Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:27

Het gaat helemaal goed komen hoor!
Adres is in het sorteercentrum gekoppeld aan de code en kan hem nu wel volgen gelukkig.
Als het goed is komt mijn pakketje zelfs zo al aan :D

Gaat om een heel duur merk gellac dus ben heel benieuwd!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:16

Chabby schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb erbij staan dat de prijs excl verzenden is. Maar toch proberen :')

Maar wel kaa uu tee dat je bent belazerd zeg! :( En diep triest dat mensen zulke beoordeling gaan achterlaten. :n

Ik heb vandaag ook waarschijnlijk iets verkocht. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik het gevoel heb dat deze knaap probeerde een gratis product te krijgen.

We wisselen berichten uit, komen de prijs overeen en ik geef aan dat ik dinsdag pas kan versturen. Hij zegt prima en ik geef mijn rek nr. Zegt hij: Ik betaal dinsdag als ik de T&T code krijg.

Euh, nou, dat dacht ik dus even niet. Ik stuur niks op zonder betaling.

Hij geeft aan dat hij alsnog heeft overgemaakt en dat het op mijn rekening moet staan. Nog niet, het is zondag. :')

Ik heb het adres gecheckt, daar zit een reisbureau. Dus ik ga wel zien of het morgen binnen is. Ik heb er een apart gevoel bij, misschien onterecht.

En? Heb je het geld ontvangen? Ik ben benieuwd.

Ik heb gisteravond de oplichtster gebeld. Dat was geen succes totdat ik anoniem belde. Om een lang verhaal kort te maken: ze schoof het af op haar zus. Ze had geen antwoord op het feit dat haar zus dan haar nummer bij de advertentie zou zetten en dat dat nummer mij eerder had geblokkeerd. Ze heeft ook alle gegevens van haar Marktplaats account gehaald. Na het telefoongesprek heb ik haar een betaalverzoek gestuurd. Ik wacht het af.


Het was gisteren inderdaad binnen :D Het pakje gaat straks naar de post. Mijn gevoel was dus onterecht. :)

Het zal mij benieuwen of ze terug gaat betalen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:21

Mensen kunnen ECHT niet lezen
ik heb een advertentie van een gratis Ikea kastdeur staat in de advertentie DEUR en in de tekst, let op alleen de losse deur, nu al 3 keer gebeld / gemaild geworden of ik die kast nog had en hoe de staat was, die wilden ze graag overnemen

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:11

Lynn_Nikita schreef:
Mensen kunnen ECHT niet lezen
ik heb een advertentie van een gratis Ikea kastdeur staat in de advertentie DEUR en in de tekst, let op alleen de losse deur, nu al 3 keer gebeld / gemaild geworden of ik die kast nog had en hoe de staat was, die wilden ze graag overnemen


Zet ipv een prijs of notk ‘zie omschrijving’, dan moeten ze wel lezen!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:14

Hoe gaat dat trouwens met betaalverzoeken? Ik heb iemand een betaalverzoeken gestuurd om iets te betalen via ideal. Hij zegt dat het gelukt is maar ik zie niks op mijn rekening en ook geen bevestiging van marktplaats dat het gelukt is.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:27

Natascha schreef:
Hoe gaat dat trouwens met betaalverzoeken? Ik heb iemand een betaalverzoeken gestuurd om iets te betalen via ideal. Hij zegt dat het gelukt is maar ik zie niks op mijn rekening en ook geen bevestiging van marktplaats dat het gelukt is.


heb je via je marktplaats account wel je rekening nummer opgegeven?

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:35

Natascha schreef:
Hoe gaat dat trouwens met betaalverzoeken? Ik heb iemand een betaalverzoeken gestuurd om iets te betalen via ideal. Hij zegt dat het gelukt is maar ik zie niks op mijn rekening en ook geen bevestiging van marktplaats dat het gelukt is.

