Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus

Mijn broer/zus is mijn beste vriend(in)
92 (16%)
We zien elkaar enkel bij gelegenheid (verjaardag, kerst, etc)
101 (17%)
We hebben regelmatig contact (zowel fysiek als bijv telefoon)
212 (37%)
Ik kan niet met en ik kan niet zonder
78 (13%)
Ik heb geen contact met mijn broer/zus
51 (9%)
Anders
31 (5%)

Totaal aantal stemmen: 565

LadyMadonna

Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:55

Ik zit momenteel in een vrij lastige situatie en ben eens benieuwd hoe de broer/zus relatie bij anderen is....
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 16-03-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Re: Hoe is jouw relatie met jouw broer/zus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:57

Mijn broertje woont nog thuis en iedere week eten we gezellig met z'n allen. Ook past hij op de beesten als wij weg zijn en gaat ie soms met ons mee naar de film etc. :)

Kan prima met mijn broertje door 1 deur. We schelen drie jaar en zijn heel anders maar ook vroeger ging dit altijd goed :)

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:58

Ik heb een zeer goede band met mijn 2 jaar oudere broer, we hebben zelfs samen een bedrijf!
Ook gaan we zeer regelmatig samen stappen en uiteten met gezamenlijke vrienden.
Dit is eigenlijk pas allemaal begonnen toen hij uit huis ging, daar voor konden we wel goed met elkaar worden maar daarna gingen we pas echt afspreken en dingen ondernemen samen.

Brainless

Meer opties zou fijn zijn; met de 1 kan ik nl (veel) beter dan met de andere.

Gruis

Mijn broer en ik wonen allebei nog thuis en eigenlijk zijn we een 'dynamisch duo'. Is niet altijd zo geweest hoor, vroeger veel ruzie en ellende gehad, maar kids worden ook volwassen en tegenwoordig hebben we een goede band. Ik zou alles doen om hem overal mee te helpen en andersom net zo :) .

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:59

Niet met en niet zonder.
zonder is het heel stil en kan ik niet even bij d'r op haar kamer kruipen maar met hebben we om vanalles ruzie.
Moeten gewoon de leuke momenten samen zijn :)

Chiave

Ik kan met zowel broers als zus niet erg goed. Bij de geboorte van het kind van mijn broer kreeg ik enorm op mijn flikker om niets, waarvoor later via via excuses aangeboden werd, maar voor mij was het al bedorven.
Ons gezin bestaat jammer genoeg uit onderling gestook en ge-etter. Dat noemt zich volwassen.

maatje987

mijn broer is helaas het huis uit gegaan door wat omstandigheden

ik heb de laatste drie jaar geen goede relatie meer met mijn broer ik was zelfs bang voor hem
en het was een enorme opluchting toen hij het huis uit was

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:59

Brainless schreef:
Meer opties zou fijn zijn; met de 1 kan ik nl (veel) beter dan met de andere.

Oeps, niet goed gedaan.. Je kan nu meerdere opties selecteren :j

RoosDeG

Ik zie mijn jongere broertje alleen bij bepaalde gelegenheden.
Mede omdat hij nog op school zit en nog thuis woont en ik aan de andere kant van het land woon.
We appen ook maar zelde, enkel als we iets van elkaar nodig hebben.. :')

Ik kan prima met hem door 1 deur maar nee we zullen niet elkaars beste vrienden worden.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:00

Ik heb al sinds 2009 geen contact meer met mijn broer.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:00

Mijn broer en ik hadden altijd al een afstandelijke relatie, maar nadat mijn vader een herseninfarct heeft gehad en daar niet zonder kleerscheuren uit is gekomen,is er ruzie geweest en spreken we elkaar helemaal niet meer. En eerlijk gezegd doet dat me niets, daarvoor was het misschien 2 x per jaar dat we elkaar zagen, mede door dat ik een tijd aan de andere kant van het land heb gewoond en hij op de grote vaart zit.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:01

Wil je het van je afschrijven in dit topic of per pb?
Want in je geeft erg weinig info, en begrijp daardoor niet goed waar je heen wilt met dit topic

Mijn situatie met mijn broer is wat anders dan met andere. Mijn broer is autistisch en doet begeleid wonen. Hij Is elk weekend bij mijn ouders maar ik woon aan de andere kant van NL.

