Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:33

Mijn telefoon te koop gezet.
Binnen 5 minuten krijg ik verschillende berichten of ik hem nog heb. :+
Vervolgens hoor je niks meer terug.

Had ook een berichtje dat ze heel graag de telefoon over wilde nemen en op wil halen. Prima! Zegt ze dat ze alleen wel een probleem heeft, dat ze 20 euro te weinig heeft.
Tja helaas pindakaas. Of 20 euro regelen, of geen telefoon

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:06

in korte tijd al 2 vlotte verkopen (aan mensen die ook fatsoenlijk communiceren ...)

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:49

Ik had vandaag weer iemand duidelijk gevraagd of er geen krassen op zaten.
Nee zatten geen krassen op.
Komt het vandaag binnen zit de zonnebril onder de krassen.
Is aan de ene kant een risico via marktplaats maar vraag me af waar onderhand de eerlijke mensen zijn gebleven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:58

De dame van de schoenen was heel blij met haar aankoop. Mag ook wel voor die spotprijs := maar goed, ben ook tevreden dat iemand er plezier aan heeft en dat levert mij weer plek op in de kast.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:20

Pluisje8 schreef:
Ik had vandaag weer iemand duidelijk gevraagd of er geen krassen op zaten.
Nee zatten geen krassen op.
Komt het vandaag binnen zit de zonnebril onder de krassen.
Is aan de ene kant een risico via marktplaats maar vraag me af waar onderhand de eerlijke mensen zijn gebleven.


Sinds ik een hele dag een brildraag, begrijp ik ook niet meer hoe mensen die krassen kunnen verdragen. Maar zelf zag ik het ook niet destijds.

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:38

Houten keukenspeelgoed wat net door twee jonge gastjes is opgehaald :+
Heb ze er veel plezier mee gewenst en daar moesten ze hartelijk omlachen

En om 15 uur zou er iemand komen maar geloof dat ze het niet kan vinden ;)

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:20

Ik had een tijdje terug een Gazelle oma fiets te koop voor 30 euro op mp. Niet de mooiste fiets meer en ketting lag eraf die moest je er zelf weer opleggen, verder een prima fiets.

Een dame stuurt mij een heel verhaal dat de fiets van haar nichtje gejat was op het station maar dat ze niet veel geld hebben dus of ze 'm voor 20 euro mag komen ophalen, dat de ketting eraf lag was geen probleem. Helemaal prima, kom maar langs.

Dus ik laat de fiets zien en ze zegt: oh nee, nee, die is te klein (was een grote framemaat) waarop ik zeg dat het zadel en stuur nog hoger kan. Maar nee, dat zou alsnog te klein zijn.
Ik pas prima op die fiets met mijn bijna 1.80 en ik kan echt niet voorstellen dat je 14 jarige nichtje veel langer is dan dat. Als je de fiets niet mooi vind of om wat voor reden dan ook niet wil, zeg dat dan gewoon. :+

Ook een keer een man gehad waarmee ik 100 euro had afgesproken voor een iPad en deze op het station te overhandigen. Vraagt hij waar de oplader is, waarop ik zei dat heel duidelijk in de advertentie stond dat deze er niet bij zit. Vervolgens overhandigd hij 95 euro met het bericht 'dat hij geen 100 euro uit de automaat kon pinnen'. Lijkt me sterk dat je wel 95 kan pinnen maar geen 100. Maargoed. Veel plezier ermee. :wave:

Tegenwoordig zet ik veel op de facebook van het studentenflat waar ik woon, daar kan je bijna alles kwijt. Ik had daar eens mijn kleine vriezer te koop gezet die ik te koop zette omdat mijn nieuwe koelkast een vriesvak had. Toen deed iemand de helft bieden van mijn vraagprijs met het argument: "Ja want ik moet er tenslotte nog wel een koelkast bij kopen" :') Ja lieveschat, dan moet je een koelkast met vriesvak nemen. Uiteindelijk heb ik 'm wel aan haar verkocht voor een bedrag ertussen maar het argument vond ik een beetje vreemd zeker gezien ze later zei dat ze graag veel eten maakt en invriest en dat past allemaal niet in haar vriesvak in de koelkast. :+

