Studie,paard,werken en vriend. Hoe doen jullie dar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Studie,paard,werken en vriend. Hoe doen jullie dar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:54

Hallo bokkers,
Ik begin een beetje over te lopen door alle drukte.
Ik ga 5 dagen per week naar school. 3 uur reistijd per dag. Dus 6 uur eruit 7 uur thuis.
Daarnaast werk ik op zaterdag en zondag. (4 uur zaterdag, 8 uur zondag)
Twee verschillende baantjes, pony moet ook betaald worden natuurlijk.
Dichterbij school wonen gaat niet, die kosten worden dan te hoog.
Ik probeer mezelf wat te ontlasten door stalgenoot te vragen.
Ik laat niet zomaar iemand erbij,daar is de pony ook niet geschikt voor dus zomaar een verzorger zie ik niet gebeuren.

Hoe doen jullie het?
Ik wil graag weer die leuke gezellig stalgenote, vriendin, dochter,collega ed zijn want dat ben ik niet meer :n

Kuggur

Re: Studie,paard,werken en vriend. Hoe doen jullie dar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:57

Ik denk dat je er weinig aan hebt te horen hoe anderen dit doen.
Vraag je af of dit niet gewoon een té vol programma is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:59

Kuggur schreef:
Ik denk dat je er weinig aan hebt te horen hoe anderen dit doen.
Vraag je af of dit niet gewoon een té vol programma is.

Vervelende is dat ik niet dingen kan schrappen. Maar er zullen vast meer studenten zijm die ook veel te doen hebben

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:00

Mijn vriendje heeft zelf een paard, dus dat kunnen we mooi combineren :D
Dusse, zoek een vriend met paard(en) :P

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:00

Je kan wel dingen schrappen alleen dat zijn keuzes
Je kiest ervoor om naast school 2 baantjes te hebben vanwege je pony.
Je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je Zaterdag baan te laten gaan en toch een betalende bijrijder te zoeken.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:01

Hoe ik dat doe? Niet. Werk 40 uur en heb een relatie. Heb mijn merrie weggedaan want haar erbij vond ik teveel en dat was niet goed voor haar en mij. Jij doet veel meer. Ik zou mezelf echt kwijtraken..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:02

7 dagen in de week werken zoals jij doet houdt niemand vol. Dit is gewoon teveel!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:04

Toch een verzorger zoeken :)
Is het een idee om 2 nachten per week bij iemand te logeren zodat je daar wat aan je studie kan doen en niet dat hele eind hoeft te reizen?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:05

Van alle tijd die je hebt gebruik maken! Das de enige manier zeg maar.
Wat vreemd dat jij trouwens zo fulltime les hebt?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:08

Uhmm hoe ik het doe... Druk leven ja, zit 33 uur per week op school, 12 uur per week werken, en 2 eigen pony's die ik minimaal vanwege de wedstrijden 4 keer beide per week aan het werk wil hebben. Daarnaast 3x 2 uur per week naar de sportschool en sinds kort een jongen leren kennen waar ik ook nog regelmatig tijd voor wil hebben.

Het is plannen plannen plannen

Zal een voorbeeldje geven:

Ma: school 7:30-17:15 s'avonds sportschool in voor 2 uur
Di: school 7:30 - 17:15 s'avonds 2 pony's doen
Woe: school 7:30 - 17:15 s'avond's sportschool in voor 2 uur
Do: school 7:30 - 13:00, daarna 2 pony's doen, s'avonds werken tot 23:00
Vrij: school 7:30 - 13:00, daarna 2 pony's doen, s'middags komt jongen langs samen eten en soms sporten
Zat: werken 14:00 - 22:00
Zo: sportschool in voor 2 uur, 2 pony's doen, soms komt hij nog langs

En tussendoor snel huiswerk en leerwerk doen. Enorm lastig maar je wilt het of je wilt het niet!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:09

Hmm de meeste topics met dit onderwerp komen neer op 'plan gewoon je dag wat strakker en muts niet zo', maar dat ligt hier wel anders.. er even van uitgaande dat je ook gewoon 8 uur slaap nodig hebt, moet je om 10:00 in bed liggen 's avonds. Dat betekent dat je doordeweeks 3 uur per dag voor jezelf hebt, en in die tijd moet je ook nog eten. Staat je paard doordeweeks buiten? Dan zou je bijvoorbeeld 2 dagen lekker kunnen laten staan, krijgen ze niks van. Kun je die tijd aan jezelf (vriendje/vrienden/familie) besteden.

