Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:59

Klinkt idd als een goeie deal.

Ik ben eindelijk van mn telefoon af. Nu nog (geheel onverwacht) mn auto te koop. Benieuwd wat dat op gaat leveren

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:10

Ik ben bijna m'n hele inboedel kwijt geraakt vanavond. Aardige mensen en iedereen heeft zelf alles uit elkaar gehaald. Woensdag wordt m'n bed opgehaald en ik zoek nog een koper voor m'n nespresso apparaat en koelkast.

Jespri

Berichten: 9648
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:51

Hier ook weer goede ervaringen. :)

Sommige mensen zijn wel heel wantrouwig zeg. :=

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:42

fionaf09 schreef:
Ik ben bijna m'n hele inboedel kwijt geraakt vanavond. Aardige mensen en iedereen heeft zelf alles uit elkaar gehaald. Woensdag wordt m'n bed opgehaald en ik zoek nog een koper voor m'n nespresso apparaat en koelkast.



Hoe groot em oud is de koelkast ?

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:53

little_birdy schreef:
fionaf09 schreef:
Ik ben bijna m'n hele inboedel kwijt geraakt vanavond. Aardige mensen en iedereen heeft zelf alles uit elkaar gehaald. Woensdag wordt m'n bed opgehaald en ik zoek nog een koper voor m'n nespresso apparaat en koelkast.



Hoe groot em oud is de koelkast ?

Hij is inmiddels gereserveerd. Is echt een oud koelkastje voor studenten of een vakantiehuisje of zo! Een tafelmodel zonder vriezer.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:19

Jeetje zeg... bied op iets; €2.30 nieuwprijs x 24. Vraagt er 75 euro voor mij

Als mijn rekenmachine goed rekent kom ik toch echt op €55,20 uit

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:38

Weet iemand antwoord op mijn vraag?!

Ruim een week geleden heb ik via marktplaats een eskadron dekje aangeschaft. Het dekje wil ik gaan gebruiken voor dressuur wedstrijden. Mevrouw die het dekje verkocht was aardig en ik heb het geld naar haar overgemaakt. Ze zou het eerdaags op de post doen! De t & t code zou ik dan meteen krijgen.

Een aantal dagen later had ik nog geen bericht over of ze het dekje al had opgestuurd. Ik heb haar daarom een berichtje gestuurd of ze het dekje al had opgestuurd en of ik de t & t code mocht. Dit heb ik in totaal 3x gevraagd. Mevrouw reageert laconiek.. MAAR ze reageert wel. Ik neem aan dat als je iemand oplicht je geen informatie meer verschaft als je het geld binnen hebt. Nou kreeg ik vandaag een berichtje of ik het dekje nog niet binnen had?? Dus ik zei nee en vroeg de t & t code en kreeg verder geen gehoor.

Is mevrouw laconiek en heeft ze het dekje echt al op de post gedaan? of heeft mevrouw helemaal niks op de post gedaan en gaat zij dit ook niet doen?

Een lastige kwestie maar ik vraag mij af of een van jullie dit ook al eens heeft meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door bontejames op 11-04-16 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:41

Mmm.. Lastig bontejames..
Net mijn Western zadel erop gezet ben benieuwd naar de reacties

Marocje
Berichten: 5622
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:49

Weet zij wat je bedoelt? Misschien is zij niet Nederlands en weet niet wat een track en trace code is?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:53

Marocje schreef:
Weet zij wat je bedoelt? Misschien is zij niet Nederlands en weet niet wat een track en trace code is?


Ze gaf wel aan een buitenlandse vriend te hebben en zelf in Belgie te wonen. Het geld moest ik dus overmaken naar de Nederlandse rekening van haar vriend. Ook gaf ze te kennen dat zij altijd verzend via PostNL en de t&t op te sturen.

Marocje
Berichten: 5622
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:00

Oké, dan is het idd vaag..

Saaams

Berichten: 13285
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:31

Dan denk ik dat je opgelicht bent.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:34

Saaams schreef:
Dan denk ik dat je opgelicht bent.


