Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:34

Nachtlampje schreef:
Ik heb me verbaasd over de reacties die ik heb gekregen op mijn advertentie waarin ik een bijrijder zoek.

"Is de pony nog beschikbaar?"

"Hallo xx,

Ja, ik zoek in principe nog steeds een bijrijder voor Thom.
Misschien kun je wat meer over jezelf vertellen? Ook ben ik benieuwd naar je ervaring met paarden, en hoe vaak je denkt te kunnen komen.

Groetjes"

"Ja genoeg je mag blij zijn als ik je paardje wil rijden. k ben 13."


Uhm... Oke? :+

Pardon?!? Wat een brutaaltje :=

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:36

Pffff, zwijg me over verzorgers.
Ik heb nu een goede maar hierna komt er nooit meer een.
Ik heb ooit eens een advertentie dat ik een verzorger zocht, en ik nog zo dom geweest Penny foto's als ik tuigloos aan het rijden was erbij gezet. 101 Penny reacties...

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:40

Ja, ik heb met ogen op stokjes achter mijn laptop gezeten. :')
Vooral een hoop brutale jonge tieners die overtuigd zijn dat ik hen op de knietjes zou willen bedanken als ik in hun gunsten zou komen :Y)

Nu gelukkig volgens mij iemand gevonden waar het mee klikt :D

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:52

Ik had pas een dekje te koop staan. Scapa limited edition, nieuwprijs 70 euro.
Bieden vanaf 30.

Kreeg ik een mail van iemand die 20 bood, dus ik zei terug dat het bieden is vanaf 30.
Probeert me nog 3 mails over te halen, maar ik blijf bij mijn punt.
Toen even radio stilte.

Anderhalve week later krijg ik weer een mail van hem: ''nog geinteresseerd in mijn bod?''
Ik weer normaal terug sturen dat ik duidelijk had gezegd dat hij vanaf 30 euro mag bieden.
Stuurt hij terug: ''Voor meer zal je m niet kwijtraken... Maar stuur maar berichtje als je je bedenkt''
uhm.. okay? nee. :')

En onderhand gewoon voor de vraagprijs aan iemand anders verkocht :Y)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:59

amkeVH schreef:
Ik had pas een dekje te koop staan. Scapa limited edition, nieuwprijs 70 euro.
Bieden vanaf 30.

Kreeg ik een mail van iemand die 20 bood, dus ik zei terug dat het bieden is vanaf 30.
Probeert me nog 3 mails over te halen, maar ik blijf bij mijn punt.
Toen even radio stilte.

Anderhalve week later krijg ik weer een mail van hem: ''nog geinteresseerd in mijn bod?''
Ik weer normaal terug sturen dat ik duidelijk had gezegd dat hij vanaf 30 euro mag bieden.
Stuurt hij terug: ''Voor meer zal je m niet kwijtraken... Maar stuur maar berichtje als je je bedenkt''
uhm.. okay? nee. :')

En onderhand gewoon voor de vraagprijs aan iemand anders verkocht :Y)


En anders zou ik hem puur uit principe in de kast leggen :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:01

Oh zo een had ik er pas ook :')

Stond iets op voor 50 pleuro. Iemand biedt 40
Maar ding was nieuw 100 en kaartjes zaten er nog aan. Dus lager dan 50 ging k niet.

Uiteindelijk was 50 toch akkoord, dus gegevens opgestuurd, was t toch teveel geld dus hij zag er vanaf. Nouja prima.

Dag erna 'wat krijg ik voor 40 euro dan?'
Nou eh, niks. :')

En een week later 'je bent 'm nog niet kwijt zie ik! Mijn bod van 40 staat nog steeds hoor!'

Terug gereageerd dat mijn afwijzing ook nog steeds staat. Dan blijft ie net zo lief liggen. Mazzel :D

Rare mensen :')

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:09

Ja, ik blijf dat wel apart vinden dat men echt het onderste uit de kan wil :') ...
Dat je iets goedkoop wilt, allah :D maar er zijn grenzen!

Vandaag de vraag of er een duitse dog in mn hondenmand past :? ?
Tja, heb zelf kleine mechel, die er 3 x in kan := maar toch maar tip gegeven hoe het (denk ik dan) te meten :o ....
Maar wat ik er van mot denken, ben ik nog niet achter :(:)

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:16

Ik heb een nici setje te koop. Verder niks aan en voor €25 euro. Dus iemand vraagt me hoeveel het is inclusief verzendkosten dus ik antwoord €32. Persoon mailt me terug dat €32 echt teveel geld is en ik vraag netjes wat ze me ervoor wilt geven met als antwoord: €20 inclusief verzendkosten. Ja daaag. :')

Heb der daarna een mail gedaan dat eventueel €26 inclusief verzenden ook wel goed is.

