Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Ik zou niet meer instappen. Als hij zichzelf dood wil rijden moet hij dat zelf weten, maar niet met mij erbij.
Sunrise_ schreef:Ik zou daar serieus de relatie om beëindigen. Wat een debiel en levensgevaarlijk gedrag, net als rijden met drank op.
Shadow0 schreef:Ik denk dat je het zeker eens op een rustig moment aan kunt geven. (Ik snap niet zo goed waarom mensen in deze discussie meteen zouden beginnen met boos worden. Dat is toch niet de eerste keuze?)
Heb je een goed gesprek, dan kun je een volgende keer gewoon even zeggen 'rustig aan, we willen wel thuiskomen' en dat is misschien genoeg.
Werkt dat niet, dan kun je altijd nog overgaan tot boos worden, ruzie maken en grootse gebaren als nooit meer in zijn auto stappen (en/of de relatie uitmaken), maar rustig eens bespreken is altijd een mooi begin.
Lanolynn schreef:Sommige mensen hebben er een handje van, het gaspedaal intrappen wanneer ze boos zijn. Zo ook mijn vriend. Levensgevaarlijk vind ik het en als ik naast hem in de auto zit sta ik soms doodsangsten uit. Het is niet even 10 km p/u te hard, maar rustig 50 of 60 te hard. Pas was hij zo boos dat hij 150 reed waar hij 60 mocht. Ik stap nu eigenlijk liever niet meer bij hem in de auto als hij al boos is, zo maakt hij ongelukken. Ervaringen?