Daarnaast denk ik dat 7 dagen werken op den duur iedereen opbreekt. Gaat het financieel compleet mis als je een baantje opzegt? Je hebt nu geen enkele dag rust en dat is niet gezond.

Hoe lang zit je nu al in deze situatie en hoeveel tijd verwacht je nog zo door te moeten? Als dit één blok van je opleiding is dat kun je het proberen, gewoon aftellen en doorwerken. Maar als dit nog 2 jaar duurt, dan moet je echt keuzes gaan maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:27

Dit klinkt niet gezond :n
Ik zou prioriteiten gaan stellen voor het te laat is. Moet je echt elke dag naar je pony? Of wordt hij verzorgd op stal? Voor pony's is het echt niet erg als ze wat minder gereden worden.
Moet je twee dagen werken in het weekend? Lijkt mij ook niet gezond om 7dgn per week te werken. Wat gebeurd er als je 4u minder gaat werken? Loop je dan financieel helemaal spaak? Toch kijken of je niet ergens kan bezuinigen. Een paard is niet de eerste levensbehoefte en een luxe. Het is heel wat om hier je gezondheid voor op te geven ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:29

Ik mis in het verhaal wanneer je je vriend ziet?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:50

Lotus83 schreef:
Je kan wel dingen schrappen alleen dat zijn keuzes
Je kiest ervoor om naast school 2 baantjes te hebben vanwege je pony.
Je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je Zaterdag baan te laten gaan en toch een betalende bijrijder te zoeken.

Dat zou kunnen als je een pony hebt waar je gewoon iemand opzet zonder enige consequenties, dit was als eerste ook in me opgekomen namelijk ;)
Maar twee pogingen met verzorgsters zijn niet goed uitgepakt dus dat heb ik geschrapt.

minikatje schreef:
Toch een verzorger zoeken :)
Is het een idee om 2 nachten per week bij iemand te logeren zodat je daar wat aan je studie kan doen en niet dat hele eind hoeft te reizen?

Dat is een optie inderdaad, zal eens rondvragen

Moos99 schreef:
Van alle tijd die je hebt gebruik maken! Das de enige manier zeg maar.
Wat vreemd dat jij trouwens zo fulltime les hebt?

We hebben gewoon 5 dagen les van half 9/half 10 tot half 4/half 5.
Ligt aan de dag

Linsey1998 schreef:
Uhmm hoe ik het doe... Druk leven ja, zit 33 uur per week op school, 12 uur per week werken, en 2 eigen pony's die ik minimaal vanwege de wedstrijden 4 keer beide per week aan het werk wil hebben. Daarnaast 3x 2 uur per week naar de sportschool en sinds kort een jongen leren kennen waar ik ook nog regelmatig tijd voor wil hebben.

Het is plannen plannen plannen

Zal een voorbeeldje geven:

Ma: school 7:30-17:15 s'avonds sportschool in voor 2 uur
Di: school 7:30 - 17:15 s'avonds 2 pony's doen
Woe: school 7:30 - 17:15 s'avond's sportschool in voor 2 uur
Do: school 7:30 - 13:00, daarna 2 pony's doen, s'avonds werken tot 23:00
Vrij: school 7:30 - 13:00, daarna 2 pony's doen, s'middags komt jongen langs samen eten en soms sporten
Zat: werken 14:00 - 22:00
Zo: sportschool in voor 2 uur, 2 pony's doen, soms komt hij nog langs

En tussendoor snel huiswerk en leerwerk doen. Enorm lastig maar je wilt het of je wilt het niet!

