Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1861
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:59

Ik heb weer eens heel positief nieuws, had zadel te koop staan, kreeg gisteraviond een mailtje met de vraag of zadel er nog was, direct gereageerd en uiteindelijk na nog geen 30 min na het eerste bericht was deal gemaakt en stond bedrag op mijn rekening.
Zadel is ondertussen bij het postkantoor en ligt morgen (als postnl zich gewoon aan de verzendtermijn houd :+ ) op dr paard

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:18

dat klopt.. had ik kunnen doen, maar mijn prioriteiten lagen ergens anders... in het weekend heb ik alles uitstaan en dat had hij ook gewoon kunnen lezen en hij had me nog gebeld, waarbij ik het vermeld op voicemail...ik had overigens al contact met hem gehad, hij stuurde me is kamer nog beschikbaar voor ik de moeite doe me voor te stellen, waarop ik wel gelijk geantwoord had...
los daarvan:wel of niet amused... dat kan en mag.

had hij aangegeven het niet tof te vinden.. prima. Was voor mij geen punt geweest, maar ik vind het best raar gedrag als je dan iemands website gaat uitpluizen (waar ook nog opstond dat ik niet bereikbaar was), en iemand ervan beschuldigt niet de waarden te hebben die op de website verneld staan, want geen reactie.. het was echt een hele boze mail.
Zo iemand ga ik dus niet mee onder 1 dak wonen....een heel negatief wereldbeeld waar ik geen zin meer in heb...

kortom:ik vind 3 dagen (eigenlijk 2, 5 dag zelfs) best snel.. ik heb een bedrijf, heb als richtlijn binnen 3 werkdagen. Ik vind ook dat ik in het weekend mijn tel gewoon uit mag hebben staan... ik ben snel overprikkeld en heb dat nodig om te kunnen functioneren...

dat mensen vinden dat je best ff berichtje terug kunt sturen... ik kan dat niet want het kost mij wel veel energie om dat op mijn telefoon te doen en ik kies ervoor om ervoor te gaan zitten en met aandacht een bericht terug te typen.

dan heb je mensen die daar anders over denken en dat kan en mag...

wat ik niet ok vind is dan op zo'n agressieve manier iemand te benaderen die zich van geen kwaad bewust is... wat is er mis met:joh, ik ben wel teleurgesteld dat je niet antwoord? Of:ik heb het gevoel dat je niet gaat antwoorden... ik hoop dat ik binnen 2 dagen toch een berichtje krijg... zoiets?

het agressieve en uitgaan van het slechtste scenario.. dat is wat me stoort.

is wat me wel vaker opvalt trouwens.. dat mensen vinden dat hun normen de enige juiste zijn en dat je niet deugt als je daaraan niet voldoet...

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:28

IHN schreef:
dat klopt.. had ik kunnen doen, maar mijn prioriteiten lagen ergens anders... in het weekend heb ik alles uitstaan en dat had hij ook gewoon kunnen lezen en hij had me nog gebeld, waarbij ik het vermeld op voicemail...ik had overigens al contact met hem gehad, hij stuurde me is kamer nog beschikbaar voor ik de moeite doe me voor te stellen, waarop ik wel gelijk geantwoord had...
los daarvan:wel of niet amused... dat kan en mag.

had hij aangegeven het niet tof te vinden.. prima. Was voor mij geen punt geweest, maar ik vind het best raar gedrag als je dan iemands website gaat uitpluizen (waar ook nog opstond dat ik niet bereikbaar was), en iemand ervan beschuldigt niet de waarden te hebben die op de website verneld staan, want geen reactie.. het was echt een hele boze mail.
Zo iemand ga ik dus niet mee onder 1 dak wonen....een heel negatief wereldbeeld waar ik geen zin meer in heb...

kortom:ik vind 3 dagen (eigenlijk 2, 5 dag zelfs) best snel.. ik heb een bedrijf, heb als richtlijn binnen 3 werkdagen. Ik vind ook dat ik in het weekend mijn tel gewoon uit mag hebben staan... ik ben snel overprikkeld en heb dat nodig om te kunnen functioneren...

