Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:13

taff schreef:
kan ik nog wat ondernemen
heb een telefoon gekocht zonder oplader had mijn eigen oplader bij mij maar die wou niet opladen zij deed haar eigen oplader er in die deed het wel de volgende dag bij de telefoon winkel na laten kijken werkt niet reparatie kosten 40 euro ben terug gegaan word de deur voor mijn neus dicht gegooid, heb ik rechten werd verkocht als goed werkend toestel of moet ik mijn verlies dragen?

Ik ben bang dat je je verlies moet dragen. Bij mij geld altijd garantie tot aan de deur. Ik laat zien dat de telefoon werkt en ze mogen m uitproberen. Maar zodra ze weg zijn is de telefoon niet mijn verantwoording meer. Wie weet wat je ermee gedaan hebt.

Wilt niet zeggen dat ik nu zeg dat je er echt iets mee gedaan hebt hoor.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:27

taff schreef:
kan ik nog wat ondernemen
heb een telefoon gekocht zonder oplader had mijn eigen oplader bij mij maar die wou niet opladen zij deed haar eigen oplader er in die deed het wel de volgende dag bij de telefoon winkel na laten kijken werkt niet reparatie kosten 40 euro ben terug gegaan word de deur voor mijn neus dicht gegooid, heb ik rechten werd verkocht als goed werkend toestel of moet ik mijn verlies dragen?


Nee, daar kun je niets mee. Dan had je zelf moeten besluiten het niet te vertrouwen dat hij het niet deed. Bij haar deed hij het wel.

Die trampoline is ook wel een heel zuur verhaal. Ik heb mijn motor bij de verkoop ook bewust op een andere plek gestald dan mijn woonadres. Om dit soort diefstal te voorkomen.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:30

taff schreef:
kan ik nog wat ondernemen
heb een telefoon gekocht zonder oplader had mijn eigen oplader bij mij maar die wou niet opladen zij deed haar eigen oplader er in die deed het wel de volgende dag bij de telefoon winkel na laten kijken werkt niet reparatie kosten 40 euro ben terug gegaan word de deur voor mijn neus dicht gegooid, heb ik rechten werd verkocht als goed werkend toestel of moet ik mijn verlies dragen?

Je hebt ter plekke gezien dat de telefoon kon laden, wat er gebeurd is tussen koop en bezoek aan de winkel weet de verkoper natuurlijk niet.
Ik denk dus dat je je verlies zelf zal moeten nemen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:33

Jeetje wat onbeschoft van die trampoline! En al zouden het nietende mogelijke kopers zijn, het blijft onbeschoft!
Misschien eens een mailtje doen, goh heeft u nog interesse?

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:18

Cayenne, wat ze ook kunnen doen is even kijken of diegene zelf advertenties heeft. Daar zogenaamd als geïnteresseerd op reageren, adres vragen en idd checken of hij daar staat?

Wat ongelooflijk bizar en asociaal zeg!

Taff, ben bang dat je je verlies moet nemen..
Sowieso had ik hem laten liggen als hij het bij mijn eigen oplader al niet deed..

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:26

Een andere kinderwagen:
Kost 25£ en ik had van te voren gezegd graag gepast geld mee te nemen want ik kan niet garanderen dat er genoeg wisselgeld is.
Afijn kerel komt, bekijkt kinderwagen, wil m hebben en komt met twee biljetten van 20 pond aan zetten. Ik had dus geen wisselgeld. We wonen op de highstreet dus genoeg winkels om even te gaan wisselen. Kerel vloeken en tieren dat zn vrouw m perse moest hebben en we moesten dan maar 20 accepteren. Nou ja, nee dus, doei! En ja hoor, ineens kwam er nog een biljet van 5 pond uit zn broekzak zetten.
Ach je kan t altijd proberen natuurlijk.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:33

Wat mankeert dat soort volk toch...
Heel aso.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:37

Valt me wel op dat het dus niet alleen de Nederlanders zijn :Y)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:39

_Nadia_ schreef:
Een andere kinderwagen:
Kost 25£ en ik had van te voren gezegd graag gepast geld mee te nemen want ik kan niet garanderen dat er genoeg wisselgeld is.
Afijn kerel komt, bekijkt kinderwagen, wil m hebben en komt met twee biljetten van 20 pond aan zetten. Ik had dus geen wisselgeld. We wonen op de highstreet dus genoeg winkels om even te gaan wisselen. Kerel vloeken en tieren dat zn vrouw m perse moest hebben en we moesten dan maar 20 accepteren. Nou ja, nee dus, doei! En ja hoor, ineens kwam er nog een biljet van 5 pond uit zn broekzak zetten.
Ach je kan t altijd proberen natuurlijk.



Oh....MY....God..... raap me op _O-

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:27

_Nadia_ schreef:
Een andere kinderwagen:
Kost 25£ en ik had van te voren gezegd graag gepast geld mee te nemen want ik kan niet garanderen dat er genoeg wisselgeld is.
Afijn kerel komt, bekijkt kinderwagen, wil m hebben en komt met twee biljetten van 20 pond aan zetten. Ik had dus geen wisselgeld. We wonen op de highstreet dus genoeg winkels om even te gaan wisselen. Kerel vloeken en tieren dat zn vrouw m perse moest hebben en we moesten dan maar 20 accepteren. Nou ja, nee dus, doei! En ja hoor, ineens kwam er nog een biljet van 5 pond uit zn broekzak zetten.
Ach je kan t altijd proberen natuurlijk.

Bizar zeg :n

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:16

Mail van mp gehad dat er een fraudieze bieder is geweest op mijn advertentie. Helaas zag ik de mail te laat en heb mijn gegevens al Door gegeven aan de bieder maar wat zou dat kunnen betekenen?