Maar ben jij niet enorm moe? Ik merk gewoon dat ik enorm chaggrijnig ben zegmaar

Yessy schreef:
door Yessy » 12-03-16 20:09
Hmm de meeste topics met dit onderwerp komen neer op 'plan gewoon je dag wat strakker en muts niet zo', maar dat ligt hier wel anders.. er even van uitgaande dat je ook gewoon 8 uur slaap nodig hebt, moet je om 10:00 in bed liggen 's avonds. Dat betekent dat je doordeweeks 3 uur per dag voor jezelf hebt, en in die tijd moet je ook nog eten. Staat je paard doordeweeks buiten? Dan zou je bijvoorbeeld 2 dagen lekker kunnen laten staan, krijgen ze niks van. Kun je die tijd aan jezelf (vriendje/vrienden/familie) besteden.

Daarnaast denk ik dat 7 dagen werken op den duur iedereen opbreekt. Gaat het financieel compleet mis als je een baantje opzegt? Je hebt nu geen enkele dag rust en dat is niet gezond.

Hoe lang zit je nu al in deze situatie en hoeveel tijd verwacht je nog zo door te moeten? Als dit één blok van je opleiding is dat kun je het proberen, gewoon aftellen en doorwerken. Maar als dit nog 2 jaar duurt, dan moet je echt keuzes gaan maken.

Als ik een baantje opzeg mis ik grofweg 220 euro per maand, een heel bedrag dus.
Daar betaal ik alle vaste lasten pony mee.
Ook moet ze naar osteopaat dus nog eens 90 euro eraf deze maand.

verootjoo schreef:
Dit klinkt niet gezond :n
Ik zou prioriteiten gaan stellen voor het te laat is. Moet je echt elke dag naar je pony? Of wordt hij verzorgd op stal? Voor pony's is het echt niet erg als ze wat minder gereden worden.
Moet je twee dagen werken in het weekend? Lijkt mij ook niet gezond om 7dgn per week te werken. Wat gebeurd er als je 4u minder gaat werken? Loop je dan financieel helemaal spaak? Toch kijken of je niet ergens kan bezuinigen. Een paard is niet de eerste levensbehoefte en een luxe. Het is heel wat om hier je gezondheid voor op te geven ;)

Ik ga nu al paar dagen minder, maar dat is ook op de dagen dat ik om half 9 thuis kom.
Omdat het twee baantjes zijn kan ik geen 4 uur minder gaan werken, ik moet een minimaal aantal uur bij beide.

Destination schreef:
Ik mis in het verhaal wanneer je je vriend ziet?

Klopt, die komt gewoon wanneer ik zegmaar thuis even ben, maar hij is niet een factor dat ik het nóg drukker heb, maar ik vind het natuurlijk wel vervelend dat ik altijd maar moe ben en eigenlijk meer stil bij hem ben dan ik eerder was.
Ik hoor hem niet klagen hoor, maar je merkt het wel dat hij het ook jammer vind (en terecht :j)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:09

Ik herken je verhaal wel een beetje.

Ik ben 40 uur per week druk met school (afstudeerstage).
Daarnaast werk ik iedere zaterdag nog 8 uur, gelukkig ben ik zondags wel vrij.
Ik woon samen met mijn vriend dus ik zie hem dan wel bijna iedere avond, maar dat betekent ook dat ik wel een huishouden etc. heb om iedere dag bij te houden.

Daarnaast heb ik 2 Haflingers, die ik gelukkig samen doe met mijn zusje.
Zij verzorgt ze iedere dag en ik probeer iedere zondag in ieder geval te rijden, als het straks langer licht is dan wil ik ook 's avonds rijden.

Ik merk ook dat ik ontzettend moe en daardoor minder vrolijk ben, maar het is even doorbijten. Ik wacht op de lente zodat ik 's avonds nog naar de paarden kan en hier hopelijk energie uit haal.

Vanaf juli ga ik fulltime werken dus dat is dan 8 uur minder dan nu, ik kijk er al naar uit :D
Maar in jouw verhaal lijkt een eind nog niet in zicht, dus ik denk dat je hier wel iets aan moet veranderen. Dit ga je niet volhouden..