dat mensen vinden dat je best ff berichtje terug kunt sturen... ik kan dat niet want het kost mij wel veel energie om dat op mijn telefoon te doen en ik kies ervoor om ervoor te gaan zitten en met aandacht een bericht terug te typen.

dan heb je mensen die daar anders over denken en dat kan en mag...

wat ik niet ok vind is dan op zo'n agressieve manier iemand te benaderen die zich van geen kwaad bewust is... wat is er mis met:joh, ik ben wel teleurgesteld dat je niet antwoord? Of:ik heb het gevoel dat je niet gaat antwoorden... ik hoop dat ik binnen 2 dagen toch een berichtje krijg... zoiets?

het agressieve en uitgaan van het slechtste scenario.. dat is wat me stoort.

is wat me wel vaker opvalt trouwens.. dat mensen vinden dat hun normen de enige juiste zijn en dat je niet deugt als je daaraan niet voldoet...


Ik snap dat vele hier reactie zouden gehad hebben, ik liever ook. Maar als je het bericht nog niet gelezen hebt, of uberhaupt omdat je telefoon uit stond niet afgeleverd kon worden op dat moment. Dan ziet degene dat ook! Dus ik vind het beetje dan 50/50.. :=

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:06

IHN schreef:
dat klopt.. had ik kunnen doen, maar mijn prioriteiten lagen ergens anders... in het weekend heb ik alles uitstaan en dat had hij ook gewoon kunnen lezen en hij had me nog gebeld, waarbij ik het vermeld op voicemail...ik had overigens al contact met hem gehad, hij stuurde me is kamer nog beschikbaar voor ik de moeite doe me voor te stellen, waarop ik wel gelijk geantwoord had...
los daarvan:wel of niet amused... dat kan en mag.

had hij aangegeven het niet tof te vinden.. prima. Was voor mij geen punt geweest, maar ik vind het best raar gedrag als je dan iemands website gaat uitpluizen (waar ook nog opstond dat ik niet bereikbaar was), en iemand ervan beschuldigt niet de waarden te hebben die op de website verneld staan, want geen reactie.. het was echt een hele boze mail.
Zo iemand ga ik dus niet mee onder 1 dak wonen....een heel negatief wereldbeeld waar ik geen zin meer in heb...

kortom:ik vind 3 dagen (eigenlijk 2, 5 dag zelfs) best snel.. ik heb een bedrijf, heb als richtlijn binnen 3 werkdagen. Ik vind ook dat ik in het weekend mijn tel gewoon uit mag hebben staan... ik ben snel overprikkeld en heb dat nodig om te kunnen functioneren...

dat mensen vinden dat je best ff berichtje terug kunt sturen... ik kan dat niet want het kost mij wel veel energie om dat op mijn telefoon te doen en ik kies ervoor om ervoor te gaan zitten en met aandacht een bericht terug te typen.

dan heb je mensen die daar anders over denken en dat kan en mag...

wat ik niet ok vind is dan op zo'n agressieve manier iemand te benaderen die zich van geen kwaad bewust is... wat is er mis met:joh, ik ben wel teleurgesteld dat je niet antwoord? Of:ik heb het gevoel dat je niet gaat antwoorden... ik hoop dat ik binnen 2 dagen toch een berichtje krijg... zoiets?

het agressieve en uitgaan van het slechtste scenario.. dat is wat me stoort.

is wat me wel vaker opvalt trouwens.. dat mensen vinden dat hun normen de enige juiste zijn en dat je niet deugt als je daaraan niet voldoet...


Ik geef je groot gelijk hoor! Een weekend doorbrengen zonder de constante prikkels die een telefoon afgeeft is héérlijk. Alleen kunnen klanten/vrienden/familie nog weleens geïrriteerd worden, want bijna iedereen verwacht tegenwoordig meteen reactie.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:15

Mijn partner is Zzp'er en ik werk met klanten bij een ander bedrijf. In de beiden gevallen is het zo dat wanneer wij er 3 dagen over zouden doen om te reageren, we met een droge boterham onder een brug zouden kunnen gaan slapen......