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:02

Volgens mij kunnen ze niet heel veel met een naam en rekeningnummer?

Niks opsturen als je geen geld binnen hebt..

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:11

heb echt nog nooit zo n mail gehad terwijl ik al 12 jaar verkoop op mp.
ben ook benieuwd wat een fraudieuze bieder is en wat die dan kan doen :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:54


xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:32

Ik kom ook even binnenvallen.
Sinds afgelopen week heb ik wat paardenspullen zoals broeken, shirts en bodyprotector op marktplaats staan. Nu wilde iemand mijn bodyprotector voor 25 euro exl. verzending en ze wilde met DPD voor 4 euro verzenden, nou helemaal prima. Dus zij heeft het geld over gemaakt, en nu wilde ik versturen, maar DPD verstuurt met 4 euro alleen naar servicepoints en als je de pakketen thuis wilt ontvangen kost het 6,25. Dus ik heb dat naar haar bericht of ze hem nou thuis of op een servicepoint wilt ontvangen, en nu reageert ze al twee dagen niet meer.. Ik wil er best bij in schieten om hem op te sturen maar ik weet niet zeker wat ze nou wil.. :(

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:48

Ik zou nog niks versturen..
Nu heb je nog iets in de pap te brokkelen, als je hem al opstuurt krijg je de rest van je verzendkosten nooit meer op je rekening..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:50

Als ze geen reactie geeft, dan zou ik het gewoon naar de servicepoint doen, trace code krijg je toch wel neem ik aan, dus dan ziet ze alsnog waar ze het op moet halen!

Heeft ze je laatste berichten wel gelezen?

Ik zou wel even nog paar dagen wachten voor reactie, geen reactie, tja.... Je hebt het immers gevraagd, dan moet degene maar duidelijker zijn daarin!

xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:57

Nee ze leest de berichten ook niet meer, maar er staan wel twee grijze vinkjes.
Ik vind het zo gek dat je al wel betaalt en dan geen reactie meer geeft. Ik wil niet iemand boos maken met een pakket versturen naar een afhaal punt als ze dat niet wilt. Maar misschien is dat wel de beste optie als ze toch niet thuis is kan ze hem daar gewoon ophalen.. Ik geef zelf gewoonlijk behoorlijk snel reacties op marktplaats omdat ik de app heb. Maar dat heeft natuurlijk ook niet iedereen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:18

Als ze niet reageert zou ik het inderdaad naar het servicepunt sturen. Maar ik zou eerst nog een dag of wat aankijken of ze niet alsnog reageert.

Gisteren een bod gehad op sportschoenen. Stuurde ze via berichten, letterlijk het enige dat in het bericht stond was '€10'. Ik had het gelezen, maar was op dat moment niet in de gelegenheid te reageren. Krijg ik direct een bericht waar alleen '?' in staat. In een tijdsbestek van nog geen tien minuten :roll: Hoe moeilijk is het om gewoon normaal te communiceren? Ik kreeg echt de neiging om terug te sturen '€15'. Toch maar netjes geantwoord en nu krijg ik van haar dus geen reactie meer _O- De neiging om haar nu alleen een vraagteken te sturen is erg groot :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:44

Als jullie “ bieden vanaf ....euro” hebben.
Hoe ga je hier dan mee om als t eerste bod precies dat bedrag is?
Even nieuwsgierig..

Captain

Berichten: 21396
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:45

Ik reageer altijd maar krijg in 90% van de gevallen geen reactie meer terug. :+ Dus dan laat ik het bod staan en wacht ik op hogere biedingen.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:52

Ik stel dat eigenlijk expres nooit in.
Bieders verwachten namelijk altijd dat ze het voor dat bedrag dan wel kunnen krijgen, terwijl dat in mijn ogen de vraagprijs zou moeten zijn.
Vraagprijs bieden = verkocht, anders is er altijd nog ruimte voor onderhandeling vanuit mijn kant.
Bij zo'n minimumbedrag-bieding gaan ze toch vaak niet meer hoger.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:08

Ja idd. Ik heb een bieden vanaf, is nu precies dat bod binnen. Maar t artikel staat er net een dag op en ik gok dat ik wel een hoger bod krijg.
Snapt de andere kant niet..

Mer1980

Berichten: 18871
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:43

xEmilieLx schreef:
Ik kom ook even binnenvallen.
Sinds afgelopen week heb ik wat paardenspullen zoals broeken, shirts en bodyprotector op marktplaats staan. Nu wilde iemand mijn bodyprotector voor 25 euro exl. verzending en ze wilde met DPD voor 4 euro verzenden, nou helemaal prima. Dus zij heeft het geld over gemaakt, en nu wilde ik versturen, maar DPD verstuurt met 4 euro alleen naar servicepoints en als je de pakketen thuis wilt ontvangen kost het 6,25. Dus ik heb dat naar haar bericht of ze hem nou thuis of op een servicepoint wilt ontvangen, en nu reageert ze al twee dagen niet meer.. Ik wil er best bij in schieten om hem op te sturen maar ik weet niet zeker wat ze nou wil.. :(


Blijkbaar heeft ze ervaring met DPD en weet ze wat de verzendkosten zijn bij verzending naar huis of naar servicepoint. Anders zou ze er niet zo stellig om vragen. Ik zou het persoonlijk dus naar het servicepoint sturen als iemand zo stellig vraagt naar verzending met deze dienst.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:00

Nou, ik laat niet meer tweedehands iets verzenden hoor :/ Laatst al opgelicht met een festivalticket, en nu komt ook nog mijn boek dat ik heb gekocht gewoon niet binnen |( Beter gewoon alles maar nieuw kopen (of ophalen!).. ben er echt een beetje klaar mee!