Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:39

Same here. Ik was iets ouder al en hij was een handelaar. Vroeg iemand om zn paarden te toiletteren en zn pony's te rijden. Hij zei dat het in mijn woonplaats stond maar dat bleek al niet te kloppen. Elke keer heel dicht bij me komen staan, in de auto 'even' mn been aan raken. Ik maakte mezelf wijs dat ik er te veel achter zocht. Dat mensen soms gewoon wat meer aanrakerig waren dan ik fijn vond. Ik ben er 3x geweest ofzo en toen vergreep hij zich en ben ik weggegaan en nooit meer terug gekomen. Hij heeft me toen nog heel vaak gebeld en gesmst

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:03

Ik heb vandeweek een canon 550d met kitlensje uv filter en doos +bon (geen garantie meer maar wel 1e eigenaar) gekocht met 3000 clicks voor 175,- (had gezegd dat ik voor 175,- zelfde avond zou komen kijken)

Hij vroeg 200 en was ook wel reeële prijs waar ie m voor had kunnen verkopen.. maar was leuk dat er nog wat af kon.

Heb m na t uitproberen nog niet gebruikt maar tis ook een backupje haha.

Was wel fijn om te zien dat zelfs de doos nog in goede staat was. Had ik toen ik bij hun deur stond wel vraagtekens over (rommelig huis, vuilniszak met vuilnis op t aanrecht enzo.. was bang dat ik bij een vieze oude man voor de deur stond maar bleek een gezin met 3 kids) ben er iig erg blij mee.

Ben in 2013 met een 550D begonnen en daarna verkocht en bijgelegd op een 70D.

De broertjes samen <3


Afbeelding

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:08

bah wat een nare ervaringen met bijrijdpaarden via marktplaats.

marktplaats is dus zeker geen aanrader om een bijrijdpaard te zoeken.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:15

Ik zocht een bijrijdpaard en kreeg via marktplaats contact met mensen die mij kennen van vroeger, die hadden interesse in mij als bijrijder ook omdat ze wisten hoe ik reed en wat ik gereden heb enz.

Heb toen o.a. een bericht gekregen voor bijrijdpaardje van een dame waarvan haar paard vorig jaar is ingereden op mijn oude stal (daar kende ze mij dus ook van met mijn eigen paard destijds)

Ben er gaan kijken en ik doe het paardje nu alweer 1,5 mnd :)

Maargoed ik ben wel al wat ouder (29)

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:38

Ik had laatst ook zoiets stoms. Heb 3 paar schoenen te koop, voor een tientje (voor meer raak ik ze toch niet kwijt). Had een mevrouw mij bericht gestuurd. Ze wilde ze graag de volgende dag komen ophalen tussen 10:30 en 11:00.
Ik had die dag vrij en slaap normaal best lang uit, maar goed ik had me aangekleed en zat klaar want de mevrouw kwam langs.
Tijdje later, was het al half 12, nog steeds niks. Ik de mevrouw een bericht gestuurd. Hoorde niks.

Pas rond half 1 stuurde ze terug, ja mijn man had vanmorgen de auto dus ik kon niet komen. :') en vanmiddag moest ze al ergens anders heen dus dat kon ook niet.
Waarom spreek je het dan af? Maar ja, ze is dus ook nooit meer gekomen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:43

:roll:

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:30

Op latere leeftijd is mp best geschikt hoor. Andersom net zo, genoeg 14 jarige meisjes die bergen beloven maar puntje bij paaltje ook nog een hoop ja maar hebben...
Mijn huidige adres via bokt gevonden en na 1,5 is daar een hoop veranderd maar tot nu toe nog steeds naar zin. Benieuwd wat de nu weer geplande wijzigingen me gaan brengen.

Fijn dat met de camera goed gekomen is. Rommeltje zegt niet dat ze slecht spul hebben. Lastig op te peilen hoor. In huis van mijn zwager wil je ook niet graag zijn maar zijn wel van de spulletjes die handig zijn.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:13

Ik vrees een beetje opgelicht te zijn via bokt. Maar ik wil ook niet te vroeg panikeren.
Voorbije week contact gehad over een hoofdstel. Ik heb zaterdag het geld overgemaakt. Nadat ik haar een pb deed kreeg ik dinsdag antwoord dat het geld wel binnen was en ze zou morgen of overmorgen (woensdag of donderdag) wel verzenden.
Ik heb gisterenavond naar de t&t gevraagd. Gelezen maar geen reactie meer...