De wereld is tegenwoordig zó snel....

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:17

Liezel1 schreef:
Mijn partner is Zzp'er en ik werk met klanten bij een ander bedrijf. In de beiden gevallen is het zo dat wanneer wij er 3 dagen over zouden doen om te reageren, we met een droge boterham onder een brug zouden kunnen gaan slapen......

De wereld is tegenwoordig zó snel....


Ik ben ook freelancer, maar in het weekend probeer ik alleen sochtends even appjes te beantwoorden en mails weg te werken om vervolgens de hele dag lekker telefoon loos te zijn.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:31

3 honden,een paard, huis, gezin, eigen bedrijf, maar ik beantwoord iedere ochtend mail, en bel zelfde dag terug naar klanten. Ik verwacht dat eerlijk gezegd ook van andere ondernemers, duurt het te lang dan ga ik ergens anders. Graag of niet.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:44

ik werk in een branche waar weekend niet bereikbaar heel normaal is. En de mensen waar ik mee van doen heb ook in weekend niet werken.

Maar daar gaat het ook niet om...ieder kiest wat bij hem past... iedereen mag vinden wat hij wil, maar uiteindelijk beslist iedereen zelf hoe hij zijn leven wil inrichten en wat nodig is om gelukkig te zijn..

voor mij is dat af en toe even uitstaan.

Velen hier haken nu in op mijn late reactie.. dat is prima... ik verander het niet, want na 2 burn outs en veel psychische problemen door ptss heb ik geleerd wat ik nodig heb...en dat is af en toe de veiligheid van mijn eigen cocon... geen prikkels van buitenaf. Als mensen daarom afhaken is dat hun keus en hun recht...

waar het mij om gaat is de agressieve reactie... waarom iemand aanvallen die niet aan je verwachtingen voldoet? Dat is waarom ik dit verhaal plaatste...

en ik ben dan oprecht benieuwd of de mensen die aangeven mijn reactie te langzaam te vinden, deze reactie daardoor goedkeuren... ik vind het een rare manier van omgaan met elkaar:jij reageert te laat dus ik ga schelden.. en dan als je het uitlegt nog zeggen zie je wel het is niet zo ingewikkeld als je het maakt en ik geloof niet dat je wel wilde reageren.. kom op, zeg...

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:49

Ik snap je wel maar gezien je omstandigheden, waarom zou je een kamer verhuren wanneer je je zo voelt?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:52

Nee de reactie keur ik zeker niet goed. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo beschaafd helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:08

IHN schreef:
ik werk in een branche waar weekend niet bereikbaar heel normaal is. En de mensen waar ik mee van doen heb ook in weekend niet werken.

Maar daar gaat het ook niet om...ieder kiest wat bij hem past... iedereen mag vinden wat hij wil, maar uiteindelijk beslist iedereen zelf hoe hij zijn leven wil inrichten en wat nodig is om gelukkig te zijn..

voor mij is dat af en toe even uitstaan.

Velen hier haken nu in op mijn late reactie.. dat is prima... ik verander het niet, want na 2 burn outs en veel psychische problemen door ptss heb ik geleerd wat ik nodig heb...en dat is af en toe de veiligheid van mijn eigen cocon... geen prikkels van buitenaf. Als mensen daarom afhaken is dat hun keus en hun recht...

waar het mij om gaat is de agressieve reactie... waarom iemand aanvallen die niet aan je verwachtingen voldoet? Dat is waarom ik dit verhaal plaatste...

en ik ben dan oprecht benieuwd of de mensen die aangeven mijn reactie te langzaam te vinden, deze reactie daardoor goedkeuren... ik vind het een rare manier van omgaan met elkaar:jij reageert te laat dus ik ga schelden.. en dan als je het uitlegt nog zeggen zie je wel het is niet zo ingewikkeld als je het maakt en ik geloof niet dat je wel wilde reageren.. kom op, zeg...


