Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:32

Hier ook privé bieders. gaat om een restant van een drainagebuis. Ik heb nog 9 meter over en bied dat aan voor €10,-. Heb ik serieus 3 bieders die alle 3 hetzelfde bieden via privé bericht. Allemaal €7,50. Bieden staat gewoon openbaar bij mij dus heb ze gevraagd om het maar gewoon openbaar te doen aangezien ik nu 3 x hetzelfde bod heb gehad. Alle drie bieden nu €8,- via privé bericht :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:37

Mer1980 schreef:
Hier ook privé bieders. gaat om een restant van een drainagebuis. Ik heb nog 9 meter over en bied dat aan voor €10,-. Heb ik serieus 3 bieders die alle 3 hetzelfde bieden via privé bericht. Allemaal €7,50. Bieden staat gewoon openbaar bij mij dus heb ze gevraagd om het maar gewoon openbaar te doen aangezien ik nu 3 x hetzelfde bod heb gehad. Alle drie bieden nu €8,- via privé bericht :')


Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:48

Nou ik had een tv op fb staan. Ophalen voor kratje bier.
Kreeg echt tig reacties.
De eerste die reageerde heeft hem gekregen.
Dus ik stuur de rest een bericht dat de tv gereserveerd is.

Krijg ik een reactie. Vreemd zeg!
Werd hij helemaal boos dat hij de tv niet kreeg.
Nou jonge, stel dat nummer 1 nu afzegt dan ga ik nu meteen door naar nummer 3. Maar sla ik jou over. ( Hij was nummer 2)

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:13

Ik zocht een verwarming voor in het aquarium en zag er 1 die voldeed, niet te duur, nieuw via een bedrijf maar die ging uit het assortiment. €7.50
Ik stelde de vraag wat de verzendkosten waren en ik kreeg als antwoord 9.95
Dus ik vraag is dat de totaalprijs of alleen het verzenden ( wat ik namelijk erg duur vind, is een doosje van 10 x 15 cm ongeveer) en krijg ik als antwoord: ja
Ehm, wat ja. ja totaalprijs of ja alleen de verzendkosten zijn 9.95
Nu krijg ik geen reactie meer

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:18

Ik heb steeds vaker dat mensen spullen komen bekijken terwijl ze al geboden hadden en het dan uiteindelijk niet meenemen.

Ik vind het niet erg, maar wel gek. Je zoekt toch eerst uit wat je precies moet hebben? Ik zou echt niet voor niks in de auto stappen..

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:07

Vandaag weer zo'n achterlijke vent gehad :+
Bod gedaan, was akkoord dus ik reageer de volgende dag met of het verzonden kan worden. Nee zegt meneer want het is nu al verkocht aan een ander want ik reageerde niet? Reageert vervolgens op mijn vriendin haar bod van 3 euro meer dan de mijne gaat hij hier mee akkoord. Euh hij was toch al verkocht aan een ander? Vervolgens beoordeeld met " afspraken nakomen" en "bieden naar waarde".

Ik dacht even dat hij zichzelf aan het beoordelen was :j :evaw:

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:34

Ik heb een bod gedaan op een dressuurjasje, en nu hoop ik stiekem eigenlijk wel
dat het een bokker was :+ Nu moet ik zeggen dat zij, of hij natuurlijk, er echt de hoofdprijs
niet voor vroeg. Op één van de foto's leek het net alsof er "pilletjes" op het jasje zaten, dus
ik vroeg alleen om een iets duidelijkere foto.

Reactie: Ik zou zeggen......... kijkt u gerust verder ...............

:')

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:52

Oh wauw... := :')

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:17

Het vervolg .... Ik krijg geen meldingen van berichten op mijn telefoon van MP, dus ik dacht
vandaag laat ik het eens checken, want nu had ik daar gelegenheid toe :)

Citaat:
Wat een toon gelijk zeg :-) Ik schrijf er nog bij dat het lijkt alsof het erop zit. Inderdaad, ik kijk heel graag verder. Fijne feestdagen, probeer er van te genieten ;-) !


Reactie :')

Succes lekker kijken bij de kringloop misschien kan je daar nog iets afdingen nu pas reactie geven... zoek het uit....

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:35

Kortom: ga er maar vanuit dat er pilletjes op zitten. :=

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:43

Jolien87 schreef:
Kortom: ga er maar vanuit dat er pilletjes op zitten. :=


Jasje was een heel tientje, en ik bood zelfs, jawel zelfs ... €12,50 :D :))

Haal wel een nieuwe :P

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:00

Ik heb dus een complete (vrij grote) keuken op marktplaats staan inclusief apparatuur.

