Zelf word ze 6, want ze moest vorig jaar groep 1 over doen. Haar vriendinnetjes die ze uitnodigt, het grote deel is groep 1, met 1 iemand van groep 2 en dus haar leeftijd. Op zich zit er niet heel veel verschil in, maar het is niet dat het kindjes van net 4 zijn die nog niet zolang op school zitten.
Daarom dat ik een beetje twijfel over het feestje. Ik had in het begin al een heel idee van, oké speurtocht doen of vossenjacht. Mijn nichtje en neefje, daar heb ik ook jaren mee geholpen met het organiseren van feestjes, maar vanaf groep 3 toen, dus daar zit ik een beetje met mijn mindset
Iets teveel van het goede misschien, een speurtocht. Hoewel, een klein speurtochtje, gewoon in 2 groepjes met begeleider, van 20/30 min even paar straatjes rond kan met goed weer altijd leuk zijn, denk ik dan. De jarige vond een speurtocht ook wel leuk (ja, ze mag een beetje mee beslissen in wat ze wil.)
Ik dacht ook aan een prinsessen thema, het zijn allemaal meisjes. Dan is het het leukste als ze allemaal prinsessen jurkjes dragen. Dat als ze aankomen ze mogen uitkiezen. Maar dat is zo duur, al die jurkjes kopen
. Of in de uitnodiging zetten dat ze hun prinsessenjurkjes, als ze die hebben, aan moeten trekken. Maar dan zit je weer, stel dat 1 kindje geen jurkje heeft thuis, hoe los je dat op. Hoewel de meeste meisjes van die leeftijd vast wel een jurk hebben.
Maar goed, de tijden die weet ik nu. Ik moet dat nog bespreken met mijn zus natuurlijk. Ikzelf twijfel tussen een 13:00 tot 16:00/16:30 feestje of een 14:00 tot 17:30, met om 17:00 een patatje eten.
Als het wel prinsessenthema is (ik houd van thema's) dan kunnen ze bijvoorbeeld een kartonnen kroon maken en beschilderen. Bij het afscheid een leuke goodiebag met wat snoepjes en kleine prinsessen dingetjes zoals een ring of ketting of een spiegeltje met mooie kam set etc.