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:23

Had met iemand afgesproken dat ik op een bepaalde datum en tijdstip langs verzendpunt zou gaan. Netjes 3 dagen van te voren betaalverzoek gestuurd, maar was niet mogelijk door de koper om dit te voldoen binnen deze 3 dagen omdat de makelaar langs zou komen?!? Zeg dan gewoon dat je geen interesse meer hebt, maar verzin niet zo'n raar excuus, dat slaat nergens op. Zonde van de tijd en moeite zo eentje

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:33

Ik heb iets gereserveerd voor iemand afgelopen maandag, wilt ze as zondag komen halen. Maar op de vraag hoelaat geen reactie meer.

Er zijn nogal wat gegadigden en twijfel nu wat ik moet, dit weekend verkopen aan een ander of toch afwachten.. Ben er liever vanaf natuurlijk!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:47

Gewoon verkopen aan een ander.

Ik ben er ook weer ingetrapt, heb iets vastgehouden en puntje bij paaltje is het nu nog niet verkocht. Eerst een half uur voor afgesproken tijd afzeggen en vervolgens niks meer laten horen.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:11

Ik kreeg idd net toch een afbericht, na een bericht gestuurd te hebben. Hoe voorspelbaar. Waarom bied je dan :') oftewel je had gelijk.

Gelukkig nog niet speciaal voor thuis gebleven. Frustrerend Ineke2.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 05:18

Manlief had gisteren weer een goede ervaring op MP.
Hadden visjes erop staan, gratis. S'avond half 9 de telefoon en 10 minuten later stond hij op de stoep. En heeft alle vissen die aangeboden werden meegenomen :)
Had een guppy plaag in mn bak

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:28

Een rare kwast die mij een "koopjesjager" noemde omdat ik zat af te dingen bij een veel te hoge prijs van een MacBook.
Diegene had echt een bord voor zn kanus sinds dat ding na een maand nog steeds niet verkocht was..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:21

Ik heb vanmiddag een oude fiets verkocht. Hij fietste nog prima, zaten 7 versnellingen op en het licht werkte. In perfecte staat werden ze voor ongeveer 299 aangeboden, maar deze fiets was duidelijk gewoon gebruikt dus ik heb hem voor 75 euro erop gezet en verkocht.

Nou die vrouw (dik drie kwartier later dan afgesproken) was er uiteindelijk, had ze even een rondje gefietst. Was verder goed dus op de fietsendrager gezet en ze heeft betaald.
Stapte ze de auto in, ik moest even binnen iets pakken en liep terug om d'r even gedag te zeggen en te bedanken.
Begon ze ineens over dat er nog wel wat onderhoud aan de fiets was, de handvaten mochten vervangen worden voor 25 euro en de rem deed het volgens haar niet. Al met al noemde ze een heel lijstje op en zei ze dat ze me nog zou laten weten als ze dit zou gaan laten maken.
Ik heb daarop geantwoord dat het gewoon geen nieuwe fiets is, dat ik dat ook duidelijk in de advertentie heb gezet en dat hij niet voor niks zo goedkoop is! Daarnaast deden de remmen het gewoon en zaten er prima handvaten op.

Maar dat ging een beetje het ene oor in andere oor uit bij dr volgens mij. Ik heb haar veel plezier ermee gewenst maar no way dat ze dalijk terug hoeft te komen met een rekening van de fietsenmaker. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat de fiets niet meer in perfecte staat was maar nog prima een ronde mee kan. Als ze een nieuwe fiets wilt zal ze een ander budget moeten uitkiezen.

Gelukkig woont ze een uur bij me vandaan. _O-

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:36

Alleen maar zeggen “ verkocht is verkocht”
Vermoeiend zijn zulke mensen zeg.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:50

Ik had de fiets weer van de drager af gehaald haar het geld terug gegeven en fijne dag toegewenst.
Wat een muts.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:51

Mando schreef:
Ik had de fiets weer van de drager af gehaald haar het geld terug gegeven en fijne dag toegewenst.
Wat een muts.



Jamaar dan zit je nogsteeds met die oude poedersuiker opgescheept en dat wil je ook niet..

