Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:48

Maar ook hier wordt vaak gereageerd met: " ik zou dit of dat terug sturen" en dat is dan ook een 'beidehand' antwoordt, of zelfs niet helemaal vriendelijk.

Gister dus een postitieve mailwisseling: ik had gereageerd op een wasmachine, moest bieden en had 25 euro geboden. Degene na mij 27. Dus kreeg een mail van de verkoper dat zij eerst contact opnam met de van 27, en als die hem niet wilde, zou ze mij contacten. Helemaal prima. Kreeg ik gister een mailtje dat degene van 27 euro, de wasmachine had opgehaald. Heb dus zelf weer een mailtje gestuurd met een bedankje voor het bericht, vind dat gewoon netjes en prettig.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:50

Beloven schreef:
€1 van €10 is toch echt 10%.. Vind ik nog meevallen.


6,95 + 3,95 is niet 10

De laatste opmerking van zoek het lekker ergens anders had misschien niet gehoeven, ok.
Toch blijf ik erbij dat ik de reactie van die verkoper kan begrijpen.

Overigens er komen hier ook reacties voorbij aan kopers die blijkbaar grappig en ok zijn waarvan ik denk, is dat nou nodig?

Misschien worden die hier geplaatst maar niet echt verzonden..Dat zou misschien kunnen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:50

^^Nee dat is het ook niet :)

En wat hier staat wordt ook weldegelijk, maar niet altijd, verzonden.

Jolien87

Berichten: 17501
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:04

Marocje schreef:
Maar ook hier wordt vaak gereageerd met: " ik zou dit of dat terug sturen" en dat is dan ook een 'beidehand' antwoordt, of zelfs niet helemaal vriendelijk.

Gister dus een postitieve mailwisseling: ik had gereageerd op een wasmachine, moest bieden en had 25 euro geboden. Degene na mij 27. Dus kreeg een mail van de verkoper dat zij eerst contact opnam met de van 27, en als die hem niet wilde, zou ze mij contacten. Helemaal prima. Kreeg ik gister een mailtje dat degene van 27 euro, de wasmachine had opgehaald. Heb dus zelf weer een mailtje gestuurd met een bedankje voor het bericht, vind dat gewoon netjes en prettig.


Dat is inderdaad netjes van de verkoper. Het komt vaak genoeg voor dat je helemaal niets meer hoort.

Wij hebben onlangs een huis gekocht waarbij er nog een grote, stenen barbecue in de tuin stond. Aangezien wij het ding niet mooi vinden en zelf een goede barbecue hebben, hebben we de stenen barbecue gratis aangeboden op MP, ze moeten hem alleen zelf uit elkaar halen. Na 5 minuten kregen we al een reactie van iemand die hem wel wilde ophalen, dus afgesproken dat diegene vandaag zou komen en ons adres doorgegeven. Alleen diegene heeft niet meer laten weten hoe laat hij langskomt. Het is dus afwachten óf diegene überhaupt nog komt en zo ja, hoe laat. Wij moeten ook nog even weg vandaag dus met een beetje pech voor hem staat hij voor een dichte deur.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:20

MariekeS_ schreef:
Beloven schreef:
€1 van €10 is toch echt 10%.. Vind ik nog meevallen.


6,95 + 3,95 is niet 10

De laatste opmerking van zoek het lekker ergens anders had misschien niet gehoeven, ok.
Toch blijf ik erbij dat ik de reactie van die verkoper kan begrijpen.

Overigens er komen hier ook reacties voorbij aan kopers die blijkbaar grappig en ok zijn waarvan ik denk, is dat nou nodig?

Misschien worden die hier geplaatst maar niet echt verzonden..Dat zou misschien kunnen.


10,90 toch??? das idd wel bijna 20% maar...tegelijkertijd gaat het om 1.90. Dat gaat nergens over (om zon bedrag komt het niet in me op om af te gaan dingen) dus om er dan gelijk vanuit te gaan dat het iemand teveel is...enfin...maakt niet uit...hij heeft zijn boek nog niet verkocht met zijn grote mond (en stond ook al vanaf febr te koop) en ik heb inmiddels al een ander exemplaar.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:14

Hier net een fijne ervaring.
Zaterdag gebeld voor een zadel, afgesproken voor vandaag.
Even gereden en gekocht.

