

Elvirave schreef:
Wat ik wel heel vervelend vind is als er geen prijs bij staat of geen prijsopgave per mail/telefoon. Dan heb ik liever tussen bedrag x en y of een vraagprijs. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik ga niet naar de andere kant van het land rijden omdat ze telefonisch niet willen zeggen wat de prijs is :+


Dat vind ik ook bloed irritant, ik wil ook van tevoren weten waar ik ongeveer aan toe ben. Zo ben ik ooit eens voor een paard gaan kijken in het zuiden van Brabant (2 1/2 uur rijden) nadat ik had gebeld voor de RP. Ik gaf mijn budget aan en ze zeiden: daar komen we wel uit. Na proefrijden zaten ze er 9000!!!!! boven.... ik was goed kwaad.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:59

Mer1980 schreef:
Elvirave schreef:
Wat ik wel heel vervelend vind is als er geen prijs bij staat of geen prijsopgave per mail/telefoon. Dan heb ik liever tussen bedrag x en y of een vraagprijs. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik ga niet naar de andere kant van het land rijden omdat ze telefonisch niet willen zeggen wat de prijs is :+


Dat vind ik ook bloed irritant, ik wil ook van tevoren weten waar ik ongeveer aan toe ben. Zo ben ik ooit eens voor een paard gaan kijken in het zuiden van Brabant (2 1/2 uur rijden) nadat ik had gebeld voor de RP. Ik gaf mijn budget aan en ze zeiden: daar komen we wel uit. Na proefrijden zaten ze er 9000!!!!! boven.... ik was goed kwaad.


Zo das wel echt belachelijk... alsof je zo verliefd zou worden dat je die 9000,- er bovenop zo ff uit je zak tovert....

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:06

ik had al een best budget toen van 12 K.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:12

Elvirave schreef:
Wat ik wel heel vervelend vind is als er geen prijs bij staat of geen prijsopgave per mail/telefoon. Dan heb ik liever tussen bedrag x en y of een vraagprijs. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik ga niet naar de andere kant van het land rijden omdat ze telefonisch niet willen zeggen wat de prijs is :+



Ja, en ik zou dat trouwens zelf niet leuk vinden als verkoper dat er mensen mijn tijd verdoen, omdat ze een ander budget voor ogen hebben! Heel raar.. Bvb dan de verkoop van een paard, laat zo maar wat mensen komen rijden om erna dan toch totaal andere prijs voor ogen te hebben.. Dan heb ik toch gewoon m'n tijd verspilt?

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:21

Mer1980 schreef:
Ik had een pony voor iemand anders te koop in de lagere prijsklasse en 9 van de 10 mails waren allemaal wat mijn uiterste prijs was. Of laatste prijs. Bij allemaal heb ik aangegeven dat de prijs best bespreekbaar was als ze op korte termijn langs zouden komen, maar dat ze geen honderden euro's korting konden verwachten op de vraagprijs. Vervolgens hoor ik niets meer. Geen reactie niets. Kijk ik snap best dat als je gaat kijken naar een pony / paard in een bepaalde prijsklasse en je komt iets tegen wat er eigenlijk net boven is dat je even contact opneemt om te kijken of de prijs binnen je budget zou kunnen komen te vallen, maar hier ging het om een D-pony van rond de 1000,- en dan moeten ze geen wonderen verwachten. Pony is voor 950,- verkocht. Dat was prima.


Ik heb soortgelijk gereageerd en uiteindelijk druipen ze vanzelf af, zoals je zegt!
Ik heb toen gezegd, (voor de duidelijkheid er stond een vraagprijs bij) dat de prijs bespreekbaar was, maar dat hij ook niet voor de helft van de prijs weg ging!
Die man voelde zich aangevallen, ik dacht ja kan wel zijn, ik vind wel iemand dan die graag mijn paard wil en de juiste prijs wil geven!

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:37

Kentaro schreef:
Ik geef mijn adres ook niet voordat we een datum/tijd hebben afgesproken :P Heb het ook eigenlijk maar een keer gehad dat iemand dat vroeg. Toen ik dus eerst een afspraak wilde maken, heb ik nooit meer wat gehoord. Gaf me toch te denken wat nu precies de intentie was....


Maarja als je een tijd en datum afspreekt wil natuurlijk niet zeggen dat diegene niet op een ander moment komt.. of überhaupt komt..

