Veilige kleine/middelgrote beplanting halfschaduw tuintje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Veilige kleine/middelgrote beplanting halfschaduw tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:59

Ik kom er niet uit gegoogled... En bij het tuincentrum zie ik een hoop moois, een hoop onbetaalbaars, maar durf ik niets mee te nemen omdat ik toch bang ben dat het ''niet goed'' is voor in mijn tuin.

De situatie. Ik heb een klein tuintje, een stadstuintje, ommuurd en dus maar even zon op de bloembak.
Op het moment staat er een conifeertje in, dat stond er al. En 1,5 lavendelplant (geen idee of die nog wat gaan doen..)
Vorig jaar heb ik een veldbloemenmengsel erin geknikkerd en zag het er hartstikke schattig uit met al die verschillende (onkruid }> ) bloemen.
En nu wil ik iets wat ook in de winter leuk is.

Mijn katten (3 stuks) kunnen altijd in de tuin (deze is overdekt met een net, dus ze kunnen er niet uit). en mijn pup zal straks ook de toegang tot de tuin hebben door een deur-luik.
Het moet dus huisdierveilig zijn.

Wat wil ik graag:
2 of 3 struikjes. 2 laag bij de grond, 1 wat hogere (evt een klimmer? Klimhortensia oid?) Het liefst iets wat in de winter groen blijft. Bestand tegen halfschaduw-leven.
Mooie bloemen altijd fijn. En tuinieren moet ik nog leren, dus niet al te veeleisend is fijn :Y)

Volgens mij zit ik fout met ''groenblijvend'' ... groenblijvend = giftig denk ik...?

Ik hoop dat jullie leuke input hebben. Er is ook nog plaats voor een leuk potplant/boompje. In een pot van 50 cm doorsnee.

Afbeelding