Je moet een bevestiging van Marktplaats krijgen dat het betaalverzoek is voldaan. Het staat de volgende werkdag op je eigen rekening.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:47

Waarschijnlijk ben ik een blonde gebruiker. Kan in mijn account geen veld vinden om m'n rekening in te vullen. Heb nu wel iets aangemaakt waar ik 1 cent voor moest overmaken. Zou dat het juiste veld zijn?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:19

Natascha schreef:
Waarschijnlijk ben ik een blonde gebruiker. Kan in mijn account geen veld vinden om m'n rekening in te vullen. Heb nu wel iets aangemaakt waar ik 1 cent voor moest overmaken. Zou dat het juiste veld zijn?


Dat klinkt als het juiste veld. Als de koper het heeft overgemaakt krijg je een bevestiging van Marktpaats dat het betaald is.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:49

Ik heb er weer eentje....
Heb er iets op staan voor 35,00, bieden staat uit.
Krijg ik via een pb een bod van 10 euro. Daar heb ik niet op gereageerd omdat het te ver uit elkaar ligt
Krijg ik na een paar dagen de vraag hoeveel in zelf dan in gedachten had (mijn vraagprijs natuurlijk ;-) )
Teruggestuurd dat 27,50 echt mijn bodemprijs is
Krijg ik een bod terug van 12,50
Teruggestuurd dat 27,50 echt mijn bodemprijs is
Krijg ik nu na een paar dagen de vraag of we elkaar in het midden op 20 euro kunnen treffen......

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:24

petra8 schreef:
Ik heb er weer eentje....
Heb er iets op staan voor 35,00, bieden staat uit.
Krijg ik via een pb een bod van 10 euro. Daar heb ik niet op gereageerd omdat het te ver uit elkaar ligt
Krijg ik na een paar dagen de vraag hoeveel in zelf dan in gedachten had (mijn vraagprijs natuurlijk ;-) )
Teruggestuurd dat 27,50 echt mijn bodemprijs is
Krijg ik een bod terug van 12,50
Teruggestuurd dat 27,50 echt mijn bodemprijs is
Krijg ik nu na een paar dagen de vraag of we elkaar in het midden op 20 euro kunnen treffen......


irritant zeg, sommige mensen weten niet van opgeven... Hieronder nog zo'n lekkere situatie

Ik bied een zadel aan, vraagprijs is 650,- en er staat duidelijk bij bieden vanaf 550. Krijg ik als bod 400 euro. Ik heb de persoon in kwestie een bericht gestuurd dat dit bod echt te laag is en mijn minimum echt 550 is. Hierop kreeg ik terug dat voor een B/C merk dat het geld niet waard was.

Vervolgens netjes een berichtje terug gestuurd dan het zadel nieuw tegen 2000 gekost heeft, net 6 jaar oud is en weinig is gebruikt en goed onderhouden. Weinig gebruikt zijn was volgens deze persoon alleen maar slecht voor het zadel en 450 was dus zijn max. Ik ben er verder niet meer op ingegaan. Zo zuur als mensen het op die manier proberen, het is echt tijdverspilling.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:48

Ik snap die zinloze discussies niet zo goed. Als je niet bereid bent om de vraagprijs te betalen, kijk je toch gewoon verder? Waarom moet je een product naar beneden halen om je bod te verantwoorden?

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:55

petra8 schreef:
Ik snap die zinloze discussies niet zo goed. Als je niet bereid bent om de vraagprijs te betalen, kijk je toch gewoon verder? Waarom moet je een product naar beneden halen om je bod te verantwoorden?


Alsof je dan wel denkt; jahoor voorruit dan mag je het wel hebben :')


Ik heb een reactie op een zadeldekje, vraagt het meisje een en ander over de staat en alles. Oké dikke prima, gewoon gereageerd. Vervolgens vraagt ze wat de verzendkosten naar België zijn (na even snel Googlen zo ong 10€). Zegt ze vervolgens; ja want wou laatst een dekje kopen en ook laten verzenden van Nederland naar België en toen vond ik de verzendkosten van 10€ te duur....

:roll: ja waarom reageer je dan nu wederom op een dekje wat qua verzendenkosten nog steeds 10€ zal zijn...

