Hippische Bedrijskunde 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MallyOtaku

Hippische Bedrijskunde 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:07

Hoi !

Ik zit op dit moment in 5Havo en ga volgend jaar Hippische Bedrijfskunde studeren op het CAH Vilentum.
Zijn er meer mensen hier op Bokt die dit ook gaan doen komend jaar ?
Ik ben benieuwd!

Irisx

Re: Hippische Bedrijskunde 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:10

Geen aankomend student, wel momenteel student Hippische Bedrijfskunde! Mochten jullie dus vragen oid hebben, mag je me gerust aanschieten :)

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:17

xIirtJj schreef:
Geen aankomend student, wel momenteel student Hippische Bedrijfskunde! Mochten jullie dus vragen oid hebben, mag je me gerust aanschieten :)

Leuk, in welk jaar zit je en hoe vind je de opleiding tot nu toe?
Woon je er in de buurt of huur je een kamer?

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:47

Wat leuk! Ik zit op dit moment in 6VWO en ga ook hippische bedrijfskunde doen volgend jaar :D Ik zat er al aan te denken om ook een topic te openen om zo al wat medestudenten te leren kennen en toen kwam ik dit topic al tegen! :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:08

Heleenzz2 schreef:
Wat leuk! Ik zit op dit moment in 6VWO en ga ook hippische bedrijfskunde doen volgend jaar :D Ik zat er al aan te denken om ook een topic te openen om zo al wat medestudenten te leren kennen en toen kwam ik dit topic al tegen! :)

Start je ih eerste of tweede jaar?

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:10

xIirtJj schreef:
Heleenzz2 schreef:

Ik start in het eerste jaar. Ik wist eigenlijk niet eens dat je ook in het tweede jaar kan starten :o

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:17

Ik ga denk volgend jaar ook de opleiding doen! Leuk dat er nu al een topic is :D . Gaan jullie op kamers of blijven jullie thuis? Ik zit erg te twijfelen. Ik woon vlak bij enkhuizen dus is voor mij maar 3 kwartier rijden met de auto.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:18

Heleenzz2 schreef:
xIirtJj schreef:

Ik start in het eerste jaar. Ik wist eigenlijk niet eens dat je ook in het tweede jaar kan starten :o

Is ook niet iets wat ik aan zou raden. Tweede is best een jaar met zware vakken en er gaan er genoeg ih eerste jaar op hun gezicht omdat het toch anders leren en plannen is (niet om jullie te ontmoedigen!). Zijn in mijn jaar ook meerderen toch van de tweede naar de eerste gekomen na een paar weken, maar ook dat heeft dan weer zn gevolgennomdat je wel de toetsen moet maken die de andere ook maken en wél de lessen hebben gevolgd die je most als je van twee naar een terug gaat

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:27

Ik start in het eerste jaar. Ik wist eigenlijk niet eens dat je ook in het tweede jaar kan starten :o[/quote]
Is ook niet iets wat ik aan zou raden. Tweede is best een jaar met zware vakken en er gaan er genoeg ih eerste jaar op hun gezicht omdat het toch anders leren en plannen is (niet om jullie te ontmoedigen!). Zijn in mijn jaar ook meerderen toch van de tweede naar de eerste gekomen na een paar weken, maar ook dat heeft dan weer zn gevolgennomdat je wel de toetsen moet maken die de andere ook maken en wél de lessen hebben gevolgd die je most als je van twee naar een terug gaat[/quote]

Ja precies, ook al wist ik dat die mogelijkheid er was, had ik er denk ik ook niet voor gekozen. Het lijkt me veel te leuk om gewoon vanaf het begin te beginnen samen met de anderen en daardoor heb ik omdat ik van het VWO kom misschien ook nog iets meer tijd voor dingen naast mijn opleiding zoals mijn paard en een baantje.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:29

Ik blijf het eerste jaar nog thuis, omdat ik het nog niet echt zie zitten om nu al op kamers te gaan. Ik woon in Emmeloord, dus het is voor mij ook maar een kleine 30 minuten dus dat is prima te doen! In het tweede jaar ga ik wel op zoek naar een kamer in Dronten.

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 21:41

Ik ga op de campus want om nou elke dag vanuit Den Haag heen en weer te reizen .. :D
Leuk om nu alvast een beetje mensen te leren kennen
Zal wel ff iets heel anders zijn dan de middelbare haha

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:44

xIirtJj schreef:
Heleenzz2 schreef:

Is ook niet iets wat ik aan zou raden. Tweede is best een jaar met zware vakken en er gaan er genoeg ih eerste jaar op hun gezicht omdat het toch anders leren en plannen is (niet om jullie te ontmoedigen!). Zijn in mijn jaar ook meerderen toch van de tweede naar de eerste gekomen na een paar weken, maar ook dat heeft dan weer zn gevolgennomdat je wel de toetsen moet maken die de andere ook maken en wél de lessen hebben gevolgd die je most als je van twee naar een terug gaat

Dat kan ik dus beamen :P Was een van diegene die was gestart in de 2e. Helaas had ik wel aangegeven te willen beginnen in de eerste meerdere keren maar dat was blijkbaar niet mogelijk omdat ik mbo had gedaan.

