Toen ik net 17,5 jaar was begon ik met rijlessen. Het leek me super leuk, ik had een rijschool gevonden en dus voor 20 lessen betaald. Echter was het helemaal niet zo leuk. De eerste les wel, maar daarna niet meer. Ten eerste :ik had totaal geen klik met mijn rij instructeur. Sterker nog ik vond het een griezel. Een voorbeeld is dat we ergens achteraf door een gebied met veel bomen reden waar ik moest stoppen. Hij zei dat ik moest stoppen, want hij moest even insuline spuiten in zijn been, en daardoor moest zijn broek ook uit, of ik in de auto wou zitten of er liever even auto wou stoppen. Nou, het laatste zeker! Daarna ben ik gewoon hartstikke bang geworden om rijles te krijgen. Door dingen in het verleden ben ik altijd een beetje onzeker en wantrouwend, maar doordoor werd het allemaal maar erger. Daarnaast schoot het gewoon niet op. In mijn 20 lessen had ik nog nooit zelfstandig geparkeerd, zelf mogen remmen ect ect. Daarnaast ging hij ook even onder mijn lestijd koffie drinken of de auto wassen. Maar ik durfde nooit wat te zeggen. Toen mijn 20 lessen voorbij waren ben ik ermee gekapt.
Toen had ik er allemaal even geen zin meer in. Ik was bang en onzeker geworden en het hoefde van mij allemaal niet meer. Na een tijdje ben ik toch maar gaan leren voor mijn theorie, en gelukkig in 1x geslaagd. Dus ik moest wel weer beginnen met lessen.
Dit keer bij een rijschool in de buurt die goed bekend stond. Aan het begin had ik gemeld dat ik graag snel mijn rijbewijs wou halen. Prima. Ik kocht en pakket van 30 lessen. Mijn eerste rijles daar gaf me vertrouwen. Ik mocht direct de hele auto zelf bedienen, en dat ging prima. Echter schoot het niet echt op met 1x in de week rijles. Helemaal niet toen ik een fulltime baan kreeg. Toen heb ik een tijdje niet kunnen lessen omdat mijn instucteur geen tijd 's avonds of zaterdag had. Na een tijdje werd het weer opgepakt, weer 1x in de week lessen. Dus dat ging weer niet zo snel.
Daarbij komt ook nog dat er al 5x afgezegd is, bijna allemaal maar een paar uur voordat de les was. Kijk, als je een keer ziek bent snap ik, maar 5x? Nee. De laatste keer dat er af gezegd werd heb ik ook al mijn moed bij elkaar verzameld en gebeld, toen heb ik ter compensatie 1 gratis les gekregen.
Vorige week dinsdag is de laatste keer dat ik gelest heb. Mijn rijinstructeur wist niet wanneer hij weer kon, dus hij zou me nog appen. Echter hoorde ik niks, dus zelf maar gevraagd of hij wat meer wist, en dat ik meer lessen vooruit wou plannen aangezien ik nog maar 11 lessen en een tussentijdse toets tegoed heb. Daarop kreeg ik een reactie dat hij met de volgende dag wat zou laten weten. Echter kreeg ik niet 'morgen' maar 'overmorgen' een antwoord dat hij overlegd had en dat ik naar een een collega moest omdat die beter kon met mijn tijden. Die collega zou contact op nemen. Dit was vrijdag tussen de middag. Ondertussen nog niks gehoord.
En ik baal, want ik ben nu 6 maanden bezig bij deze rijschool en ik heb nog maar 19 lessen gehad. En dat terwijl ik aan het begin aangegeven had dat ik het snel wou. Rijlessen zijn hartstikke duur, dus ik verwacht er dan ook absolute kwaliteit voor terug. Dat is toch logisch? Het geld komt mij ook niet aanwaaien. En een rijbewijs ook niet op dit tempo. En ik weet niet wat ik moet doen: wachten tot die collega contact met me opneemt, en dan hopen dat het een fijne man/vrouw is die wél meerdere keren in de week kan lessen zodat ik nu wel snel mijn rijbewijs kan halen, of overstappen naar een andere rijschool en goed aangeven dat ik snel mijn rijbewijs wil en of hun dat kunnen ja of nee? Een andere instructeur/auto krijg ik nu sowieso, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Zo, dat lucht in ieder geval wel op