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:15

Hoelang moet je de tijd zo door? Want ik denk dat dat wel afhankelijk is bij de stappen die je moet ondernemen. Ik heb zo een jaar doorgebracht (laatste jaar van mn studie) en dat vond ik meer dan genoeg. Mijn paard hoefde niet elke dag bereden te worden, kwam veel buiten en ik hoefde alleen zelf te mesten (1x per week, werd elke dag opgestrooid, waar mn moeder dan vaak ook nog bij hielp). Het was zwaar, maar had t niet anders willen doen.

Je hebt nu 2 baantjes, is het geen idee een ander baantje te zoeken waarbij je evt iets meer verdiend? Of is het misschien een optie je pony elders te stallen, wat goedkoper is zodat je minder hoeft te werken en meer tijd over houdt? (dit natuurlijk als laatste optie).

Over een bijrijder...een goede bijrijder vinden is moeilijk, want deze moet aan zoveel dingen voldoen. Er moet een klik zijn met het paard, met jou, vrijwel dezelfde opvattingen over het verzorgen en rijden hebben als jij en moet ook nog om kunnen gaan met het paard. Dat het 2x niet zo'n succes was, is dus helemaal niet zo raar. Ik zou de zoektocht dus zeker niet opgeven.

Dan heb je nog de reistijd. Hoe benut je die? Ik was nog langer onderweg (3 uur enkele reis) en gebruikte mijn reistijd voor praktische dingen als eten en studeren. Dan had ik die tijd alweer nuttig gebruikt.

Tijd met je vriend moet je overigens echt inplannen, zodat je daar ook echt tijd voor hebt. Anders kost je dat op lange termijn je relatie.

Een strak schema opstellen is misschien dus ook nog een idee (en je daar aan houden).

Succes!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:27

Ja ik herken je verhaal helemaal. Ik woon samen met mijn vriend (verloofde nu hihi) en heb pensionpaarden en mijn eigen paarden aan huis. Ik werk in de gehandicaptenzorg en ben nu nèt klaar met mijn studie. Ik heb ook altijd heel veel moeten combineren en ook wel jongleren met de drukke planning. Sochtends de paarden voeren en mesten voor school aan. Daarna door naar school en vanuit school aan het werk tot s avonds. Mijn vriend is hoefsmid en maakt lange dagen. Hij kan dan rond 20u de paarden s avonds weer voeren en dan s avonds voor het slapen check ik ze weer en gooi er weer een baal in voor de nacht (ze eten hier onbeperkt). Op sommige momenten had ik het zo druk dat ik verkeerde dingen deed. Afspraken en tijden door elkaar haalde etc. Ook veel mopperen als ik dan eindelijk thuis was. Dan werd ik altijd Door mn vriend op bed gestuurd want dan ben ik gewoon moe;) Nu ben ik dus net klaar met mijn studie, de 30e is de diploma uitreiking! Maar nu heb ik zeeën van tijd en weet ik niet precies wat ik daar nu weer mee moet haha. Daar ook weer een balans in vinden denk ik. Mijn vriend en ik gaan wel regelmatig lekker uiteten dus ook van elkaar genieten. Eten moet toch en koken hebben we beide soms geen zin in ^^ Ik kan je niet goed vertellen hoe je het zou moeten doen of veranderen. Maar gauw je school afmaken, dat scheelt het meeste qua tijd haha:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 13:45

Laurahh schreef:
Ik herken je verhaal wel een beetje.

Ik ben 40 uur per week druk met school (afstudeerstage).
Daarnaast werk ik iedere zaterdag nog 8 uur, gelukkig ben ik zondags wel vrij.
Ik woon samen met mijn vriend dus ik zie hem dan wel bijna iedere avond, maar dat betekent ook dat ik wel een huishouden etc. heb om iedere dag bij te houden.

Daarnaast heb ik 2 Haflingers, die ik gelukkig samen doe met mijn zusje.
Zij verzorgt ze iedere dag en ik probeer iedere zondag in ieder geval te rijden, als het straks langer licht is dan wil ik ook 's avonds rijden.

Ik merk ook dat ik ontzettend moe en daardoor minder vrolijk ben, maar het is even doorbijten. Ik wacht op de lente zodat ik 's avonds nog naar de paarden kan en hier hopelijk energie uit haal.