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:03

Mijn score de laatste tijd:

Over een grote plantenpot van €10,-
Citaat:
Sorry zie net dat ij.het niet gaat redden met weekgeld.. ik heb dat ong. Nu 2 maamd moet er erg aam wennen stadsbank... kan ik hem voor 5 euro miaxhien? Haal ik het vandaag op.. ?



Over een kastje van €35
Citaat:
Is dit beschikbaar?
Is dit beschikbaar?
Is dit beschikbaar?

ik:Ja zeker

Sorry, vroeg ik 3x?..wat zijn de maten?

Ik:
B x D = 85 x 20

En hoog dus ook 85.. Uiterste prijs is

Ik:Nee, hoog = 78 cm Uiterste prijs is 25,-


Ik ben ziek en geen auto


En over datzelfde kastje had ik via MP een nog veeeel langer gesprek, waar dan op het einde gemeld wordt dat ze a) in Verwegistan woont b) over ook een bus reed waar ik woon c) hoe lang dat allemaal dan wel niet zou duren etc. Echt... pffff :roll:

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:31

Ik had er nu een die na 4 dagen niet reageren op mijn vraag of ze het geld al had overgemaakt en of ze even iets kon laten weten tóch maar even bericht stuurde dat ze de verzendkosten (2,50) te hoog vond en dat ze er toch vanaf zag.

En nu zit ik alsnog met het product terwijl ik twee anderen heb moeten afzeggen omdat ik dacht een deal te hebben.. Aaaargh!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:37

Ik heb zelf iets gekocht via marktplaats. Ging om.3 ikea lampen voor de kinderkamer. Gisteren om 5 uur ophalen. Nu moet je weten dat het gisteren om 17 hier in het noorden de sneeuw op t hoogtepunt was.... Die vrouw was helemaal verbaasd dat ik netjes alsnog langskwam.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:20

Waarom, als er gratis en ophalen staat, moeten mensen het toch altijd proberen.



{:)-:( |o {:)-:( |o

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:50

Dat is dus de reden dat ik niet meer aan gratis weggeven doe,mensen willen 10 foto's en hebben veel vragen terwijl ik er gewoon zonder teveel moeite vanaf wil. Dan moet je ook nog hopen dat ze daadwerkelijk langs komen als je een afspraak hebt gemaakt of verwachten ze dat je het langs brengt. Alles gaat hier dus tegenwoordig naar de kringloop.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:53

Hier ook vorige week drie keer thuis gebleven omdat mensen iets gratis zouden halen
Uiteindelijk zaterdag naar de stort gebracht

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:13

Dat heb ik ook hoor, het is voor mij gemakkelijker als het opgehaald wordt, maar anders gaat het gewoon naar de stort. Jammer dan. Vind het altijd zo jammer, als je zoiets goeds moet weggooien. Maar om nu constant thuis te blijven is ook niets.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:01

Ik heb vorige week drie gratis dingen weggegeven.
Alles keurig opgehaald en 1 dame kwam zelfs met een bosje bloemen, zo lief.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:44

Oh ik doe ook regelmatig gratis ophalen hoor. Gaat op zich prima. Heel soms vraagt iemand inderdaad of je het tegen een vergoeding kan brengen maar ach vragen kan altijd he? Ik laat het niet voor niks gratis ophalen, omdat ik er geen gedoe of moeite van wil hebben.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:18

Afgelopen dagen wel weer echt goede ervaringen; het wat duurdere electronica artikel zonder gedoe verkocht (aan een ander dus dan de 'gelijk oversteken' meneer, deze vond een tikkie en daarna opsturen prima), en gisteren een draagdoek gekocht en gelijk opgehaald. Al met al blijft het toch fijn hoor, Marktplaats. :j

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:26

Maar waarom als iets goed is het naar de stort brengen? Doe het dan naar de kringloop

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:33

Bij de stort hebben ze ook een container staan van de kringloop. Goede spullen kun je daarin zetten.