Ik heb namelijk een keer gehad toen ik hoogzwanger was en mijn paard te koop stond dat iemand langs wou komen wanneer die maar in de buurt was zonder vooraf af te spreken.. Waarop ik zei dat dat niet mogelijk was aangezien het paard bij vrienden stond en dat ik zeker wou weten dat iemand thuis was mocht bij mij de bevalling begonnen zijn.. Uiteindelijk datum afgesproken dat die vrienden ook thuis waren... Krijg ik de volgende dag een telefoontje van die vrienden of ik wist dat die man toch eerder langs zou komen, De hond had aangeslagen en stond die man gewoon in de wei.. :oo
Vrienden zijn erheen gelopen ja nee was niks en is zo weer in de auto gestapt, niks geen excuses oid gewoon assosicaal.. Niet eens het fatsoen gehad mij een berichtje te sturen dat ze al geweest waren en dat het niks was..
Heb na die actie zelf gemaild via Facebook maar wel gelezen en gewoon geen reactie geven :r

Voelde me knap banketstaaf naar die vrienden alhoewel ze wel snapten dat ik dat niet zo had afgesproken..
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 18-05-16 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:38

Je hebt ook mensen die je tijd verdoen ondanks dat de vraagprijs duidelijk vermeld is. Ik had dat met de verkoop van mijn paard. 2x langs geweest, eerste keer moest ik met voorrijden een proefje rijden van de nieuwe proeven en daarna nog een sprong laten zien voordat ze er zelf op gingen. Tweede keer instructrice mee, die erop, de mensen er weer op, buiten rondje stappen. Instructrice enthousiast, kopers ook. Komen ze met een bod van minder dan de helft van de vraagprijs en dat ik de keuring moest betalen. Heb ze vriendelijk verteld dat ze konden vertrekken.

Overigens wel een positieve ervaring met mp. Binnen een week mn springzadel verkocht voor iets minder dan de vraagprijs. Daar had ik de prijs ook wel op ingesteld :D

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:45

Net behoorlijk teleurgesteld geraakt. Vanmorgen bericht gekregen van een verkoper dat ze akkoord ging met mijn bod op een zadel, vanmiddag stuurt ze dat ze telefoon heeft gekregen van iemand anders en toch aan deze persoon verkoopt.
Niet omwille van de prijs (ik kreeg ook niet de kans om een tegenbod te doen), maar omdat de andere persoon het zadel kon ophalen en ik het wou laten verzenden (op mijn kosten). -O-
Enerzijds snap ik het wel, direct geld tegenover onzekerheid met geld overmaken en verzenden. Maar anderzijds vind ik het ook niet kunnen, akkoord is akkoord. Althans, als ik iets verkoop hanteer ik dat principe.

Ben ik hier een uitzondering in of vinden jullie dit ook vreemd?
Laatst bijgewerkt door Oryani op 18-05-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:47

Nou dit vind ik ook wel wat vreemd. Zeker als jezelf de verzendkosten betaald :=

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:50

Oryani schreef:
Net behoorlijk teleurgesteld geraakt. Vanmorgen bericht gekregen van een verkoper dat ze akkoord ging met mijn bod op een zadel, vanmiddag stuurt ze dat ze toch aan iemand anders verkoopt.
Niet omwille van de prijs (ik kreeg ook niet de kans om een tegenbod te doen), maar omdat de andere persoon het zadel kon ophalen en ik het wou laten verzenden (op mijn kosten). -O-
Enerzijds snap ik het wel, direct geld tegenover onzekerheid met geld overmaken en verzenden. Maar anderzijds vind ik het ook niet kunnen, akkoord is akkoord. Althans, als ik iets verkoop hanteer ik dat principe.

Ben ik hier een uitzondering in of vinden jullie dit ook vreemd?


Nee hoor, daar ben je geen uitzondering in. Juridisch gezien kan het ook helemaal niet; als het bod een keer geaccepteerd is, is er gewoon een overeenkomst gesloten en moet de verkoper leveren wat afgesproken is.

En daarnaast is het gewoon een rotstreek. :+

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:51

Oef, ligt niet aan mij dus O:)

Waarschijnlijk vond ze m'n bod gewoon te laag, was ook bereid te onderhandelen, maar ze ging onmiddellijk akkoord. Sorry, baal echt :o

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:10

Ik had iemand geblokeerd op mp.
Oemand enig idee of ik die kan unblocken?

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:13

weet niet eens dat je iemand kunt blokkeren op MP :+

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:14

Grmpf, ik had iets op MP gezet en ik had een bod gekregen en ook gelijk geaccepteerd. De gene een mailtje gestuurd dat ik akoord was en wat mijn gegevens waren (ik verzend alleen), maar krijg 0,0 respons.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:16

Alja schreef:
weet niet eens dat je iemand kunt blokkeren op MP :+


Ja bij berichten en dan kan je kiezen voor verwyderem of blokeren.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:19

Oryani schreef:
Net behoorlijk teleurgesteld geraakt. Vanmorgen bericht gekregen van een verkoper dat ze akkoord ging met mijn bod op een zadel, vanmiddag stuurt ze dat ze telefoon heeft gekregen van iemand anders en toch aan deze persoon verkoopt.
Niet omwille van de prijs (ik kreeg ook niet de kans om een tegenbod te doen), maar omdat de andere persoon het zadel kon ophalen en ik het wou laten verzenden (op mijn kosten). -O-
Enerzijds snap ik het wel, direct geld tegenover onzekerheid met geld overmaken en verzenden. Maar anderzijds vind ik het ook niet kunnen, akkoord is akkoord. Althans, als ik iets verkoop hanteer ik dat principe.

