Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:57

Ik ben daar gewoon heel straight in
Als ik een bod krijg waar ik in mee kan gaan of waar na een tegenbod de koper akkoord gaat maar nog wat wil weten
Handel ik dat eerst af voor ik met een ander in zee ga
Ik zal het wel aangeven als ik een andere geïnteresseerde heb aan de kopende partij en ik binnen x tijd (de dag er na meestal als max ) uitsluitsel wil
Krijg ik dat niet dan is de volgende aan de beurt
Maar ik ga niet met een ander in zee als ik met iemand bezig ben :n

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:17

Nee ik ook niet. Ook wel gehad dat ik na accepteren een hoger bod kreeg, ja jammer dan. Of andersom, werd ik 50 cent overboden op een keukentje van 50 euro. De verkoper mailde die vrouw of ze wel helemaal jofel was :')

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:23

Ik verkoop ook niet direct, maar als ik na een dag geen reactie heb gehad en er meldt zich een volgende geïnteresseerde heeft de eerste pech..

Als ik betaalgegevens heb gegeven meld ik altijd wel dat ik ze een dag de tijd geef om te reageren voor ik verder ga met de volgende koper.. Maar ik heb iets te vaak spullen weken vastgehouden en als het loon gestort was bleef er toch iets minder geld over dan verwacht.. :roll:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:06

Na betaal gegevens uitwisselen zit er idd wel een deadline aan
Anders word het mij iets te veel een gok of je er echt van af bent

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:27

Als ik zeg dat momenteel alleen weekeinds mensen langs kunnen komen om mijn haflinger te bekijken dan bedoel ik dat ook zo.

Gister 2 mensen geschreven dat momenteel alleen in t weekeind tijd is ivm ander niemand die kan voorrijden.
Krijg ik van de ene terug, ja maar dat kan ik zelf wel dus ik kom alsnog dinsdag.
Euh no stik erin of in t weekeind of helemaal niet.
Alsnog is het mijn haflinger en ik beslis of iemand erop mag ja of nee.
Ze is nog niet verkocht, ze moet niet weg ze mag weg.
Het boeit mij ook niet als ze nog een half jaar hier staat. Zolang ze maar een fatsoenlijk huisje krijgt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:11

Dat is wel een brutale idd
Jij verkoopt een paard, lijkt me niet meer dan heel erg logisch dat jij daar zelf bij bent.
Bij verkoop gaat het niet alleen over of koper het paard ziet zitten, maar ook of jij de koper ziet zitten lijkt me
Maffies

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:27

Ik zou dinsdag eventueel wel kunnen maar mijn zusje niet.
En we beslissen gewoon veel samen, of nouja overleggen veel samen dus wil ik gewoon dat zij ook erbij is en eventueel voorrijd indien nodig.
Het is nu eenmaal geen koelkast...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:30

Jullie paard jullie voorwaarden, lijkt me niet meer dan normaal

Ik zou ook gewoon terug gereageerd hebben dat dat dus niet mogelijk is, dat er alleen bij het paard gekeken word als ik/wij als eigenaren daar bij zijn
Punt

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:52

Dit heb ik dus inderdaad ook gedaan.
En nogmaals erop gewezen dat ik alleen in het weekeind tijd heb.
Moet wel zeggen dat een paard verkopen toch best vervelend is.
Sowieso al geen makkelijke beslissing maar dan ook nog allerlei mensen die gewoon niet snugger zijn en denken het beter te weten.
Als ik zeg dat ze niet geschikt is voor kinderen, dan is ze dat ook niet. Dan hoef je ook geen afpraak te maken om te komen kijken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:22

Levende have verkopen is idd nooit leuk , de beslissing is al de eerste horde
En dan idd nog het gezeik er om heen van mensen die terug naar school mogen voor begrijpend lezen (is ook met andere advertenties, maar doordat het een levens wezen is en geen stofzuiger is het toch anders )
En idd de mensen die blijkbaar denken dat je je paard niet kent en maar wat onzin neerzet wat betreft waar ze wel of biet geschikt voor zijn etc
Ik ben blij dat de twee paarden die ik ooit heb moeten verkopen zo fijn zijn gegaan

1 terug naar oude eigenaar en 1 verkocht aan mensen die verliefd waren geworden toen ze niet eens wisten dat ze te koop stond
Die hebben haar nu 7 jaar later nog en ze staat daar perfect