Bied iemand, jawel mensen niet van je stoel vallen, maarliefst €20,- 8-)

Zo'n bod kán je toch niet weigeren? =:)

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:06

Mn vriend had een radio te koop staan. Hij kreeg een beticht: ik zal je betalen. Ik heb hier een kwartier om in een deuk gelegen haha

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:26

Francieen schreef:
Mn vriend had een radio te koop staan. Hij kreeg een beticht: ik zal je betalen. Ik heb hier een kwartier om in een deuk gelegen haha

Dat is meestal gebruikelijk als je iets van een ander koopt. :')

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:28

cobiie schreef:
Francieen schreef:
Mn vriend had een radio te koop staan. Hij kreeg een beticht: ik zal je betalen. Ik heb hier een kwartier om in een deuk gelegen haha

Dat is meestal gebruikelijk als je iets van een ander koopt. :')


Maar zonder hallo of verder iets anders, alleen dat. Ik vind dat wel humor

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:34

Geen hallo of iets anders vind ik al helemaal niet meer raar op marktplaats/Facebook, zoveel mensen die niet normaal meer kunnen communiceren. :o

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:57

Ik heb ook weer een vreemde..... Een dame die van mij een kledingstuk wil overnemen. Verzenden naar een postpunt. Prima natuurlijk. Maar ze wilde zelf het verzendticket aanmaken en betalen en haar vriendin betaald dan de rest. Op mijn vraag waarom zo omslachtig en niet alles in 1 keer, kreeg ik een gezellig berichtje terug met een verhaal dat haar man niets van vrouwen en kleding begrijpt en dat hij erg op de centen is. Ze spaart stiekem haar lunchgeld op en koopt dan af en toe zonder dat haar man het weet iets moois op internet.........

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:59

Nou lekkere vent heb je dan, lunch geld sparen?

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:05

Beetje sneu voor die vrouw. Wat een vreselijke vent dan.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:06

Lunchgeld krijg je toch alleen als kind :=

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:16

Ik dacht dat lunchgeld alleen iets in Amerikaanse series en films was.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:59

petra8 schreef:
Ik heb ook weer een vreemde..... Een dame die van mij een kledingstuk wil overnemen. Verzenden naar een postpunt. Prima natuurlijk. Maar ze wilde zelf het verzendticket aanmaken en betalen en haar vriendin betaald dan de rest. Op mijn vraag waarom zo omslachtig en niet alles in 1 keer, kreeg ik een gezellig berichtje terug met een verhaal dat haar man niets van vrouwen en kleding begrijpt en dat hij erg op de centen is. Ze spaart stiekem haar lunchgeld op en koopt dan af en toe zonder dat haar man het weet iets moois op internet.........

Sneu, vraag mij dan af of de vrouw zelf een groot probleem heeft om met geld om te gaan (die zijn er genoeg) en op deze manier “beschermt” wordt of dat de man zo overheersend is.
Voor ons als buitenstaanders is dat niet zo 1,2,3 te bepalen.

Liever dat je een “budget” krijgt dan in duizenden euro’s schuld. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:09

BloemBloem schreef:
Het vervolg .... Ik krijg geen meldingen van berichten op mijn telefoon van MP, dus ik dacht
vandaag laat ik het eens checken, want nu had ik daar gelegenheid toe :)

Citaat:
Wat een toon gelijk zeg :-) Ik schrijf er nog bij dat het lijkt alsof het erop zit. Inderdaad, ik kijk heel graag verder. Fijne feestdagen, probeer er van te genieten ;-) !


Reactie :')

Succes lekker kijken bij de kringloop misschien kan je daar nog iets afdingen nu pas reactie geven... zoek het uit....


Wat een reactie zeg. Maar wat bedoel je precies met pilletjes? Ik zie een opengescheurd pak paracetamol op een jasje voor me nu...

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:15

Pillen op de kleding, zijn van die samengedraaide stukjes stof tot een bolletje (dus pilletjes)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:46

God, ik heb een Wintec zadeltje te koop gezet, met een vaste prijs erbij op Facebook gisteravond.

Rijen mensen die reageren via Messenger, allemaal bieden. En dan ook nog dik onder de vraagprijs.

Ik heb dan echt zó de neiging om banketstaaf dingen terug te sturen, maar ik kan me inhouden. Ik heb 'sorry, het is een vaste prijs' nu op kopiëren-plakken gezet.

Oh en nu rollen de reacties binnen van mensen die hun bod verhogen. (Okee, 10 euro meer maar dan zijn de verzendkosten wel voor jouw rekening..') :=