Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:46

Wou even is iets in de groep gooien.

Merken jullie ook in jullie omgeving hoe weinig tolerantie er is in je omgeving? Niets mag nog, katten mogen niet meer buiten, honden mogen niet meer blaffen, een feestje is ook al uit den boze.
Speelpleinen voor buitenschoolse opvang die niet meer buiten mogen spelen, want ze maken te veel lawaai. Maar dan worden er wel campagnes opgezet om kinderen van achter de tv of computer te halen, want ze moeten meer buiten ravotten. Hier in België is daar zelfs een officiele buitenspeeldag voor gemaakt. Lekker tegenstijdig.

Heb lang in een korfbalcub gezeten en 2 keer per jaar werd daar een fuif georganiseerd, waar men zelfs aan de buitendeur mensen zetten, zodat de jongeren niet buiten gingen staan om zo lawaai en hinder tegen te gaan en nog kregen we telkens politie op ons dak.

Waar is de tolerantie gebleven naar mekaar? Voelen er nog meer mensen dit zo aan?

JudithGigi

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:48

Ik erger me er ook al een tijdje aan, mensen lijken zo extreem op zichzelf gericht!

Gianti

ik heb gevoel dat beetje wisselwerking is, groep die steeds asocialer wordt, waardoor men steeds minder kan hebben/accepteert...

werd van de week aan gesproken omdat ik aan hoesten was in een winkel _O-

Urbanus

Dat je er niet op zit te wachten dat de kat van een ander in je tuin zit te schijten heeft niks met tolerantie te maken. Dat is gewoon vies.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:51

lieveli schreef:
Dat je er niet op zit te wachten dat de kat van een ander in je tuin zit te schijten heeft niks met tolerantie te maken. Dat is gewoon vies.

Nou lijkt me ook ja.

Tolerantie prima, maar overlast van anderen? Nee dank je.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:52

Nul tolerantie of nul rekening met elkaar houden?

Ik denk dat van het een het ander komt.

Vroeger ging de muziek bij een feest om 1 uur zacht. Nu alleen in volume omhoog.
Wat krijg je dan. Mensen die tegen het feest zijn.

Kinderen schreeuwden vroeger niet de hele tijd want dan was er een ouder of juf die ingreep dat spelen prima is maar schreeuwen niet.
Nu mogen mensen daar niets meer van zeggen over de prinsjes en prinsesjes.
Dus komt er aversie.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:53

Volgens mij leven we gewoon veel te dicht op elkaar :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:54

Daar bedoel ik mee dat een kat al niet gewoon buiten mag lopen. Is ook maar een voorbeeld dat ik aanhaal.

Dat is inderdaad zo, omdat er een paar rotte appels tussen zitten, moet het iedereen maar bekopen en is alles slecht.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:55

LauraMc schreef:
Volgens mij leven we gewoon veel te dicht op elkaar :=

Dat maakt het er niet beter op. :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:56

Dat heeft te maken met het tempo waarin we tegenwoordig "moeten" werken en leven. Alles snel en veel tegelijk, we stellen hoge eisen aan ons leven ( qua wensen) en de baas stelt hoge eisen aan onze inzetbaarheid.
Daardoor lopen er heel veel flink overprikkelde mensen rond en dat merk je in de maatschappij door een enorme toename aan intolerantie. Dit is jaren geleden al een x duidelijk aangetoond door een onderzoek naar het fenomeen road-rage. Dat neemt namelijk ook explosief toe sinds een aantal jaar.
Ik snap dit volkomen, maar het wordt er echt niet leuker op zo nee. Dat is duidelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:56

Een kat gewoon buiten schijt ook gewoon buiten.
Wat moet daar aan te tolereren zijn?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:59

ikkedus schreef:
Dat heeft te maken met het tempo waarin we tegenwoordig "moeten" werken en leven. Alles snel en veel tegelijk, we stellen hoge eisen aan ons leven ( qua wensen) en de baas stelt hoge eisen aan onze inzetbaarheid.
Daardoor lopen er heel veel flink overprikkelde mensen rond en dat merk je in de maatschappij door een enorme toename aan intolerantie. Dit is jaren geleden al een x duidelijk aangetoond door een onderzoek naar het fenomeen road-rage. Dat neemt namelijk ook explosief toe sinds een aantal jaar.
Ik snap dit volkomen, maar het wordt er echt niet leuker op zo nee. Dat is duidelijk.

Hier zit wel iets in denk ik... persoonlijk zijn alle katten hier welkom en elk jaar wordt de scouts barbecue tegenover ons huis georganiseerd (flink feestje tot de vroege uurtjes) en dat vind ik alleen maar gezellig. Maar "spelende" (lees krijsende) kinderen drijven mij tot waanzin :o zeker na een vermoeiende werkdag.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:00

Het zal denk ik aan de omgeving liggen. Hier is dat allemaal geen probleem.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:01

Ja, valt mij op maar niet hier in de omgeving. Meer naast het westen en richting de grote steden is dat echt merkbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:03

Persoonlijk heb ik geen last van schreeuwende buurkinderen. Wel van schreeuwende eierstokken die verergeren. We wonen nu eenmaal in een kindrijke buurt, omgeven door basisscholen, dat hoort erbij.

Maar een buurmeisje dat vorig jaar een week lang examenfeestjes gaf terwijl ik tentamens had, dat vond ik wel vervelend.

Wat Bruintje zegt, rekening houden met elkaar is zo belangrijk. Mijn buren nemen bijvoorbeeld altijd mijn pakjes aan, zo lief. Daarom koop ik af en toe iets lekkers voor ze. En als ik een feestje geef doe ik van te voren een briefje in de bus dat het laat worden met mijn telefoonnummer erbij als er echt overlast wordt ervaren.

