Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:29

Er is een "nieuw paard kopen" topic waar meer mensen zitten die hier misschien advies over kunnen geven.

Ik zou het nooit doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:40

Ik zou mijn paard ook niet ongezien verkopen, en ook vaak zat gehad dat het paard totaal niet aan mijn verwachtingen voldeed. Dus nee, ongezien kopen doe ik ook niet.

En de scooter bijna 2 keer zo duur maken, wat een naaistreek. Ik zou terug sturen “ik heb het thuis ook nog eens besproken, en ik wil er eigenlijk €100 voor geven. Laten we elkaar tegemoet komen en in het midden gaan zitten met €300”

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:12

Gebeurt in de sport vaak zat hoor. Paard wordt op afstand gekocht door middel van beeldmateriaal, heb er een geweten die zelfs naar Amerika gaat.
Terwijl het paard is gekeurd dit volledig gefilmd met geluid aan, tot en met de uitslag die de DA opschreef. Deze kwam overeen met het offici%ele documen dus ja dat durven ze wel aan.

Maar inderdaad, als het dan niet klikt? Wat dan?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:38

Zucht....
Mag ik even klagen...

Heb een shetlandregendeken maat 135 onderlengte op MP.
Deken is nieuw, prijs 35 euro.
Vind ik niet duur voor een nieuwe deken, nieuwprijs ligt ook een stuk hoger.

Krijg eerst 2x een bod op de advertentie zelf van 10 euro.
Vraag me echt af wat mensen denken als ze dat neerzetten.
Daarna het bieden maar uit gezet, want was het zat.
Krijg ik via een bericht een bod van 25....

We gaan al wat omhoog gelukkig :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:45

Onder het motto van wie niet waagt, niet wint. Maar het is gewoon vervelend.

Hier een goede ervaring geloof ik. Heb al maanden een singel erop staan. Advertentie bijna verlopen en opeens 2 bieders. Vraagprijs 30 euro, bod van 20.
Bij beide gereageerd met een tegenbod van 25 euro. Geen reactie meer.
Nu dan iemand met interesse, deed niet moeilijk over de prijs en nu is het wachten op het geld!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:51

Hier wel een redelijk goede ervaring.
Zadeltje gekocht via Marktplaats, goed merk en bijna niet tweedehands te vinden.
Uitgekomen op een mooie prijs en direct ook het bedrag over gemaakt.
Zadel is de dag erna ook opgestuurd, had het alleen wel netjes gevonden als ze dit even had gemeld en een doos had gezocht i.p.v in een vuilniszak. :+
Maar gelukkig geen schade.

Ons eigen zadel maar van MP afgehaald... belachelijke biedingen, terwijl we al ruim onder de gemiddelde prijs voor dit merk en type zaten en er zitten toch ook wel erg veel herinneringen aan.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:25

jeetje zadel sturen in een vuilniszak. Een doos moet toch wel te vinden zijn bij de supermarkt of wat...apart.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:45

Rena100 schreef:
jeetje zadel sturen in een vuilniszak. Een doos moet toch wel te vinden zijn bij de supermarkt of wat...apart.


Nou idd. Zou daar ook niet blij mee zijn in een vuilniszak :n

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:49

Was een boomloos zadel, dus in principe kon er niet zoveel kapot aan gaan, maar ik had hem ook even niet aan zien komen.

Alja

Berichten: 25629
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:51

Oh jee behoorlijk dom zeg.
Fijn dat hij goed is aangekomen!

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:54

De laatste tijd veel verschillende dingen via mp gekocht, en eigenlijk is alles heel makkelijk en netjes gegaan. Oke op 1 ding na, dat zou met de post zijn op gestuurd, maar is nooit aangekomen. Ik heb van die persoon heel netjes mijn geld terug gekregen, later nog aangeboden om het bedrag te delen, maar daar wou die persoon niks van weten. Dus al met al alles keurig netjes gegaan.

Ai een zadel in vuilniszak zou ik ook niet blij mee zijn, gelukkig was die niet beschadigd.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:40

Ik heb de laatste week een paar prullen aangeboden op Facebook, en ben er elke keer heel snel en makkelijk vanaf geraakt.
Een oude fiets was de volgende dag al weg, en mijnheer nam vrolijk nog een 2e (die ik zelfs niet de moeite vond om internet te zetten) gelijk mee.
Een puzzel stond er een week op (meer geduld heb ik er niet mee :') ), zat net klaar in de doos voor de kringwinkel, toen er toch nog reactie op kwam en ook die was een dag later weg.
Ik heb nu nog een paar oude PC-spelletjes, een pokerset for dummies en een gezelschapsspel, maar die gaan toch effectief in de kringwinkel terechtkomen, denk ik.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:21

Ben ik raar als ik niet mee ga in iemand die iets gekocht en betaald heeft en opeens het geld terug wil om een rekening te betalen?