Echt ik haat het dat mensen overal opde eerste rij willen zitten voor een stuiver.

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:32

Wat ik ook erg vervelend vind verkopers die hun advertentie op bieden hebben staan
Je hierop een bod doet en alleen terug krijgt: ik vind je bod te laag.
Geef dan aan wat je ervoor wilt hebben en als je dat vraagt gewoon geen antwoord meer krijgt.....

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:39

Mensen die eerst een mailtje sturen met 'Ik heb het geld overgemaakt' en dan na een half uur/ uurtje nog een mail sturen met 'heb je het al ontvangen?????' mogen ook wel op het lijstje met 'vrij irritant'

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:40

Jaa ik heb er ook 1!

Had een pakket kleding te koop op marktplaats,
De jurkjes had ik voor een duidelijkere foto aan gedaan en had erbij gezet dat ze altijd een mailtje konden doen als ze van andere kledingstukken duidelijkere foto's zouden willen..
Kreeg ik een mailtje van een man:

Beste Charlene,
Graag zou ik meer foto's willen van jou in de kleding.

Groetjes.


Dus nja prima, ik ging er vanuit dat het om de rest van de kleding ging dus foto's van de kleding op een paspop gemaakt.
Kreeg ik een paar dagen later mailtje:

Hallo.
Je snapt toch wel dat ik dit niet bedoelde? Jij geeft mij in je advertentie de kans om meer foto's te krijgen van een mooi en jong meisje met een perfect lichaam en wat krijg ik uiteindelijk? een paspop..
Valt me erg tegen van je en zal dit ook rapporteren bij Marktplaats!


Ben er verder maar niet meer op in gegaan en heb zijn account bij marktplaats gerapporteerd. Snap niet waar hij vandaan haalde dat ie foto's van mij zou krijgen hahaha

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:42

Wauw, rare vent... -O-

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:43

iel dat is gewoon ongepast

Sanniejtjuh

Berichten: 1216
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:44

:') dat is een goeie haha
Kentaro schreef:
Terug reageren 'sorry, maar de veters verkoop ik niet los' :')

(dat onderschrift zijn een hoop bokkers vergeten weg te halen na de sinterklaasactie..... :+ )

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:44

amkeVH schreef:
iel dat is gewoon ongepast


Yep.. Heb het ook gerapporteerd bij Marktplaats, zal niet de enige zijn waarbij hij het doet, zulke smeerlappen zitten er helaas ook tussen..

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:49

Hier een hele goede ervaring.
Een klein terrarium incl hagedisje verkocht. Komt die mevrouw met een tasje vol met cadeautjes aan. Allemaal baby kleertjes. Omdat ik gezegt had dat ikhet terrarium en hagedisje niet kon brengen ivm zwangerschap. Ze gaf het bonnetje van de kleertjes erbij voor als ik het wilde ruilen.

Echt heel lief!
Dus sjakie zal wel een goed huis krijgen bij haar.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:51

Ik heb lang meegelezen, nu een tijdje niet en nu weer wel :D

Heb zelf een boek gekocht van +-50 euro. Knijp hem wel even :=

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:01

Jeetje wat een rare vent, en nog afknappen op jou ook, gewoon volledig ongeneerd ook nog :oo

Zo kreeg ik laatst ook dit mailtje als reactie op een galajurk.... Kreeg er ook de kriebels bij en heb maar niet gereageerd := :x Vond het een beetje dubieus: Tweedehans... jaja ~~}>

Afbeelding

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:36

Ahh, wat super lief zeg Musiess!

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:27

Musiess schreef:
Hier een hele goede ervaring.
Een klein terrarium incl hagedisje verkocht. Komt die mevrouw met een tasje vol met cadeautjes aan. Allemaal baby kleertjes. Omdat ik gezegt had dat ikhet terrarium en hagedisje niet kon brengen ivm zwangerschap. Ze gaf het bonnetje van de kleertjes erbij voor als ik het wilde ruilen.

Echt heel lief!
Dus sjakie zal wel een goed huis krijgen bij haar.


Dat is wel heel lief :j

Hier een rot ervaring via Facebook..
Had schoenen te koop, afspraak gemaakt met iemamd bij mijn ouders thuis aangezien ik zelf helemaal buitenaf woon en lastig te vinden is..