Uiteindelijk was het dus teveel na de herfstvakantie nog alles in te moeten halen en de gemiste stof was te veel helaas.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:09

PP > STW

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:41

Heeey !
Ik kan eindelijk reageren in dit topic moeste eerst 25 berichten hebben *\o/* , zag het gister toevallig haha .
Ik ga volgend jaar ook hippische bedrijfskunde doen in Dronten, ik ga ook op de campus anders moet ik heel lang reizen . Wordt vast wel gezellig .
Ik ben 17 jaar oud en woon in de buurt van Rotterdam, zit op dit moment in 5havo, moet alleen nog even slagen :Y)

En Leuk zo'n topic :D

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:59

Ik ga ook Hippische Bedrijfskunde doen! :D
Ik ga op campus wonen, want woon nu vlakbij rotterdam dus beetje uit de buurt.

Ik heb er heel veel zin in. :)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:17

horseback234 schreef:
Ik ga ook Hippische Bedrijfskunde doen! :D
Ik ga op campus wonen, want woon nu vlakbij rotterdam dus beetje uit de buurt.

Ik heb er heel veel zin in. :)

Haha toevallig :+

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:18

Gaan jullie ook bij de USRA, of heeft iemand er ervaringen mee en heb je veel verplichte activiteiten etc, of is niets verplicht behalve de USRA week dan ?

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:19

Ik ga naar de introweek van USRA en ben ook van plan lid te worden. Meer sociale contacten enzo :) De site is trouwens best duidelijk. (usra.nl volgens mij)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:23

horseback234 schreef:
Ik ga naar de introweek van USRA en ben ook van plan lid te worden. Meer sociale contacten enzo :) De site is trouwens best duidelijk. (usra.nl volgens mij)

Thanks ! Ik ben ook van plan om te gaan leek me ook wel handig, ja had de site ook gelezen maar blijkbaar niet goed genoeg haha :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:38

Xsuus24 schreef:
Gaan jullie ook bij de USRA, of heeft iemand er ervaringen mee en heb je veel verplichte activiteiten etc, of is niets verplicht behalve de USRA week dan ?

Bij de USRA is alleen de USRA-week en inauguratie-week verplicht. Verder mag je zelf weten hoe of wat. Voordeel is dat je met bepaalde feesten van school op vertoon van je USRA-pas geen kaartjes hoeft te kopen :)

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:41

Wie was er trouwens afgelopen zaterdag bij de open dag? :D
Ik was er, en heb me prima vermaakt, veel gezien veel info gehad en mijn keuze bevestigd. Ik had in januari al een meeloopdag gehad en dat was ook heel erg leuk. (als je nog geen meeloopdag gedaan hebt, raad ik je het aan dat te doen. Hele leuke dag, met leuke mensen/studenten en je ontmoet ook al komende docenten)!

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:09

xIirtJj schreef:
Xsuus24 schreef:

Bij de USRA is alleen de USRA-week en inauguratie-week verplicht. Verder mag je zelf weten hoe of wat. Voordeel is dat je met bepaalde feesten van school op vertoon van je USRA-pas geen kaartjes hoeft te kopen :)

Hee, bedankt dat is precies wat ik wou weten :)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:11

horseback234 schreef:
Wie was er trouwens afgelopen zaterdag bij de open dag? :D
Ik was er, en heb me prima vermaakt, veel gezien veel info gehad en mijn keuze bevestigd. Ik had in januari al een meeloopdag gehad en dat was ook heel erg leuk. (als je nog geen meeloopdag gedaan hebt, raad ik je het aan dat te doen. Hele leuke dag, met leuke mensen/studenten en je ontmoet ook al komende docenten)!

Ik was er afgelopen zaterdag ook, had me ook wel vermaakt. Het gratis eten was ook echt top, had dat op geen een open dag gehad hahah:)
Heb geen meeloopdag gedaan is voor mij net te ver maar heb veel informatie verzameld en met docenten/ studenten gepraat etc.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:18

Wat leuk, weer een topic over Hippische Bedrijfskunde :D
Ik ben in 2012 afgestudeerd aan deze opleiding. Kijk altijd met veel plezier op mijn studietijd in Dronten terug. :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:33

Ik was za ook op de open dag! Ik vind het een hele mooie school :)
Helaas moet ik aankomend jaar eerst wiskunde op de vavo doen omdat ik dit niet heb gehad..
Ik baal er wel van, maarja het is niet anders..