studerend of werkend in de sociale sector?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

studerend of werkend in de sociale sector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 21:02

zijn hier mensen in de sociale sector werkend of studerend?

indien ja,een vraagje voor jullie.

ik ben bezig met de opstart van een nieuw bedrijfje,waarbij ik activiteiten aanbied aan kinderen op woe nm en za.

echter heb ik daar een boel externe 'lesgvers' voor nodig.

activiteiten kunnen erg uitlopend zijn,van knutselactiviteit,tot circus,tot koken,tot djembe,tot .....

de 'lesgevers' moet ik dus vinden en die hoop ik te vinden binnen de sociale sector.
met name,mensen die bv voor de klas staan,studies volgen binnen de sociale sector,.... en op woe nm of za een centje willen bijverdienen door bij ons te komen werken dan.

bij deze dus de vraag aan jullie,zouden jullie zoiets eventueel zien zitten?zoja,waarom wel,zoneen,waarom niet?

indien ja,wat is het loon wat je hoopt te krijgen(of waarvoor je het dus wel zou doen) per uur?
zou je zelf willen instaan voor bv materiaal kopen voor je knutselactiviteit,of zou je het leuker vinden dat alles door ons gekocht wordt?

voor wie de moeite neemt om te antwoorden,ontzettend bedankt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:04

Nee, dat zie ik niet zitten naast mijn werk. Thuis ben ik thuis.
Bovendien zou mijn uurloon gelijk zijn aan wat ik normaliter verdien en dan wordt het een dure grap

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:25

Ik werk in de sociale sector maar heb het al druk genoeg met mijn huidige baan en de combi werk/huishouden/zorgen voor gezin en vrije tijd. Mijn tip, ga het zelf doen, anders kan het echt niet uit zeker omdat het maar om 2 middagen in de week gaat. En ook dan moet je het als een extraatje zien, en niet als een volledige baan.

In diverse grote steden zijn BSO's die iets soortgelijks bieden. Misschien daar eens informeren?

dmuts

Re: studerend of werkend in de sociale sector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:51

Denk dat je dit echt bij studenten moet zoeken, die ervaring in het vakgebied willen naast hun studie (zoals studenten pedagogische wetenschappen). Houd er wel rekening mee dat deze ook een wisselend rooster kunnen hebben en je dus veel verloop hebt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:00

Ik denk inderdaad dat je vooral op studenten uit gaat komen of juist mensen die al wat ouder zijn/met pensioen zijn. Ik studeer en heb al een baan, maar zoiets als bijbaan had me best leuk geleken. Icm met mijn huidige baan en (deeltijd)studie is het voor mij ook echt niet te doen, en ik denk dat het voor de meeste andere mensen met een vaste baan en evt. gezin ook geen optie is.

Wbt loon, er is natuurlijk gewoon een minimumloon en dat is ook afhankelijk van je leeftijd. Maar is het wel rendabel voor jou als je voor maar 2 middagen in de week mensen moet gaan inhuren a minimaal €10 per uur (om maar even wat te noemen, dit is nog aan de lage kant je zal voor zulke korte dagen vast veel hoger uit komen afhankelijk van wie je in moet huren)? Dan kun je het toch veel beter zelf doen?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-03-16 15:02, in het totaal 3 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:01

Begrijp ik het goed dat jij een soort bemiddelingsbureau wordt voor activiteiten voor kinderen? Ik vraag af of dat wel rendabel is, maar daar zul jij wellicht onderzoek naar hebben gedaan.
Zelf zou ik het niet willen op die manier. Ik zou liever de dingen in eigen hand houden en activiteiten organiseren die ik zelf kan uitvoeren. Je bent anders te veel van anderen afhankelijk.
Zelf zou ik het ook niet naast mijn werk willen doen. Als je de hele dag al bezig bent geweest met kinderen of mensen dan zou ik blij zijn om de overige uren lekker vrij te zijn.