Ik wel een bokker die actief is op het forum.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:48

Mp kan ook bijrijders is positieve zin opleveren. Zo werd ik gesmst door een meisje voor 12 die reageerde voor haar zusje van 9. Duidelijk gezegd dat ik volwassen begeleiding wil voor m'n paardje dus of mams met verstand of ik blijf erbij. Nou dat was prima en er werd afgesproken. Ik vond t zelf nogal apart en dacht nou wordt in de zeik genomen of zo. Maar nee hoor op afgesproken dag en tijd kwamen er twee meiden 12 en 9 dus samen met hun moeder.
De 9 jarige rijd alweer drie maanden mijn kleine pony bij.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:50

its_daantjee schreef:
bah wat een nare ervaringen met bijrijdpaarden via marktplaats.

marktplaats is dus zeker geen aanrader om een bijrijdpaard te zoeken.

Ik heb juist een heel fijn adresje gevonden via marktplaats! Het is echt maar net wat voor type eigenaar je treft

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:45

Werd net bijna 100 euro minder geboden op iets, een mailtje waar alleen een bedrag en het woordje euro erin stond.
Heb terug gestuurd, fijn weekeind

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:03

Op mijn zadel een bod van 150 euro minder dan de vraagprijs, kan best als je 1500 euro voor een zadel vraagt maar bij 350 euro vind ik het behoorlijk not done :(

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:05

Is kiala aan te raden? Hoef het niet snel te hebben.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:24

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Kiala!

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:49

zeker niet. al 2 keer hebben ze mijn pakket kwijt gespeeld en een zadel kwam na een maand zwaar beschadigd aan. 'niet hun schuld'

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:53

Ik raad het ook niet aan , hier ook 1 zadel kwijt geraakt door hun..

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:50

Maar een zadel verstuur je toch sowieso verzekerd via Post NL?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:57

Ik heb al een paar zadels via kiala verstuurd, zelfs naar spanje. Nooit problemen gehad. Met de T&T-code erbij was het pakket verzekerd tot een waarde van €500. De zadels heb ik voor minder verkocht, dus dat zat snor.
Intussen is het door UPS ofzoiets overgenomen of ze werken ietwat anders denk ik, dus zou het nu nog een keer moeten uitzoeken. Het scheelt wel dat ik bij zo'n dingen foto's maak vlak voor, tijdens en na het verpakken. Ook voor de koper trouwens, dan zien ze dat het goed ingepakt zat;

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:47

Nu heb ik alleen maar kleine pakketjes tot max. 75 euro laten verzenden. Zat altijd goed..
Maar stuur toch liever met postNL, net iets sneller

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:28

argh -:(-
Was opzoek naar cadeau voor mijn man. 1 gevonden. in noord brabant. maar is op de sturen. Wou er graag 2. Nog 1 gevonden op MP. jeeaajjj *\%/*
In Leek.. doen niet aan verzenden.... 120 km verderop :(
Niet te doen dus
Nadeel van 'bedrijven' via MP. Particulier wil vaak wel verzenden op mijn risico

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:27

Net mijn bucas deken verkocht. Had het gekocht via Facebook maar het bleek niet de deken te zijn die ik dacht dat het was. Nu 20 euro verlies er op gepakt weer. Jammer maar helaas.

Kiala goede ervaring mee. Echter zou ik zoiets duurs als een zadel nooit via de post doen zelf.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:04

Donna, woont er geen bokker in de buurt van die winkel, dat hij/zij het voor je wil halen en verzenden??

Ik krijg altijd een beetje de kriebels bij Kiala als je in hun voorwaardes leest dat je het zo moet verpakken dat het een val van 80 cm. moet weerstaan en bestand zijn tegen externe druk van andere pakketten....

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:05

Donna wat is het voor iets?

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:43

Ik woon vlakbij Leek, wil het evt wel voor je ophalen :) ?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:14

Het gaat om een lantaarn van hertog jan. Kan ook niet online besteld worden. Moet dus echt daar betaald en opgehaald worden...
vind nogal een verantwoordelijkheid om dat bij een vreemde bokker neer te leggen. Haha