Vanaf juli ga ik fulltime werken dus dat is dan 8 uur minder dan nu, ik kijk er al naar uit :D
Maar in jouw verhaal lijkt een eind nog niet in zicht, dus ik denk dat je hier wel iets aan moet veranderen. Dit ga je niet volhouden..

Bedankt voor alle reacties!
Ik kijk inderdaad ook enorm uit naar de zomer, mijn zondags baan (soms zaterdag) is via uitzend dus ik zit niet vast aan maximaal 3 weken vakantie.
Ik ga namelijk ponykampen begeleiden als werk en wil graag nog 2 weken echt compleet voor mezelf.
En deze vakantie krijg ik dus ook gewoon van mijn baas. Superfijn.

Citaat:
Je hebt nu 2 baantjes, is het geen idee een ander baantje te zoeken waarbij je evt iets meer verdiend? Of is het misschien een optie je pony elders te stallen, wat goedkoper is zodat je minder hoeft te werken en meer tijd over houdt? (dit natuurlijk als laatste optie).

Over een bijrijder...een goede bijrijder vinden is moeilijk, want deze moet aan zoveel dingen voldoen. Er moet een klik zijn met het paard, met jou, vrijwel dezelfde opvattingen over het verzorgen en rijden hebben als jij en moet ook nog om kunnen gaan met het paard. Dat het 2x niet zo'n succes was, is dus helemaal niet zo raar. Ik zou de zoektocht dus zeker niet opgeven.

Dan heb je nog de reistijd. Hoe benut je die? Ik was nog langer onderweg (3 uur enkele reis) en gebruikte mijn reistijd voor praktische dingen als eten en studeren. Dan had ik die tijd alweer nuttig gebruikt.

Tijd met je vriend moet je overigens echt inplannen, zodat je daar ook echt tijd voor hebt. Anders kost je dat op lange termijn je relatie.

Baantjes zijn hier niet voor het oprapen, helemaal niet voor 19 jarige in supermarkten enz.
Reistijd benut ik optimaal, daar doe ik altijd mijn huiswerk e.d. scheelt me weer thuis
Goede bijrijder zal ik inderdaad verder moeten kijken.. ik heb op dit moment twee lieve stalgenoten (met ook weinig tijd dus helaas geen vastigheid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:58

Same here. Al is reistijd het punt niet.
Maandag om 8 uur de deur uit, kom om 3 uur even thuis en gelijk door naar werk. Vaak pas negen uur thuis.

Dinsdag om half 6 de deur uit, stage. Vanuit stage naar werk, 9 uur thuis.

Woensdag om half 7 naar werk, rond de middag doorfietsen naar stage. 8 uur thuis.

Donderdag zelfde als dinsdag.

Vrijdag half 7 naar werk, om 12 uur naar school. Half 5 vrij, naar werk, negen uur thuis.

Weekend opstaan om half 7 en naar werk. Pas om negen uur thuis.

1x in de drie weken op zondag vrij.

Scheelt dat mijn pony op werk staat.
En ik woon op mezelf, dus als ik doordeweeks thuis kom om 8 of vaak 9 uur, kan ik nog afwassen, stofzuigen en de was draaien.

Vaak zit ik dan pas om 10 uur. Half uurtje douchen, half 11. Heb ik een uur voor mezelf en dan kan ik weer naar bed.

In de zomer maak ik dagen van half 5 sochtends tot soms half 12 savonds.
En dan moet je niet bij mij in de buurt komen want dan ben ik niet meer lief.

Sorry, moest even klagen.

Het valt wel te combineren, vraag is ben jij daar gelukkig mee. Andere toch baantje gaan schrappen. Denk ik.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:10

Ik snap je helemaal! Ik reis 3 tot 4 uur per dag en het zelfde als jou zijn de kosten te hoog om dichterbij te gaan wonen. Bij mij staat het rijden gewoon op een laag pitje. Ik rijd wanneer ik kan en dat is helaas de laatste tijd maar 1x in de week -O- Inmiddels heb ik (alweer) 2 nieuwe verzorgertjes die moeten me wat taken uit handen gaan nemen met mijn shetlander aangezien ik daar echt geen tijd voor heb. Helaas moet ik nu meer tijd in hun steken dan in mijn rijpaard.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:27

Ik lees ook erg veel "Wees niet zo lastig, plan gewoon beter". Dit helpt je ook geen zier, want dit is te veel. Baantjes liggen inderdaad niet voor het oprapen, ik kan erover meespreken... maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Kan je geen baantje vinden dat betere uren heeft? Hoewel dat natuurlijk een stuk minder kan betalen. Moet zeggen dat als je niet vies bent van vroeg opstaan, bakkerijen meestal wel studenten zoeken voor het weekend, aangezien het weekend altijd zo druk is en zij ook eens vrijaf willen.

Zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dat is ook deels aan mij te wijten. Zit 37u per week op school, en elke dag 4u onderweg naar de campus. Vaak om 5u op, 9u thuis. Mijn richting is dan ook niet wat ik verwacht had, want ja, ik had wel taken verwacht, maar ook ruimte om die taken af te maken. Het is eigenlijk een praktische richting "trying to keep up appearances" om over te komen als universiteit door toch enorm veel lessen te geven. Lessen waar je niets aan hebt, want de proffen zijn bijna altijd weg of leggen niets uit, geven ook geen les. Zitten daar. Met hoelang ik op de trein en bus zit ben ik altijd wel laat thuis. Heb eens twee maanden lang gehad waarop ik mijn paard gewoon niet zág. Zat toen een keertje op de trein, zag iemand voorbijrijden op zijn paard, en ik barstte in huilen uit.

Had net hetzelfde als jou voor - enorm grumpy. Ik stel voor om ofwel toch iets dichter bij huis te zoeken qua richting, of te reëvalueren wat je wilt. Ik heb mijn prioriteiten ook op een lijstje gezet, en mijn paard staat echt heel erg hoog. Als ik ze niet zie, dan kwijn ik weg. Ik weet dit van mezelf en je kan erom lachen zoveel je wilt, maar zij is mijn stress-reliever en is voor mij het beste dat me is overkomen. Daarbij is het te gek geworden met deze richting én de afstand, plus ik zag het niet meer zitten, en zie mij ook geen job uitoefenen in deze richting. Ik zoek iets anders volgend jaar.

Kijk wat jou het belangrijkst is, zet het eens allemaal op een rijtje en zoek wat je kan veranderen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:49

Herkenbaar probleem.

Mijn rooster is ook nog elke week anders, waardoor ik geen vast schema heb. Ik studeer in Amsterdam, werk in Amsterdam, heb daar een kamer en woon eigenlijk ook in Tiel. Mijn paard staat in Tiel. Doordat ik een kamer in Amsterdam heb, kan ik mijn reistijd op sommige dagen verkorten. Het nadeel daarvan is dan wel dat ik een reistijd van 2 uur heb als ik naar stal wil. Op de dagen dat ik werk, ga ik sowieso niet naar stal. Ik werk namelijk van 9:00 - 17:30 en kan dan pas rond half 8 thuis zijn. Straks in de zomer is het geen probleem, maar nu is het nog te vroeg donker. Een voordeel is wel dat ik alleen doordeweeks werk en dus op zaterdag en zondag altijd alle tijd heb om naar stal te gaan!

Ik heb er toch voor gekozen om een verzorger te zoeken. Terwijl ik juist een enorm moeilijke pony heb, die je niet zomaar iedereen toe kan vertrouwen. Gelukkig heb ik een heel rustig meisje gevonden waarmee het gelijk klikte. Zij komt vanaf nu elke keren per week om mijn pony beweging te geven (niet rijden, want dat kan nog niet). Het scheelt mij enorm, maar toch zou ik veel liever zelf gaan.