Dat denk ik ook. Alleen dan ben ik benieuwd waarom zij nog contact met mij houd? Ze heeft het geld toch al binnen? Wel kan het zijn dat het pakketje dus uit België moet komen en het langer duurt..

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:19

Heb ik toen ook gehad, uiteindelijk twee week later het pakket binnengehad nadat ik gezegd had aangifte te doen. Ja ze was ziek geweest en toen was haar telefoon kapot waarop ze de mail altijd bekeek. Toen ik mailde dat ik aangifte ging doen reageerde ze opeens binnen een half uur en kreeg ik het pakket twee dagen later binnen.

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:01

Bontejames misschien een ultimatum geven en zeggen dat je anders aangifte doet? Aangeven dat ze met naam + rekeningnummer best veel kunnen.

Ik heb jullie advies nodig. Ik wil m'n laminaat vloer laten overnemen, omdat ik uit m'n studentenkamer ga. Het is +/- 15 m2 en zgan. Nieuwprijs was rond de €150,00. Wat kan ik ervoor vragen? Ik moet het bij de woningbouw opgeven, dus er kan niet onderhandeld worden. Ik wil het ook op marktplaats zetten, maar wel met een vraagprijs. Wat zouden jullie er voor geven/vragen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:04

Hoe moet je het bij de wb opgeven? Weet je niet wie de nieuwe huurder wordt?

Zou op de helft gaan zitten. 75 lijkt mij voor goed nieuw laminaat een goede prijs.

Ik ben niet zo'n fan van gebruikt laminaat kopen, omdat je altijd wat verlies heb doordat je bepaalde onderdelen niet kan gebruiken.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:28

gebruikt laminaat kopen? Het ligt er toch al Hoe oud is het laminaat en hoe ziet het eruit. Ikzou dan dnk ik ook tussen de 75 en 100 gaan zitten

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:31

Sammie schreef:
Hoe moet je het bij de wb opgeven? Weet je niet wie de nieuwe huurder wordt?

Zou op de helft gaan zitten. 75 lijkt mij voor goed nieuw laminaat een goede prijs.

Ik ben niet zo'n fan van gebruikt laminaat kopen, omdat je altijd wat verlies heb doordat je bepaalde onderdelen niet kan gebruiken.


Ik denk dat ze bedoeld dat ze de vloer laat liggen in haar kamer, zodat de volgende bewoner het overneemt. Dan heb je dat probleem dus niet.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:58

Hahaha. Heb veel interesse voor de auto. Ook al biedingen bij de advertentie van rond de 300 euro. Krijg ik een mailtje: voor 250 euro wil ik wel komen kijken.
Dan jeukt me alles om terug te sturen: komen kijken mag voor 250 euro.

Das dan toch snel verdiend met alleen kijken :') hihi.
Maar ik hou het mar netjes

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:00

Mijn ervaring met laminaat is dat het weinig opleverd. Maar misschien lag dat aan mijn laminaat. Heel veel mensen die boden/het op zoudeb komen halen en heb t uiteindelijk gratis weggedaan aan een vriendin van me. Niemand kwam opdagen

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:15

Probleem met laminaat is dat er stukken beschadigd kunnen worden. Om alles ter plekke uit te zoeken is onbegonnen werk en en floept wel eens nog wat tussendoor. Risico aanwezig dat je te kort komt.

Wij hebben ook tweedehands laminaat uit een sloopwoning van iets van 8 jaar oud. Hebben we er zelf uitgehaald. Voordeel hiervan was dat het een villa was en de complete bovenverdieping hetzelfde lag. Vergeleken met onze bovenverdieping hadden we die wel drie keer kunnen leggen met dat spul wat uit het huis kwam.

Maar na de tijd hadden we onwijs veel kapotte, beschadigde of kromme stukken. Vaak zie je dat pas als je aan het leggen bent.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:33

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat ze de vloer laat liggen in haar kamer, zodat de volgende bewoner het overneemt. Dan heb je dat probleem dus niet.

Ik kreeg de indruk dat ze voor beiden vroeg.