Had alleen nog afgesproken voor een ander zadel.
Had proberen te bellen maar nam niemand op, even berichtje gestuurd met het verhaal en hoop haar niet tot last te zijn.
Benieuwd wat ik hierop terug krijg.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:11

Ik had een vraagje namelijk hoe kan je iemands naam + bankreking controleren? Gewoon in google intypen?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:45

Hier een fijne ervaring.
Gister ergens opgeboden, en vandaag mocht ik het ophalen.
Was ook dicht bij stal dus dat is ideaal! Alles liep lekker en soepeltjes.

Wel een berichtje gedaan dat ik het helaas niet gepast heb, en met €10 euro betaal.
Want tja, ik verwacht niet zomaar dat iemand/iedereen nog veel cashgeld thuis heeft liggen.

Anne.

Berichten: 5133
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:03

Ik lees dit topic regelmatig, maar nooit iets kunnen plaatsen.. tot vandaag :(

Gisteravond zitten mailen met iemand die mijn aquarium wilde kopen. Hij/zij wilde hem het liefst die avond al komen halen, maar dat kwam niet uit. Voor vandaag om 12.00 een afspraak gemaakt, maar er is tot op nu nogsteeds niemand gekomen om hem op te halen.
Ik vind het zó asociaal. Stuur dan op z'n minst een berichtje "Sorry, het gaat toch niet lukken, succes met de verkoop" ofzo, maar dit.. :n Ik heb nog een mailtje er achteraan gedaan dat het jammer is dat het hem niet gelukt is en of hij nog geïnteresseerd is, maar ik heb nu echt wel de neiging om een berichtje er achteraan te doen om te zeggen dat hij 't kan vergeten op deze manier :=

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:54

Nog even terugkomend op die man van die klus bij ons. Hij is vandaag geweest en het is grotendeels af :D Was uiteindelijk een hele aardige man en vandaag kwam 'ie wel op tijd :j

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:53

Ik wil even jullie gedachten weten:
Ik heb een kapotte droger op MP staan, draait wel, droogt niet: gratis op te halen.
Meneer had me gebeld maar ik was er niet, dus ik belde terug en kreeg een buitenlandse vrouw aan de telefoon die vertelde dat ze een (liefdadigheids?)instelling waren en meneer er nu niet was- zou me weer terug bellen.
Dus meneer belt terug en wil nu eerst dat ik het adres door sms/mail en we daarna een tijd afspreken om het op te halen.
Ik vind het raar dat hij eerst mijn adres wil hebben en dan pas wil afspreken, of ben ik nu te achterdochtig?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:58

Nou op zich kan ik dat wel volgen, immers plant hij misschien een soort van rondje en daarvoor heeft hij je adres nodig :D Maar dat zijn dingen die je ook gewoon aan hem kan vragen? Of je geeft alleen je woonplaats en de rest als er een datum gepland staat.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:11

Goeie Sammy, heb nu alleen de straat en dorp doorgegeven. Krijg ik terug: welk nummer :+
Op MP is ook te zien dat ik een bedrijf heb (zit niet aan huis al denkt iedereen van wel), dus ben bang dat ze zometeen meer komen halen haha

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:38

vorig jaar heb ik een soort van mannenartikel verkocht en ook veel gemaild met mannen.
Ik was er ook niet happig op om eerst adres te geven voordat er een afspraak is, maar naar mijn idee is dat bij mannen heel normaal om zo te communiceren, bij vrouwen heb ik het namelijk nooit dat ze eerst adres vragen en dan pas de afspraak maken.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:28

ik vind het ook niet gek eigenlijk..ik zit vaak ook met de tijd die ik kwijt ben en wil dan eerst ingeven op navy om tijd af te spreken. Als hij echt slechte bedoelingen had kan hij ook gewoon tijd afspreken en niet op komen dagen...was je ook ongerust als je die buitenlandse mevrouw niet aan de lijn had gehad?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:23

Ik geef mijn adres ook niet voordat we een datum/tijd hebben afgesproken :P Heb het ook eigenlijk maar een keer gehad dat iemand dat vroeg. Toen ik dus eerst een afspraak wilde maken, heb ik nooit meer wat gehoord. Gaf me toch te denken wat nu precies de intentie was....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:14

Misschien iemand die denkt als je me niet vertrouwd kom ik wel helemaal niet.......... :+

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:29

Wij zijn nu een auto aan het kopen, ik ben meer van het mailen, overzichtelijker, ik reageer op 20 auto's bij wijze van, en als ik dan elke ga bellen weet ik uiteindelijk ook n iet meer wie of wat.. Allemaal hebben liever dat je belt en meteen die auto komt kopen, pff.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:52

IHN schreef:
ik vind het ook niet gek eigenlijk..ik zit vaak ook met de tijd die ik kwijt ben en wil dan eerst ingeven op navy om tijd af te spreken. Als hij echt slechte bedoelingen had kan hij ook gewoon tijd afspreken en niet op komen dagen...was je ook ongerust als je die buitenlandse mevrouw niet aan de lijn had gehad?