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:10

Zo brutaal, ongelooflijk! Marktplaats is echt een aso verzamelplek geworden.. Ik heb mijn fiets ook nog niet verkocht, mensen hebben wel 100 vragen waarvan het antwoord al in de advertentie staat. En krijg tig keer de vraag of ie er nog is en dan verder niks...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:32

Mando schreef:
Ik had de fiets weer van de drager af gehaald haar het geld terug gegeven en fijne dag toegewenst.
Wat een muts.


Ja ik was blij dat ik er vanaf was := Ding stond in de weg.

Ik snap gewoon niet wat zij denkt, dat ze effe op mijn kosten die fiets compleet kan gaan upgraden? :+ Echt mens, hoe kom je erbij..

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:34

Hier had ik een frontriem en neusriem van harrys horse switch te koop incl 8 kleuren onderleggers, voor 10 euro
Na een half uur berichten heen een weer sturen en nog meer foto`s uitleg en zelfs een filmpje wilde ze het graag overnemen. Na bijna 1.5 week kon ze komen want dan had ze weer geld, had nu nog maar 5 euro
Ik verwachte dus een jong meisje met zakgeld en was al bijna geneigd om te zeggen kom maar voor 5 euro halen.

na 1.5 week stuurde ze een bericht dat haar man die avond wilde komen om 1700. Niks jong schattig penny meisje dus maar een getrouwde vrouw.
Erna nog een bericht dat ze toch maar eerst boodschappen gingen doen Thuis gebleven, om 21.00 kwam ze eindelijk opdagen. daar mooi aan het verkondigen hoeveel paarden ze had en nog een nieuwe ging kopen als cadeau voor haar man. Hoe kun je dat doen als je nog geen 5 euro voor een frontriem hebt liggen


Ook de laatste keer dat ik 4 uur thuis blijf en wacht om 10- euro


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:57

Heb een pessoa longeerhulp te koop (heel weinig gebruikt), stond op bieden. Kreeg een berichtje wat mijn minimale prijs was (vind ik eigenlijk echt al irritant). Maar goed, terug gestuurd 10,-? Krijg ik terug: nieuw zijn ze er voor 12,- dus ik zoek wel verder.

Nou, laat mij maar weten waar dan. Deze was gewoon 40,- maar succes! Dahag!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:12

Ik heb een speelhuisje en een rollator te koop. Krijg ik een berichtje van een vrouw dat ze beide wil en hoe ze het dan bij haar thuis kan krijgen. Tja, daar kan ik echt niet bij helpen... Ik ben echt de beroerdste niet als iemand enigszins in de buurt woont, maar 116 km enkele reis is me echt te ver om te brengen.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:14

Anoeska27 schreef:
Ik heb een speelhuisje en een rollator te koop. Krijg ik een berichtje van een vrouw dat ze beide wil en hoe ze het dan bij haar thuis kan krijgen. Tja, daar kan ik echt niet bij helpen... Ik ben echt de beroerdste niet als iemand enigszins in de buurt woont, maar 116 km enkele reis is me echt te ver om te brengen.

:+ :D Heel flauw van jou.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:34

Mag ik mij ook in dit topic melden? Ik verkoop al zeven jaar via Marktplaats. Ik erger mij alleen groen en geel aan het beoordelingssysteem. Zo had ik afgelopen maand schoenen verkocht. Ik had de adresgegevens ontvangen en een schermafbeelding van de overboeking. Echter verzend ik niet tot dat het geld op mijn rekening staat. Na een week had ik nog geen geld ontvangen en heb ik zelfs de bank opgebeld. Toen ik contact op nam met de koper bleek ik geblokkeerd. Uiteindelijk heb ik de schoenen aan een ander verkocht. Maar ik kreeg gister een pop-up dat er een beoordeling was achter gelaten en de mevrouw welke mij wilde oplichten heeft gewoon een beoordeling van één ster achter gelaten. Ik heb al contact opgenomen met Marktplaats, maar ik krijg een geautomatiseerde mail terug dat zij er niks aan kunnen doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:12

Wbt dat speelhuisje... in het mandje op de rollator en stappen maar? Zit ze iig droog als er een bui aan komt en dakloos is ze ook niet :Y)