Aan de andere kant, onder mijn (bijna ex-) appartement woont een man die niet helemaal goed is. Heel eenzaam, de eerste twee jaar dat ik daar woonde drong hij zich heel erg op. Dat ik er afkerig op reageerde moest ik bekopen met heel veel klaagtelefoontjes over rare dingen. Ik ben echt 0,0 tolerant tegenover hem. En ben dus ook onbeleefd als hij belt of klaagt.

bruintje123 schreef:
Een kat gewoon buiten schijt ook gewoon buiten.
Wat moet daar aan te tolereren zijn?

Vraag dat maar aan de kattenmoordenaar twee wijken verderop. Nu komen mijn katten sowieso niet buiten, maar die man heeft in 1 weekend 5 katten omgelegd omdat ze in zijn tuin zijn tuinvogeltjes op stang joegen en zijn tuin vies maakten. Ik keur het slachten van dieren af, maar ik vind het echt de verantwoordelijkheid van de eigenaren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:07

Van die katten was een vraag op het verontwaardigde bericht van ts.

Lieveli
Wat jij zegt maakt HET verschil.
Stop dat briefje in de bus en de buren denken dat ze het ook in de hand hebben en zijn juist minder geneigd tot klagen.
Zet je onaangekondigd die muziek luid is de kans ineens een heel stuk groter.

Die kleine dingen doen erg veel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:15

Nogmaals van die katten was maar een voorbeeld, Mijn kat bv was een binnenkat, gaat nu wel buiten, maar doet alles nog in de kattenbak.

Het is inderdaad geven en nemen. Om op mijn voorbeeld van de fuif op de korfbalvereniging terug te komen, men deed daar alles aan om overlast te minimaliseren, muziek werd niet te luid gezet en de fuif duurde niet tot in de vroege uurtjes, mensen die aan de deur stonden ter voorkoming van lawaai buiten en het was begot 2 keer op een jaar op een zaterdag. Buurtbewoners werden zelfs uitgenodigd en verwittigd.
Dan denk ik, waarom moet men dan zo moeilijk doen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:16

Als je altijd maar herrie hebt, nooit opruimt dan denk ik tja. vervelend
Maar sommige mensen kunnen er wat van en de genoemde reden door ikkedus vind ik inderdaad toepasselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:17

Hier totaal geen last van.
Moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. Zelf ben ik heel makkelijk naar andere mensen toe en vervolgens Zijn die andere mensen ook weer erg makkelijk naar mij toe.

En van katten, tja zo tuin blijft natuurlijk prive grond. Om dan je huisdier over de prive grond van een ander te laten lopen blijf ik vreemd vinden, en dan ook nog te gaan klagen wanneer iets gebeurt is. Wie weet kan die buurman daar ook niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:18

Hier is ook laatst een feestje gegeven in de straat. Gingen ze zelf van die Andre Hazes muziek zingen enzo. Ik vind het vreselijk, maar ze hadden het netjes van te voren aan iedereen in de buurt laten weten. Wat is het probleem dan?

Waar ik me wel dood aan erger is als ik met de honden buiten loop en ik hoor de overbuurvrouw weer eens tegen haar kinderen schreeuwen als een bezetene. En die kinderen maar janken en krijsen.
Maar al die standaard dingen als loslopende katten (komen toch niet bij mij in de tuin :P ), blaffende honden, feestjes in de buurt... Wat maakt het uit?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:30

Dat ligt er nogal aan hoe vaak.
Een hond die een keer aanslaat of de hele dag niet anders doet.

Feestje. Gezellig
Elk weekend het volume van een feestje. Niet meer leuk.

Een huilbaby. Daar kan niemand wat asn doen.
Onopgevoede schreeuwende etters is niet leuk.

Enz enz.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:35

We zitten met teveel mensen te dicht op elkaar en lopen over van de stress die de maatschappij veroorzaakt omdat het altijd meer en beter moet.
Dus we uiten onze frustratie op elkaar.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:36

lieveli schreef:

Kat van mijn buren doet haar behoefte op mijn terras. En dan bedoel ik niet een boven verdieping terras... Gewoon begane grond. Paar keer haar kunnen betrappen en het dier gepast gestraft dat het niet mocht.
Haal dagelijks een of twee hoopjes weg en maak het daarna schoon.
Is gewoon niet leuk! Moet op mijn terras oppassen waar ik loop, sta je zomaar in de drollen als je in het donker naar je werk toe moet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:38

Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:50

Mwa wordt gewoon geen rekening (meer??) Gehouden met elkaar vaak. Ik denk dat buren al een stuk minder snel gaan klagen wanneer je het van te voren aankondigt dat je een feestje heb en er ook rekening mee houdt dat je de muziek niet keihard zet en uit zet op een bepaald moment wanneer buren aangeven dat hun dochter de dag erna een examen heeft oid. (Is maar een random voorbeeld) Wij hebben ook wel eens een voorval gehad met buren, ze gaven aan dat ze het niet fijn vonden dat mijn paarden zo dicht bij hun tuin stonden omdat het stonk en veel vliegen. Nou even over gepraat en besloten dat we ze dan een stukje op zouden schuiven. Probleem opgelost. Helaas is communiceren voor veel mensen moeilijk dus ja dan krijg je snel ruzie om makkelijk op te lossen dingen.

Gelukkig woon ik in een vrijstaand huis en heb dus vrij weinig te maken met buren en kan de muziek zo hard zetten als ik wil.. maar hadden er mensen vlak naast gewoond zou ik zeker wel op dat soort dingen letten.
Laatst bijgewerkt door finnens op 15-03-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt