HELPPP hoe vlekken uit crème kleurig kleed krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

HELPPP hoe vlekken uit crème kleurig kleed krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 17:48

Ik was even heel lomp bezig... stoot ik zo glas bosbessen sap over mijn mooie kleed :( een enorme grote rode kring... en van de schrik gooi ik zo kandelaar om en bam... roetvlek ernaast...

Hoe kan ik ze beste eruit krijgen? Heb deppend groot deel rood er uit gekregen en het losse roet... maar wat doen verder?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:53

Een dikke laag zout erop strooien deden we thuis altijd. Neemt het vocht goed op en bij rode wijn de kleur ook. Wel een nachtje laten liggen
Dan kan je daar na nog iets van hg gebruiken ivm de rest kleur. De wel het hele kleed behandelen ivm kleurverschil
Laatst bijgewerkt door Esther_r20 op 13-03-16 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Re: HELPPP hoe vlekken uit crème kleurig kleed krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:54

Je had eigenlijk direct zout erop moeten gooien, daar trekt het vocht in en voorkomt dat het blijvend in je kleed zit. Maar ik neem aan het dat het nu al wat droger is? Misschien met een beetje azijn?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:24

LZP -> HTT

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:04

Scheerschuim.

Paar maanden geleden viel er een bord spagettie op mijn witte tapijt. Geheel er mee eruit gegaan. Granaatappel of frambozen vlekken gaan er ook mee uit. Collega had vorige week een rode wijn vlek in haar lichtgrijze sofa en die is geheel verdwenen.

Ik haal eerst de grootste troep weg met een lauwwarm sopje en ga dan met scheerschuim aan de gang.

Succes