Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:40

Ik gehad laatst ook een goede afhandeling met MP.
Advertentie geplaatst dat ik een vliegendekentje zocht voor mijn mini.
Na 2 dagen kreeg ik een berichtje van iemand die een mooie te koop had.
Ik geld overgemaakt en 2 dagen later had ik hem in huis.
Helaas was hij veel te groot.
Ik de mevrouw gemaild dat hij helaas veel te groot was (was zeker niet haar schuld).
Krijg ik terug dat ze er nog 1 heeft 2 maten kleiner.
Dekentje betaald en 2 dagen later in huis en past perfect.
Dekentje 1 weer op MP gezet en dezelfde dag nog verkocht voor het zelfde bedrag :)

Met autoscout minder positieve ervaring.
Kreeg een mail van iemand of de auto er nog was.
Ik terug gemaild, ja hoor hij is er nog.
Stuk of 3-4 berichtjes heen en weer gemaild, kreeg ik ineens een mailtje in 'google-translate' Nederlands, of ik mijn bankgegevens wilde geven en dat hij meteen mijn vraagprijs zou overmaken.
Dan zou er iemand langs komen om mijn auto op te halen zodat hij op transport kon naar Bulgarije. :evaw:
Niet meer op gereageerd en geblokkeerd

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:07

Met de verkoop van één van mijn vorige auto's kreeg ik deze vraag ook Claudia.
Koper heeft netjes het aankoopbedrag gestort op mijn bankrekening.Ik heb hem daarna via email de ingescande documenten van de auto doorgestuurd.Hij had deze namelijk nodig om het transport te regelen.
Enkele dagen later is hij de auto komen ophalen.Die ging in Antwerpen de boot op richting Afrika.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:48

Dan heb je geluk gehad denk ik want je hoort vaak genoeg verhalen van mensen uit het buitenland die geld overmaken, het artikel ophalen of laten ophalen en later het geld weer van je rekening terughalen.
Dit schijnt te kunnen.

Zat even de berichten terug te lezen maar had hem dus niet geblokkeerd, maar nadat ik niet meer gereageerd heb op dat laatste mailtje heb ik van hem ook geen reactie meer gehad.
Dus ik ga er van uit dat het oplichting was.

Meteen de vraagprijs bieden en meteen over willen maken zijn bij mij alarmbellen :D

Auto wordt trouwens morgen opgehaald door de broer van mijn buurman :)

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 01:29

Deze man woonde wel niet in het buitenland.
Ik heb ook al wel eens de vraag gekregen,in verdachte emails,om te verzenden naar het Verenigd Koninkrijk,oostblok landen,...na betaling via Paypal.
Daar trap ik niet in.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:09

Ze kunnen het terug halen als ze je een ongedekte cheque geven gewone overschrijving niet

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:44

Onze oude auto’s zijn ook naar Afrika en ‘t Oostblok gegaan. Keurig ons geld voor gekregen en verder geen rare dingen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:29

Geen raar verhaal, maar (hopelijk) een aardige actie.
Ik had een stoel gezien op internet, van €200. Vervolgens op marktplaats gekeken en er waren twee advertenties in heel Nederland. Eentje bij mij in de buurt, maar niet in de goede kleur. En de andere aan de andere kant van het land, wel in de goede kleur. Dus ik al blij, want er zijn iets van 8 verschillende kleuren, dus dat is best toevallig. En gevraagd of diegene het op wilde sturen. Hij ging het voor mij wegen en opmeten.

De dag erna hoorde ik dat mijn vader vandaag bij zijn broer op bezoek gaat, die vlakbij de stoel woont. En daar gaat hij niet vaak heen, is de eerste keer in jaren, dus ook heel toevallig.

Ik heb gevraagd of mijn vader vanavond de stoel kon ophalen, maar ze waren niet thuis. Misschien dat we de stoel bij hun buren konden ophalen.

Maar nu gaat de verkoper zo om 11 uur de stoel bij mijn oom bezorgen, want dat lag op de route. En dan kan mijn vader hem vanavond meenemen *\o/*

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:42

Onlangs weer wat spullen op marktplaats en facebook gegooid.

Ik probeer al een poosje van mijn 2-zitsbank af te komen. Al een aantal keer op diverse hoekjes op fb gezet, 0 reactie. Nu al een poosje op marktplaats en van de week ineens een reactie. Net bod, dus geaccepteerd. Kunnen wel volgend weekend of weekend daarna ophalen. Prima joh.

Pakket meisjeskleding twee biedingen op gehad, reageren allebei niet meer...

Nieuw dekje van BR helemaal niks.

Pessoabit, wel interesse, geen reactie meer.

Wel al redelijk wat babyspul verkocht de laatste tijd. Het gaat niet snel.