Er heeft nergens iemand gezegd dat die persoon zijn reactie ok was. Integendeel.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:37

nee, klopt De Molenhoek... vind het alleen jammer dat de discussie verschuift naar hoe snel je zou moeten reageren...

iets wat nu weer gebeurt.. waarom zou je kamer verhuren als je je zo voelt? Ik voel me supergoed, juist omdat ik goed voor mezelf zorg..

Het gaat over rare reacties op mp... niet over mijn beweegredenen om dingen al dan niet te doen...

dan zou ik daar een ander topic voor moeten openen maar die behoefte voel ik dan weer net niet :). Ik vind het overigens niet erg dat een dergelijke opmerking geplaatst wordt, hoor... maar ik hoop niet dat verwacht word dat ik me ga verantwoorden over mijn keuzes :).

3 dagen is laat volgens sommigen.
doe ik het voortaan anders? absoluut niet.
hooguit dat ik in een ad zet dat reactie paar dagen kan duren.. hoewel... zelfs dat niet denk ik, want ergens is het ook handig... als iets anders gaat dan mensen verwachten zie je gelijk hoe ze in elkaar steken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:59

Ik snap ook heel goed dat je geen zin meer hebt in iemand die zo reageert.
Leuk dat anderen wel elke dag reageren maar het is niet verplicht en het zou ook eigenlijk niet de norm moeten zijn.. Als jij even geen tijd of zin hebt in je telefoon/internet dan is dat toch prima? Die druk van meteen moeten reageren wil ik ook niet meer hebben, is ook niet gezond vind ik. Die van mij staat dan ook regelmatig op niet storen en als ze me dan wel nodig gehad hebben is het jammer, ik reageer wel als ik het zie en anders wacht je maar een dagje, gaat niemand dood aan.
Als diegene nou netjes een vraag gesteld had dan was het een heel ander verhaal geweest maar ik heb ook een hekel aan mensen die dan of boos worden of nog 5x gaan bellen als je de eerste 4x niet opgenomen hebt en ik ben daar dan ook meteen klaar mee.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:03

dat is wat ik bedoel Dees Daan. Het gaat om de rractie van iets waar je het niet mee eens bent... dat kan ook met respect en zonder iemand uit te schelden..

Yentaah

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:00

Even wat anders; is het 'normaal' om op een openbare plek met iemand een verkoop af te spreken, i.p.v. thuis? Normaal is misschien niet het goeie woord, hebben jullie het ooit gedaan?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:05

(IHN, van je berichten wordt ik ook overprikkeld, met name vanwege de vele puntjes.)

Je hebt gelijk als je zegt dat er geen enkele goede reden kan zijn om zo’n botte reactie te geven.
Ik denk dat men tegenwoordig te vaak vindt dat ze recht ergens op hebben en wanneer ze niet krijgen waar ze recht op menen te hebben, ze dan vinden dat ze het recht hebben hun ongenoegen meteen in kleurrijke bewoording te mogen uiten.
Het is jammer, maar je moet er maar gewoon boven staan. Ik neem in dat soort gevallen gewoon aan dat iemand een laag (ofwel lager) IQ heeft en helaas niet beter weet. Zelf heb ik dan de neiging om overdreven vriendelijk te reageren op een dergelijke reactie, iets als “Bedankt voor uw bericht, ik wens u nog al het beste met de voortzetting van uw zoektocht”
Daar hebben ze gewoon niet van terug.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:07

Yentaah schreef:
Even wat anders; is het 'normaal' om op een openbare plek met iemand een verkoop af te spreken, i.p.v. thuis? Normaal is misschien niet het goeie woord, hebben jullie het ooit gedaan?


Bij de Mac voor de overdracht van een dure TomTom, die mensen die het verkochten wilde liever niet bij hun thuis afspreken, geen probleem voor mij.