De band is wel wat anders doordat hij autistisch is..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:01

Ik heb een broer maar als iemand aan mij vraagt of ik broers of zussen heb zeg ik resoluut nee. Hij heeft te veel dingen geflikt bij mij en mijn ouders om hem nog als broer te zien. Tevens is hij van de aardbodem verdwenen en weet niemand waar hij is. (Zelfs instanties weten het niet) voor het zelfde is hij overleden en weten we het niet eens

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:02

Ik heb drie zussen en wij hadden thuis eeuwig ruzie :+ maar toen we allemaal uit huis waren en allemaal boven de 20 eigenlijk niet meer. Nu gewoon leuk contact meermaals per week maar niet elkaars beste vriendin.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:03

Ik heb een zusje, drie jaar jonger. Is niets bijzonders mee verder, maar we hebben niets met elkaar. Vroeger al niet, en nu ook niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:04

Mijn broertje (nou ja, 30+ inmiddels ook) woont vlakbij, maar we zien en spreken elkaar nauwelijks. Ik denk dat we elkaar 2x per jaar zien en spreken. We zijn totaal andere personen en hebben niet echt een band.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:04

meisje2000 schreef:
Ik heb een broer maar als iemand aan mij vraagt of ik broers of zussen heb zeg ik resoluut nee. Hij heeft te veel dingen geflikt bij mij en mijn ouders om hem nog als broer te zien. Tevens is hij van de aardbodem verdwenen en weet niemand waar hij is. (Zelfs instanties weten het niet) voor het zelfde is hij overleden en weten we het niet eens

Klinkt mij bekend in de oren. Ook mijn broer heeft dingen geflikt waardoor ik geen contact meer met hem wil. Ik heb ook geen idee waar hij momenteel woont. Hij heeft in elk geval behoorlijk wat mensen opgelicht.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:05

Ik heb een broer en twee halfzussen. Met alledrie heb ik prima contact. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar tijdens verjaardagen en 'zomaar'-bezoekjes is het altijd gezellig. Verder plannen we nog wel eens een broer- en zussendag of weekend weg. Dus we zijn geen beste vrienden, maar hebben een goede relatie. Ben ik erg blij mee!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:06

Mijn zusje die 6 jaar jonger is, daar heb ik samen mijn paarden mee. We zien elkaar dus vaak bij de paarden, overleggen veel en spreken elkaar dus ook veel. Ook ga ik komende zomer samen met haar en onze paarden op vakantie :D

Mijn oudere zus die zie ik niet zo heel veel, zo'n 1x per maand. Maar als we elkaar zien is het super gezellig en ik kan altijd bij haar terecht als er iets is.

Mijn oudere broer zie ik nog minder. Maar áls er contact is dan is dit gewoon heel goed en gezellig.

We hebben met het hele gezin een 'thuis-app' waardoor we bijna dagelijks contact hebben met elkaar via deze whatsapp-groep.
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 16-03-16 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:07

Ik kan mijn oudere broer(half broer, zelfde vader andere moeder) niet luchten of zien. en mijn jongere broertje gaat goed, tot er een discussie ontstaat. Hij is zo verschrikkelijk eigenwijs en als je hem dan probeert iets uit te leggen dan wilt die het gewoon niet horen, heel frustrerend! Dus ik probeer het altijd gezellig te houden hahahaha.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:07

vilheide schreef:
meisje2000 schreef:

Klinkt mij bekend in de oren. Ook mijn broer heeft dingen geflikt waardoor ik geen contact meer met hem wil. Ik heb ook geen idee waar hij momenteel woont. Hij heeft in elk geval behoorlijk wat mensen opgelicht.

hier precies het zelfde mijn ouders hebben nog wel contact met hem maar ik wil absoluut geen contact meet meer met hem hij heeft mijn ouders en mij ook zo veel pijn gedaan en we weten ook niet waar hij woont

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:08

Zou ik hier ook een vraag neer kunnen leggen?

Ik twijfel erg of ik wel in ga op de uitnodiging voor de bruiloft van mijn zus, waar ik een heel slechte band mee heb... Zijn jullie op komen dagen op de bruiloft van jullie broer of zus waarmee jullie een slechte band hebben/hadden? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om leuk te doen daar terwijl ik weet wat voor grappen ze uitgehaald heeft. :\

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:09

Ik heb een halfbroer die 8 jaar ouder is en een halfzus die 16 jaar ouder is. Kan met beiden erg goed opschieten. Mijn broer woont aan de overkant van de straat (met z'n vrouw) en m'n zus (alleenstaand) komt hier ook 2 tot 3 keer per week over de vloer. Met m'n zus ben ik vorige zomer naar Boedapest gegaan en eind september gaan we samen naar Valencia :D We gaan ook geregeld samen stappen of winkelen. M'n broer wordt een beetje opgeslorpt door zijn vrouw, anders zouden we sowieso meer dingetjes kunnen doen met z'n drietjes.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:09

Ik heb echt een enorme goede band met mijn zusje. Wij zijn na mijn idee twee handen op een buik. Hebben samen veel dingen meegemaakt. Ze is niet alleen mijn zusje, maar ook mijn vriendin. We werken bij hetzelfde bedrijf (nog ik moet wachten op contractverlenging). We delen onze paarden hobby. Zij heeft een bijrijdpaard voor mij beleerd, die mag ik uitbrengen op wedstrijden en daar helpt ze me ook mee. Vroeger waren we echt kind en hadden altijd ruzie en nu ... ja we zijn het niet altijd eens maar kunnen dat gerust zeggen en praten er ook later wel over.