Ben ik hier een uitzondering in of vinden jullie dit ook vreemd?


Dit is zeker niet netjes van de verkoper. Als je het toch niet ziet zitten om te verzenden, meld dit dan direct.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:08

Ze had je op zijn minst dan de kans moeten geven om te beslissen dat je het zadel toch op zou halen...

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:49

Iemand wil een hoofdstel kopen van mij en zou maandag al het geld overmaken. Nog steeds niks ontvangen dus ik heb gevraagd of alles gelukt was met overmaken. Antwoord was dat ze ziek was en daardoor geen geld over kon maken. Gaat ze morgen proberen.
Vind het bijzonder om wel te ziek te zijn om geld over te maken maar niet te ziek om te mailen..

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:52

annelieke92 schreef:
Iemand wil een hoofdstel kopen van mij en zou maandag al het geld overmaken. Nog steeds niks ontvangen dus ik heb gevraagd of alles gelukt was met overmaken. Antwoord was dat ze ziek was en daardoor geen geld over kon maken. Gaat ze morgen proberen.
Vind het bijzonder om wel te ziek te zijn om geld over te maken maar niet te ziek om te mailen..


Daarnaast duurt geld overmaken korter dan een mailtje typen :')

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:56

Ik begrijp het niet, maar er bestaan echt nog mensen die daarvoor naar de bank gaan!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:31

Nou dan even mijn verhaal..
Ik zag maanden geleden een frontriem die perfect bij mijn hoofdstel past, vraagprijs was bieden, maar reëel... Nieuwprijs lag blijkbaar rond de €90, maar aangezien mijn hoofdstel zo'n €100 was, wilde ik niet zo'n bedrag uitgeven.
Ik vroeg dus ook haar minimum prijs en dat was €40
Aangegeven dat me dat te veel was, maar dat ik €20 wilde geven, mocht ze besluiten te zakken.
Ondertussen, maanden later, staat de frontriem er nog op en bood iemand €7,50 (vraagprijs bieden, geen richtprijs), dus toch weer contact opgenomen.
Na dágen antwoord dat €20 akkoord was, gevraagd of het per brievenbus verzonden kan worden met t&t en dat was geen probleem.
En nu wacht ik alweer ruim een week op bericht waar het geld heen kan...., geen idee of ik er mee door moet gaan

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:08

djuulsie schreef:
annelieke92 schreef:
Iemand wil een hoofdstel kopen van mij en zou maandag al het geld overmaken. Nog steeds niks ontvangen dus ik heb gevraagd of alles gelukt was met overmaken. Antwoord was dat ze ziek was en daardoor geen geld over kon maken. Gaat ze morgen proberen.
Vind het bijzonder om wel te ziek te zijn om geld over te maken maar niet te ziek om te mailen..


Daarnaast duurt geld overmaken korter dan een mailtje typen :')

Daar ben ik het niet mee eens. Een email kun je van je telefoon ff snel typen, geld overmaken kun je ook mobiel doen, maar sommige mensen doen dat liever nog via laptop of pc. Dan zul je toch je bed uitmoeten. Een telefoon kun je naast je leggen.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:25

luxje schreef:
Nou dan even mijn verhaal..
Ik zag maanden geleden een frontriem die perfect bij mijn hoofdstel past, vraagprijs was bieden, maar reëel... Nieuwprijs lag blijkbaar rond de €90, maar aangezien mijn hoofdstel zo'n €100 was, wilde ik niet zo'n bedrag uitgeven.
Ik vroeg dus ook haar minimum prijs en dat was €40
Aangegeven dat me dat te veel was, maar dat ik €20 wilde geven, mocht ze besluiten te zakken.
Ondertussen, maanden later, staat de frontriem er nog op en bood iemand €7,50 (vraagprijs bieden, geen richtprijs), dus toch weer contact opgenomen.
Na dágen antwoord dat €20 akkoord was, gevraagd of het per brievenbus verzonden kan worden met t&t en dat was geen probleem.
En nu wacht ik alweer ruim een week op bericht waar het geld heen kan...., geen idee of ik er mee door moet gaan

Dat heb ik eens gehad met een kast :=
Kast stond al twee maand online, helemaal wat ik zocht. Ik stuur dus dat ik interesse heb en vraag of ze nog te koop is. Na een week krijg ik antwoord dat dat het geval is. Ik stuur dus onmiddellijk dat ik nog steeds interesse heb, met de vraag om een aantal specificaties. Het antwoord blijft weer uit... Ondertussen dezelfde kast ergens anders voor dezelfde prijs gevonden. En ja hoor, na een week ook weer antwoord.
Ik heb toen maar vriendelijk bedankt. Snap wel waarom ding te koop blijft staan. :=