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:14

Ook wel eens gedaan, bij verkoop van een smartphone inderdaad.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:15

Liezel1 schreef:
Mijn partner is Zzp'er en ik werk met klanten bij een ander bedrijf. In de beiden gevallen is het zo dat wanneer wij er 3 dagen over zouden doen om te reageren, we met een droge boterham onder een brug zouden kunnen gaan slapen......

De wereld is tegenwoordig zó snel....

Gelukkig gaat het niet om jullie klanten in haar geval :')

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:22

sorry Daphara, je hebt gelijk.macht der gewoonte denk ik .

wb de agressieve reactie. Ik denk niet dat het te maken heeft met IQ. Deze meneer had universitaire graad (zei hij althans). Denk dat het meer te maken heeft met overtuigiingen. Als je vaak teleurgesteld bent, ga je er vanuit dat datzelfde steeds weer gebeurt en vanuit die boosheid reageren. Ik begrijp het gevoel erachter dus ook wel, maar mijn gevoel zegt dat ik iemand die vanuit die overtuiging reageert niet veelvuldig om me heen wil hebben. Liever mensen die iets positiever ingesteld zijn zeg maar.
Mijn reactie jegens hem was ook eigenlijk vooral bedoeld in de hoop dat hij zou inzien dat er tig redenen kunnen zijn waarom iemand even niet reageert, en dat dat niks met hem te maken hoeft te hebben. Maar goed, hij blijft hangen in de pvertuiging dat ik niet gereageerd zou hebben. Ook goed.
En ik voer denk ik de pintjes weer in... ik heb 100x op delete moeten drukken

Tallie1979
Berichten: 22763
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:39

Yentaah schreef:
Even wat anders; is het 'normaal' om op een openbare plek met iemand een verkoop af te spreken, i.p.v. thuis? Normaal is misschien niet het goeie woord, hebben jullie het ooit gedaan?



Ja hoor, vanmiddag nog! :D kleine moeite!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:53

Yentaah schreef:
Even wat anders; is het 'normaal' om op een openbare plek met iemand een verkoop af te spreken, i.p.v. thuis? Normaal is misschien niet het goeie woord, hebben jullie het ooit gedaan?


Wanneer je verder uit elkaar woont en je komt elkaar tegemoet, dan wel. Maar niet thuis willen afspreken is voor mij een rode vlag.

Yentaah

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:21

Rode vlag voor de verkoper bedoel je? Ik wil het misschien zelf voorstellen aangezien ik de geïnteresseerde niet helemaal vertrouw, maar wel mijn product kwijt wil. Je bent toch met zo iemand (over het algemeen) alleen in een huis waar niemand iets ziet.

nine1987

Berichten: 8345
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:22

sneeuwpop schreef:
Yentaah schreef:
Even wat anders; is het 'normaal' om op een openbare plek met iemand een verkoop af te spreken, i.p.v. thuis? Normaal is misschien niet het goeie woord, hebben jullie het ooit gedaan?


Wanneer je verder uit elkaar woont en je komt elkaar tegemoet, dan wel. Maar niet thuis willen afspreken is voor mij een rode vlag.



Dat mag, maar ik doe 't ook niet altijd.. Ik ben vaak alleen thuis en voel me dan niet prettig als er onbekenden aan de deur komen.. Ik woon vlakbij het centrum, dus dan ff afspreken bij de Mac ofzo.. Nooit een probleem geweest..

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:17

Voor het eerst een vreemde ervaring gehad :Y)
Ik heb een advertentie op mp staan dat ik een verzorgpaard zoek. Krijg ik een reactie van een man met een buitenlandse naam en 1 dag actief enkel "Ik heb er wel 1 in (plaatsnaam)". Ik zag de bui al hangen dus vroeg om wat meer informatie. Krijg ik terug: "Het is naar mn pik kijken" :+ :+

Heb m maar gemeld bij mp :')