Dan had ze er beter over moeten nadenken van tevoren, toch? :=

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:26

upendo schreef:
Ben ik raar als ik niet mee ga in iemand die iets gekocht en betaald heeft en opeens het geld terug wil om een rekening te betalen?

Dan had ze er beter over moeten nadenken van tevoren, toch? :=


Eeh oke.. Nooit eerder gehoord :=

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:28

Zou ik ook niet doen. Moet ze maar leren vooruit denken.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:34

je bent geen winkel waar je het zomaar terug kunt brengen, toch?

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:38

Oké, Dan word ik niet Gek!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:38

Ik kwam vrijdagavond een mooie outdoordeken voor mijn Shetlander tegen op Marktplaats, dus een berichtje gestuurd met de vraag of de deken nog beschikbaar was en of de verkoper hem eventueel wilde versturen. Op zondagavond had ik nog geen reactie gehad, het bericht was wel gelezen/bekeken, dus besloten een berichtje te sturen met de vraag of ik hieruit op kon maken dat de deken niet meer beschikbaar was. Vervolgens kreeg ik als reactie “heb ik nog”. Toen ik daarop vroeg of de deken verzonden kon worden of dat hij enkel op te halen was kreeg ik vanochtend de reactie “verzenden”. Ik heb hier niet echt een goed gevoel bij, dus maar besloten verder te gaan zoeken.. Zo’n moeite is het toch niet om een normaal berichtje terug te sturen als je graag iets wilt verkopen? Ik wilde er oveigens ook nog de vraagprijs voor betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:40

Mogen ze mooi zelf het gekochte doorverkopen, maar aan de andere kant heb ik soms ook onverwachte rekeningen waarbij elk beetje geld goed helpen en ik dus soms aankopen moet afzeggen. Maar als er al betaald is zou ik van jou kant zeggen dat het al verzonden is dus niks kan meer ongedaan gemaakt worden }:0

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:02

Als het goed nog niet verzonden is... dan hangt het er van af, maar als de rest van de communicatie vlot is verlopen zou ik nog wel terugstorten. Is het al verzonden of zelfs ontvangen, dan hebben ze pech. Niemand geeft garantie dat je het in dezelfde staat terug gaat krijgen, ALS je het überhaupt al terug krijgt. Dat zou me de zorgen niet waard zijn.

En een zadel verzenden in een vuilniszak? Als het goed ingepakt is met ene paar lagen bubbeltjesplastic er omheen en dan zo de zak in, dat zou ik eventueel nog durven overwegen als ik echt niet aan een geschikte doos kan geraken. Maar zonder bescherming? Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt :=

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:36

Ligt het aan mij of is, sinds marktplaats die 'chatfunctie' heeft ingevoerd, normaal mailen met een aanhef en een 'vriendelijke groet' helemaal verdwenen? Ik krijg allemaal van die berichtjes die klinken alsof ik nog met iemand heb geknikkerd...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:37

Nee hier geeft ie nog wel automatisch de aanhef en vriendelijke groet. Althans, bij het eerste bericht dan, daarna moet je het zelf intypen. Maar dat vind ik op zich niet zo heel erg, want dan ben je toch al met iemand in gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:09

Een zadel verzenden in een vuilniszak :oo Hoe bedenk je het überhaupt?

Ik had ook een mooie, iemand had wat van mij gekocht (verkocht voor €6,00), wilde het verzonden hebben. Prima, voor €6,50 kan ik het met PostNL verzenden. Ze had snel betaald, dus ik had netjes alles ingepakt en naar het postkantoor gebracht, krijg ik 2 dagen later het pakket terug, geadresseerde onbekend. Wat blijkt, mevrouw heeft het verkeerde huisnummer opgegeven. Voor opnieuw verzenden moest ik een nieuwe pakketzegel kopen à €6,50, dus even een berichtje gestuurd of ze opnieuw wilde verzenden of het geld terug wilde. Toch graag het geld terug, dus ik vraag om de bankgegevens om het terug te kunnen storten maar ik heb vier dagen later nog geen antwoord. :?

Ook iemand gehad die had geboden op een seatsaver, dus ik een berichtje terug gedaan met een tegenbod. Geen antwoord gekregen, maar het bod werd een dag later verwijderd. Hoeveel moeite is het om gewoon een berichtje te doen met dat je de prijs te hoog vindt of geen interesse meer hebt :roll:

Verder wel een aantal makkelijke verkopen gehad, dus het gaat ook wel eens goed :D

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:19

Ik word helemaal moedeloos van het opmeten van lengtes van m'n winterjas :') Ik snap het best hoor. Maar na 3 vragen heb ik ook zoiets, als je maat M niet past, dan pas je de jas ook niet. Punt. _-:(

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:43

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet.
Iets verkocht, zij heeft het voor zondag nodig maar heeft momenteel nog niet genoeg geld op haar rekening. Of ze nu al het bedrag mag storten en de rest ( nog een 10 euro) mag storten als ze het geld heeft.
Ik gun het haar wel echt van harte maar ik durf het niet echt aan.
Contact is wel gewoon goed