In mijn oude huurhuisje had ik ook laminaat. Nu had ik gedreigd met eruit halen als ie er niet voor wilde betalen, maar dat was ook onbegonnen werk geweest. Ik zag zo al dat dat laminaat helemaal gezet was naar de woning. Kreeg er toen 150 voor incl. een koelkast/vries combi die ik achter liet. Was 35m2 ofzo bij elkaar :') Het was ook enorm vreemd gelegd :')

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Ik heb voor de eerste keer een slechte verkoop ervaring, met een persoon dat ik ken!! -:(-

Waar ik laatst reed had ik een eigen kast waar ik tg wat geld heb in gestoken, maar omdat ik verhuisd ben kon ik deze niet meenemen.
Zij had me dan gevraagd of ze deze mocht overkopen...
Voor mij kwam dit goed uit en vroeg een vrienden prijsje van 25€ en mijn code ...
Na 2weken heeft ze nog steeds niets gestort en heb al reeds enkele berichtjes gestuurd...
Zelf een kennis waar je jaren mee gereden hebt kan je niet vertrouwen! _-:(

Mijn laatste bericht was nu heel grof en zei dat als ze niet betaalde ( ookal is het niet veel geld en gaat het om het princiepe) neem ik de kast mee en smijt ik er alles uit wat van haar is... Wordt het dan gestolen? Ik ga er niet van wakker liggen, ze moest maar eerlijk zijn :n

Appeltje00

Berichten: 5018
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:03

Sammie schreef:
Hoe moet je het bij de wb opgeven? Weet je niet wie de nieuwe huurder wordt?

Zou op de helft gaan zitten. 75 lijkt mij voor goed nieuw laminaat een goede prijs.

Ik ben niet zo'n fan van gebruikt laminaat kopen, omdat je altijd wat verlies heb doordat je bepaalde onderdelen niet kan gebruiken.

De nieuwe huurder is nog niet bekend en wordt pas bekend wanneer ik eruit ben en mijn sleutel heb ingeleverd. Ik kan dan mijn vloer verkopen tegen het genoemde bedrag of ik moet hem eruit komen halen.

Sammie schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat ze de vloer laat liggen in haar kamer, zodat de volgende bewoner het overneemt. Dan heb je dat probleem dus niet.

Ik kreeg de indruk dat ze voor beiden vroeg.

In mijn oude huurhuisje had ik ook laminaat. Nu had ik gedreigd met eruit halen als ie er niet voor wilde betalen, maar dat was ook onbegonnen werk geweest. Ik zag zo al dat dat laminaat helemaal gezet was naar de woning. Kreeg er toen 150 voor incl. een koelkast/vries combi die ik achter liet. Was 35m2 ofzo bij elkaar :') Het was ook enorm vreemd gelegd :')

Dat klopt ja :j

Bedankt voor alle tips. Ik heb het op marktplaats gezet en daar nu een bod van €20,00. Ik ben vergeten te melden dat er geen ondervloer onder zit en geen plinten, dus ik weet niet of het dan alsnog €75,00 waard is.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:10

Wij hadden 90 m2 laminaat te koop staan met ondervloer en eventueel plinten. Heel mooi en duur laminaat (nieuwprijs een kleine 3000 euro).
Daar hebben we 350 euro voor gekregen.
Ik denk dat die 20 euro eigenlijk al een prima bod is. Misschien proberen er 30 euro van te maken. Vind het knap als je er 75 voor krijg, maar het is natuurlijk het proberen waard.

(De mensen die het laminaat van ons hadden gekocht moesten het er zelf uithalen. Er was behalve een bedombouw met twee nachtkastjes niets meer in het huis, dus mijn moeder heeft ze alleen in het huis gelaten. Twee weken later hoorde ik van mijn moeder dat de dag nadat ze geweest waren de twee nachtkastjes ook opeens weg waren -:(- . Is natuurlijk te verwachten als je mensen alleen laat, maar toch als ik het niet pas zo laat had gehoord had ik er nog een mailtje achteraan gedaan dat ze ze moeten terugbrengen en ik anders aangifte zou doen van diefstal.