Het liefst zou ik mijn kamer in Amsterdam opzeggen (duuuur!) en terug verhuizen naar Tiel, maar dat zou betekenen dat ik op de dagen dat ik werk om 7 uur al in de trein moet zitten. Op zich haalbaar, maar ik ben verhuisd omdat ik altijd gezeik had met de NS op mijn traject. Ik zit nu dus enigszins tussen twee opties, beiden zijn even goed/slecht -O- Het zou mij ontzettend veel geld schelen als ik terug zou verhuizen, dat is wel een groot voordeel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:26

Skyefate schreef:
Ik lees ook erg veel "Wees niet zo lastig, plan gewoon beter". Dit helpt je ook geen zier, want dit is te veel. Baantjes liggen inderdaad niet voor het oprapen, ik kan erover meespreken... maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Kan je geen baantje vinden dat betere uren heeft? Hoewel dat natuurlijk een stuk minder kan betalen. Moet zeggen dat als je niet vies bent van vroeg opstaan, bakkerijen meestal wel studenten zoeken voor het weekend, aangezien het weekend altijd zo druk is en zij ook eens vrijaf willen.

Zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dat is ook deels aan mij te wijten. Zit 37u per week op school, en elke dag 4u onderweg naar de campus. Vaak om 5u op, 9u thuis. Mijn richting is dan ook niet wat ik verwacht had, want ja, ik had wel taken verwacht, maar ook ruimte om die taken af te maken. Het is eigenlijk een praktische richting "trying to keep up appearances" om over te komen als universiteit door toch enorm veel lessen te geven. Lessen waar je niets aan hebt, want de proffen zijn bijna altijd weg of leggen niets uit, geven ook geen les. Zitten daar. Met hoelang ik op de trein en bus zit ben ik altijd wel laat thuis. Heb eens twee maanden lang gehad waarop ik mijn paard gewoon niet zág. Zat toen een keertje op de trein, zag iemand voorbijrijden op zijn paard, en ik barstte in huilen uit.

Had net hetzelfde als jou voor - enorm grumpy. Ik stel voor om ofwel toch iets dichter bij huis te zoeken qua richting, of te reëvalueren wat je wilt. Ik heb mijn prioriteiten ook op een lijstje gezet, en mijn paard staat echt heel erg hoog. Als ik ze niet zie, dan kwijn ik weg. Ik weet dit van mezelf en je kan erom lachen zoveel je wilt, maar zij is mijn stress-reliever en is voor mij het beste dat me is overkomen. Daarbij is het te gek geworden met deze richting én de afstand, plus ik zag het niet meer zitten, en zie mij ook geen job uitoefenen in deze richting. Ik zoek iets anders volgend jaar.

Kijk wat jou het belangrijkst is, zet het eens allemaal op een rijtje en zoek wat je kan veranderen.

Inmiddels heb ik besloten zaterdag baan nog een maand te doen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:29

Mijn man combineert paard (5 dagen voeren), huishouden, voltijd werk, overwerken én gezin (baby is 4 maand).

Hoe? Door te slapen als het kan. Na het eten, tot de laatste voeding van ons kind. Kwestie van heel goed plannen en accepteren dat er weinig ruimte is voor zichzelf. Maar leuk is anders en t is loodzwaar en vooral veel overleven.

Je hebt ook wel verzorgers die wél geschikt zijn, hebben je stalgenoten niet iemand in hun netwerk waarvan ze weten dat die handig zijn? Kan je vriend je financieel nog bijspringen zodat je iets minder kan werken? (Deed mijn vriend wel bij mij toen, hij betaalde wel dingen voor mij. Ideaal voor mijn gevoel nee, maar goed c'est la vie. Ondertussen getrouwd met hem haha)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:52

Heel herkenbaar:
Ik werk 40 uur per week, heb een relatie en we zijn sinds februari een appartement aan het verbouwen/opknappen zodat we eind april eindelijk kunnen verhuizen.
Mijn merrie staat gelukkig de hele dag buiten zodat ik er niet elke dag heen moet (20 min enkele reis), daarnaast heb ik nog een jaarling waar ik een keer per maand langs wil(1 uur enkele reistijd).
Ohh ja en mijn ouders wonen 300 km ver weg en mijn zus 300km de andere kant op, vaker dan een keer per twee maanden zien we elkaar daardoor ook niet.
Ik hoop gewoon dat het na de verhuizing rustiger wordt, we wonen nu met ze tweeën in mijn studentenkamer dat helpt ook niet echt mee om de humeur hoog te houden.
Veel advies heb ik niet voor je, behalve kook voor meerdere dagen en haal boodschappen voor de hele week.