Aangegevem bij die persoon dat mocht ze toch niet komen of ze dan even eem berichtje wou doen? Dan hoefde ik niet naar mn ouders te rijden.
Om 19.00 afgesproken, krijg ik om 19.15 berichtje hoi mn vriend is nof niet terug met de auto, heeft oproepdienst. Wordt vanavond waarschijnlijk niks meer. _-:(

Terug gemaild dat ik het erg jammer vond dat ze pas een berichtje stuurde na onze afgesproken tijd terwijl ze voor de tijd ook al wist dat ze het niet ging redden.

Kreeg mailtje terug met excuses maar dat ze ze nog wel over wou nemen.
Nouja il ben de beroerdste niet, dus ze gaf zelf tijd en dag aan, nou mevr is niet komen opdagen en heeft niks van zich laten horen.
Heb berichtje gestuurd dat ik er vanuit ging dat ze zoch bedacjt had en dat ik het erg jammer vond dat ze niet het fatsoen had dit even te melden. Heb ook melding gemaakt bij beheer en daar reageert ze ook niet op berichten, maar wel op andere mensen reageren in die groep 8)7

Nouja nu wel verkocht aan iemand die meteen betaald heeft..

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:29

oh wachten op mensen die zouden komen. herkenbaar.
hier een mindere ervaring.
jammer dat mensen niet gewoon fatsoenlijk kunnen reageren als je een bod doet. dat het te laag is prima.
maar dan nog kan je gewoon fatsoenlijk reageren...

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:52

Irrtatie punt wat ik de laaste tijd heb
Heb overal een prijs bij staan en dan bieden mensen soms nog niet eens de helft ervan... tja niet zo gek dat ik dan niet meer reageer
Of dat ergens duidelijk staat dat het alleen als set weggaat en dan sturen ze mailtjes of ze 1 ding ervan mogen kopen ... ben het reageeren daarop ook flauw

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:24

Hoi iedereen, ik en vooral mijn vader is een grote "zakenneus" voor mooie dingen voor een goede prijs, t is dan wel op zijn vlaams (kapaza)

Ik lees dat jullie het allemaal erg vervelend vinden als er onder de minimum prijs geboden wordt, maar mijn vader heeft wel op zo'n manier al wel wat goede zaken gedaan.
Vorig jaar een houten omheining weten scoren, man vroeg 2500 euro en zelf uit te breken, vader bood 1500 euro. Het moest snel weg wegens verhuis en alles moest nog uitgebroken worden, dus kreeg die man weinig reactie, na een weekje een berichtje dat het bod goed was. t was 2 dagen 8 u uitbreken dus zo vonden we de prijs die we geboden hebben wel toch eerlijk.
Als je een bod te laag vind dan hoef je niet te reageren, het kan mijn perceptie zijn maar jongere mensen willen precies meer voor hun tweedehands spullen en raken ook sneller geïrriteerd bij een lager bod. Op facebook had ik ook iemand die gewoon de nieuwprijs vroeg voor tweedehands laarzen. Ze reageerde furieus toen ik zei dat ik de prijs wat te hoog vond. Dat was 4 maanden geleden en de laarzen zie ik nu en dan weer verschijnen, ze raakt ze niet kwijt aan die prijs.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:25

Ik kreeg van de week een bericht voor m'n zadel dat op marktplaats staat. Of ie het in termijnen mocht betalen. Wat denk je zelf?

Dan nog een kingsland sjabrak te koop. Wilde iemand hebben, maar kon pas betalen als ze salaris had. Prima, maar als ie verkocht kan worden voordat zij haar salaris heeft issie weg. Dus mevrouw zou het dan toch meteen overmaken want ze wilde hem wel erg graag hebben. Ze heeft ING en ik Rabo. Dus ze zei al dat het lang kon duren. Grapjas! Ik wist natuurlijk allang dat ze het dus niet direct ging overmaken. Tot op de dag van vandaag geen geld gezien natuurlijk.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:46

Lees altijd mee en wil graag een goede ervaring delen.

We hebben een kinderkamer gekocht voor echt weinig geld, we hadden moeite een dag af te spreken omdat zij niet konden of wij niet of de vriend met grote auto niet. Na 1.5 week een afspraak gemaakt, spullen zagen er zo keurig uit, alle schroefjes apart in zakjes met briefjes waar het voor was. En zelfs een matrasje erbij gekregen. Toch weer een fijne ervaring rijker na alle rare dingen die je tegen komt.