Ja, vooroordelen I know :+ maar ook als ik die mevrouw niet aan de telefoon had gehad. Vind het gewoon heel raar dat hij eerst een adres wil. De straat en dorp heeft hij nu al, is een korte straat die je in 2 minuten uitloopt dus nummer kan ik ook geven als hij al in de straat staat. Daar voel ik me nog het prettigste bij denk ik.
Nou heb ik gelukkig wel een grote hond maar mijn man is niet altijd thuis.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:07

Ik erger me vaak aan mensen die vragen wat mijn minimumprijs is.
Ik heb bvb. vorig jaar mijn vorig paard te koop gezet, en veel mensen vroegen wat mijn minimumprijs was, ja kom, dan moeten we al niet meer gaan onderhandelen? :n Ik schat iets naar waarde wanneer ik het gezien heb. En als de richtprijs te hoog is voor mij, dan reageer ik er niet op want dan ben je er toch zeker van dat het niet aan de helft van de prijs weg gaat... Of ben ik de enige die zo denkt?

Mischa

Berichten: 3503
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:23

Ja serieus! Vragen wat je minimum prijs is, dan ga ik al onder m'n vraagprijs zitten en zeg ik dus ook echt m'n absolute minimum prijs! Gaan ze daar nog onder zitten! Vraag het dan niet en zeg gewoon wat jij eraan uit wil geven, zeg ik wel weer of ik het daarmee eens ben of niet.
Echt, het vel over je neus hoor :n

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:27

Ik vraag bij dingen waarvan ik het bedrag eigenlijk te hoog vind ook weleens een minimum prijs.

Zo ook vanmorgen een paar keer en kreeg als reactie bijv 1x "dit is mijn bodemprijs". Nou prima dan kijk ik verder want als ik voor iets 2e hands (bij jou was t dan een paard ietsje anders) 100,- onder nieuwprijs moet betalen dan ga ik net zo lief naar de winkel met een bon van de dag dat ik t kocht en niet van een aantal maanden daarvoor. (Ging in dit geval om iets met een nieuwwaarde van 1400,-)

Vanmorgen contact gehad voor een 2e body (backup cam) en gezegd dat ik voor 25,- minder dan vp wou komen kijken (op zich is de prijs prima maar een beetje minder is altijd goed haha). Meneer heeft op mn vragen geantwoord maar niet op mijn bod.

Heb nu een adres maar eigk geen bevestiging offie akkoord is. Neem gewoon t afgesproken bedrag maar mee en een beetje extra.

Vind t raar om nogmaals t bod voor te stellen := mag er vanuit gaan dat hij t heeft gelezen aangzien die op de rest van t bericht heeft gereageerd :P

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:37

Mensen en bieden blijft iets vreemds ja. Ik heb ook een keer iemand gehad die dacht dat ik niet kon rekenen ofzo. Eerst bood ie €18 excl, mijn vraagprijs is €25, dus dat ging ik niet doen. Ik heb gemaild dat ik het te weinig vond, bied ie €25 inclusief. Uuuhm, omgerekend is dat €0,05 hoger := .

Maar ik heb ook mensen gehad die denken dat ik wel even €15 wil zakken op iets van €20-25 :roll:

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:43

inderdaad, dat met die minimum prijs heb ik ook veel gehad toen mijn paard te koop stond.
Wat heeft onderhandelen dan nog voor zin?!

Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:11

Ik bood laatst op een frontriem ong 2/3e van de vraagprijs. Krijg ik een berichtje:
"Forget it!! idioot!''
Dacht al dan gaat het over, die gun ik het al niet meer. Kreeg ik een paar uur later ineens een net berichtje dat ze minimaal bedrag X ervoor wil hebben. Heb toen ook vriendelijk bedankt dat ik na aanleiding van het eerste berichtje niet meer met haar zaken wou doen..