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:25

Echt... ik blijf me verbazen hoe dom mensen kunnen zijn :')
Marktplaats had gister alleen dat ene account waarvan die berichten kwamen geblokkeerd.. en ja hoor, vanochtend weer een bericht maar dan van het account van hun wat niet geblokkeerd was. :+ Dus hup, opnieuw printje naar marktplaats... *\o/*

Heb mijn account al 10+ jaar ofzo en nog nooit zoiets gehad, maar als het dan gebeurt ook meteen wel een echt volhardende psycho stalker :')

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:12

Heb nu iemand die de verzendkosten pas wilt overmaken als ze het ontvangen heeft..
Dacht het dus niet :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:15

Oeh die was ik nog niet tegen gekomen
Creatief idd

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:09

iemand heeft wat bij me gekocht vooraf betaald via mp betalingsverzoek, was betaald hen ook printscreen dat het van haar rekening is maar ik heb nu nog niks hoelang duurt zoiets

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:27

SecretLIN schreef:
iemand heeft wat bij me gekocht vooraf betaald via mp betalingsverzoek, was betaald hen ook printscreen dat het van haar rekening is maar ik heb nu nog niks hoelang duurt zoiets


Gemiddeld 2 werkdagen, soms 1. Als het betaald is via betaalverzoek zal het wel tzt op je rekening verschijnen :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:27

SecretLIN schreef:
iemand heeft wat bij me gekocht vooraf betaald via mp betalingsverzoek, was betaald hen ook printscreen dat het van haar rekening is maar ik heb nu nog niks hoelang duurt zoiets


Als het met betalingverzoek is gedaam, dan duurt het meestal 1 dag en is vaak na 4 uur binnen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen mee
Als er ook staan "betaald door koper", dan is het al safe! :)

Marocje
Berichten: 5616
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:21

Ik heb vandaag echt een fijne ervaring: ik had vrijdag gereageerd op iets, en bod was akkoord. Ik wou het zaterdag halen, maar zij was er niet. Het kon maandag. Dus ik gereageerd dat dit prima is, ik werk alleen wel de ochtend dus erna.

Vandaag een berichtje of ik het nog kwam ophalen: graag, wa som 1 uur klaar. Toen vroeg zij waar ik woonde, dus ik beschreef het. “Oh, das toevallig! Ik moet vanmiddag toch bij dat winkelcentrum zijn, dus ik breng het wel langs!’

Ik was lichtelijk verbaasd, maar hartstikke fijn natuurlijk. En idd, kreeg netjes een berichtje een kwartier voor tijd dat ze er met een kwartier zou zijn.. heb haar dus wel wat extra gegeven, al rekende ze daar helemaal niet op (dat was dus extra fijn). Maar anders zou ik ook betaald hebben voor een postzegel of benzine.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:25

Ik heb sinds vanavond mijn zadel op marktplaats staan. Krijg nu een berichtje van een man die zadels op koopt om in Spanje door te verkopen. Hij wil het zadel voor de vraagprijs komen ophalen. (Gaat om een zadel van €700) Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kreeg vorige keer ook al zo’n berichtje bij mijn springzadel en toen werd ik gewaarschuwd door marktplaats voor oplichters.

Iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:28

Als hij het komt ophalen kan er niet zoveel mis gaan denk ik? Wel even in de gaten houden dat het echt geld is.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:30

Ik vind het zo apart dat iemand binnen 1 uur reageerd dat hij het zadel voor de vraagprijs komt ophalen. := Zeker omdat het geen goedkoop zadel is van €100.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:00

Misschien kan hij ze duurder weer doorverkopen. Zo heb ik een keer al mijn kippen aan een man verkocht die ze op transport maar Syrië zette. Vond het ook bijzonder maar hij kwam en nam alles mee en betaalde.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:07

Misschien even zo'n stift voor het geld halen en zorgen dat je niet alleen thuis bent?

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:18

Humor, die vrouw die percee dinsdag langs wil komen zegt proffesionele ruiter te zijn _O-

Reageerd vet beledigd dat ze niet dinsdag mag komen en zelf rijden. Echt die hoeft gewoon helemaal niet te komen _O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:20

Daar zou ik idd ook Snel klaar mee zijn

Als je zo proffesioneel bent , snap je zelf toch ook wel dat dat zo niet werkt

Ineke2

Berichten: 33157
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:19

Een prof die voor een haflinger komt? Dat is al vrij bijzonder te noemen ( niks tegen haffies, maar een prof die gaat in de meeste gevallen toch voor een paard van minimaal 1.60m)

Nou ik zou idd ook zeggen ga maar ergens anders kijken maar mijn paard krijg je niet mee.