Roc friese poort Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Roc friese poort Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 23:12

Hai,
Ik was dus eerder dit jaar op het plan gekomen om naar Friesland te verhuizen en een nieuwe start te maken.
Nou zou ik ook graag weer aan een studie willen beginnen en ik zat op google te zoeken en zag dat friese poort tot een van de opties behoord. Ik wil de ouderen zorg in gaan en ik heb in het verleden ook al eens die richting gedaan maar helaas door omstandigheden niet afgemaakt..
Ik wil er nu wel echt heel serieus en hard aan trekken om het diploma te halen.

wilde ervaringen horen van mensen die er op school hebben gezeten.. Ik heb een paar niet zo positive dingen gelezen online maar dat is al van bv 7 jaar terug...
Ik heb me aangemeld voor BOL dienstverlener mbo 2
wil in Leeuwarden gaan

Yvankaxx

Re: Roc friese poort Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:48

Het is zoals bij elke opleiding, niet altijd even goed geregeld. Maar als jij jezelf goed opsteld en ook de moeite wilt nemen om zelf achter dingen aan te gaan, dan is het prima. Friese poort is iig altijd nog beter dan friesland college :=

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:56

Het is altijd beter dan het Friesland college maar ja ik vind het persoonlijk nog niks. Slecht geregeld, chaotisch en sommige richtingen zitten gewoon vol gepropt. Ik ben persoonlijk nog geen goede/leuke MBO opleiding in Friesland tegen gekomen dus ik verhuis volgend jaar naar Utrecht voor mijn studie.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:39

mie123gie schreef:
Het is altijd beter dan het Friesland college maar ja ik vind het persoonlijk nog niks. Slecht geregeld, chaotisch en sommige richtingen zitten gewoon vol gepropt. Ik ben persoonlijk nog geen goede/leuke MBO opleiding in Friesland tegen gekomen dus ik verhuis volgend jaar naar Utrecht voor mijn studie.

Dat verschilt heel erg per opleiding..

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:52

Yvankaxx schreef:
mie123gie schreef:

Dat verschilt heel erg per opleiding..

De richting die ik wil doen (ICT) vond ik gewoon echt niet goed geregeld.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:54

Mijn opleiding directiesecretaresse in Sneek, was wel goed voor elkaar. Maar op diezelfde school waren dan ook weer wat mindere opleidingen.

Zou het gewoon doen, zolang jezelf maar niet te gemakkelijk wordt, zou het geen probleem moeten zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:54

Ja ik doe gewoon zelf goed me best :)
Hoop dat het zal bevallen

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:30

Ik vond het niet echt een goede school... Leerde weinig in de lessen, laag tempo. Kwam daarom ook vaak niet, gezeur gehad, ik ben niet geschikt voor school enz. Later in het ziekenhuis gelegen voor een operatie, werd er gewoon tegen mij gezegd je hoeft niet meer op stage te komen, terwijl ik daar niets aan kon doen.
Zelf vind ik Stenden een betere school, wel hbo, waar je zelf gewoon meer bepaald op sommige verplichte vakken na.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:59

Nou, nhl is net zo erg hoor! Al dan niet erger. Geen enkele school is perfect geregeld.