Maar zou toch wel wat meer kwijt willen, huis staat zo vol :7

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:53

Wat zouden jullie doen in de volgende situatie:
Ik heb iets gekocht via MP, gelijk oversteken.
Nu krijg ik ze net binnen maar is het dus kapot.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik mag ze terug sturen, zal ik wel aangeven dat ik het pakket ontvangen heb?
Laatst bijgewerkt door Saul op 16-06-18 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:15

Ja, want dat is ook zo.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:16

Ben alleen zo bang dat ik er daarna niets meer van hoor .. -O-

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:47

Ik heb een potentiële koper boor mijn iPhone 8plus, maar hij vraagt of ik het toestel wil versturen. Is dit raar? Hij zegt dat het te ver rijden om hem op te halen, maar ik vind het best een risico voor zo'n bedrag. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:59

Als het geld op je rekening staat en jij duidelijk vermeldt dat verzenden voor zijn risico is, dus dat het garantie tot de drempel is...

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:09

Hoe doen jullie dat? Ik heb een pakje (klein bedrag) aan iemand verzonden, maar volgens haar is dit pakje niet aangekomen. Ik voel mij daar altijd heel vervelend over, maar denk aan de andere kant wel dat het risico ligt bij diegene die kiest om iets via marktplaats 2e hands te kopen en op te laten sturen. Ik heb een foto gemaakt van het pakje op het postkantoor met de sticker met verzendkosten, data erop en haar adres. Ze vroeg mij of ik het wel verstuurd heb, heb haar deze foto gezonden, maar vraagt dan nu hoe we het oplossen. Is 10 dagen over heen gegaan. Wat zouden jullie doen? Haar terug betalen, of het er bij laten na de foto van verzending?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:25

Ik zou zeker niet het geld terug sturen. Je weet nooit of ze het pakketje misschien wel heeft ontvangen, maar gewoon geld wil en een pakketje.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:28

Kunnen ze het geld niet terug halen dan, als ze het overmaken? Hij wilde wel dat het aangetekend verstuurd werd en heb ook verteld dat verzenden op eigen risico is.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:29

Dat gevoel heb ik er dan ook een beetje bij Montana. Ik vind mijn foto met bewijs van verzending van het pakje eigenlijk aan mijn kant voldoende, maar vind het wel banketstaaf als het echt zo is dat Postnl het pakje kwijt is geraakt.. Ze heeft niet gekozen voor een brievenbuspakje met track en trace. Er staat wel een nr op de verzendsticker, maar neem aan dat Postnl zich zelf niet zo druk maakt om het kwijt raken van een pakje, denk dat bellen ook niets op gaat leveren.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:29

Voor veel geld heb ik ook liever dat ze het op komen halen Sharoontje, lastig..

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:31

Ik heb een baby jurkje gekocht, zou maat 62 staan maar blijkt 56 te zijn dus daar heb ik niks aan :(
Mocht het terug sturen maar nu stuurt ze nooit der adres dus dan wordt terug sturen ook wel erg lastig..
Gaat om een klein bedrag maar had dat geld ook wel gelijk in de sloot kunnen gooien dus

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:47

De stoel is bij mijn oom gebracht vanochtend *\o/* Was even spannend, omdat ik het al vooruitbetaald had via marktplaats ideal. Heel aardig van die man :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:36

MightyMike schreef:
Dat gevoel heb ik er dan ook een beetje bij Montana. Ik vind mijn foto met bewijs van verzending van het pakje eigenlijk aan mijn kant voldoende, maar vind het wel banketstaaf als het echt zo is dat Postnl het pakje kwijt is geraakt.. Ze heeft niet gekozen voor een brievenbuspakje met track en trace. Er staat wel een nr op de verzendsticker, maar neem aan dat Postnl zich zelf niet zo druk maakt om het kwijt raken van een pakje, denk dat bellen ook niets op gaat leveren.

Ja pech dan. Had ze maar wat meer moeten betalen voor een brievenbus pakje. Les voor jou lijkt me om altijd alleen maar met t&t te verzenden.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:43

Mijn gevoel ook Nies, en dat heb ik dan ook gereageerd inmiddels. Les voor mij, tja, mensen willen zelf vaak zo goedkoop mogelijk verzenden hebben, laat de keuze aan hen. Maar zal in het vervolg duidelijker aangeven dat het risico koper is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:31

Verzenden is op eigen risico, via brievenbus zonder t&t al helemaal. Dat geef ik wel altijd aan, dat ik dan geen gezeur wil als het niet aankomt, want heel toevallig komt het bij die mensen nooit aan. >;)

Nu ook iemand die na 1,5 week van reserveren en ‘ja ik heb het geld overgemaakt hoor’ toch afziet van de koop :roll:

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:27

Hm, vandaag ook een raar Engels mailtje via marktplaats. Diegene wilde de nieuwe zak voedingsbodem voor het aquarium overnemen.ik antwoordde in het Nederlands en kreeg gelijk weer reactie. Heb de gebruiker maar geblokkeerd :=

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:29

Ik zou me over de taal alleen niet zo’n zorgen maken. Ik heb veel collega’s die prima Nederlands verstaan en lezen maar het echt niet kunnen schrijven :)