ik ben bezig met een mini gastvrijheid onderzoek binnen de horeca voor mijn opleiding.
zouden jullie voor mij de volgende vragen willen beantwoorden? en erbij aangeven of je medewerker,leidinggevende of misschien wel gast bent van een horeca gelegenheid.
alsvast heel erg bedankt!
ν Wat zijn onderscheiden aspecten (= onderdelen) van gastvrijheid.
ν Aan welke eisen moet het personeel voldoen om gastvrijheid uit te stralen.
ν wat is de grootste ergernis van gasten in hun beleving van gastvrijheid
ν wat is de grootste gastvrijheids-tip
ν gastvrijheid is…
ν is de kwaliteit van eten nog vab belang of staat de gastvrijheid van het personeel bovenaan
Erna_
Geplaatst: 11-03-16 12:53
ν Wat zijn onderscheiden aspecten (= onderdelen) van gastvrijheid. - kennis hebben: wie zijn je gasten precies - dienstbaar zijn - jezelf kunnen verplaatsen in de gast - kunnen meedenken
ν Aan welke eisen moet het personeel voldoen om gastvrijheid uit te stralen. - vriendelijkheid - bereid zijn net dat stapje extra te willen doen om het de gast naar de zin te maken
ν wat is de grootste ergernis van gasten in hun beleving van gastvrijheid - onbeschoftheid - gasten onnodig lang laten wachten
ν wat is de grootste gastvrijheids-tip - bereid zijn net dat stapje extra te willen doen
ν gastvrijheid is… de kunst om mensen zich welkom te laten voelen.
ν is de kwaliteit van eten nog van belang of staat de gastvrijheid van het personeel bovenaan een goede kwaliteit van eten kan bedorven worden door de ongastvrijheid van het personeel. Ik zou haast zeggen dat de gastvrijheid bovenaan staat
SincereQ
Geplaatst: 11-03-16 13:00
ν Wat zijn onderscheiden aspecten (= onderdelen) van gastvrijheid. - klant op zijn gemak laten voelen - kennis over type klanten - kennis over gerechten
ν Aan welke eisen moet het personeel voldoen om gastvrijheid uit te stralen. - vriendelijkheid - open en spontane uitstraling
ν wat is de grootste ergernis van gasten in hun beleving van gastvrijheid - chagrijnige medewerkers
ν wat is de grootste gastvrijheids-tip - gast het naar de zin kunnen maken
ν gastvrijheid is… Gast een fijne middag/avond laten beleven
ν is de kwaliteit van eten nog vab belang of staat de gastvrijheid van het personeel bovenaan Kwaliteit van eten is voor mij erg van belang, maar goed eten met een slecht gastvrijheid kan voor mij een etentje minder leuk maken. Ik zou zeggen 50/50.
Ingevuld als gast
judith__
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-16 09:23
Nog meer bokkers die hem zouden willen invulln voor mij?
luuntje
Geplaatst: 12-03-16 16:41
ν Wat zijn onderscheiden aspecten (= onderdelen) van gastvrijheid. -Mensen welkom heten bij binnenkomst -Jas aannemen -Tafel aanwijzen en evn meelopen naar de tafel
ν Aan welke eisen moet het personeel voldoen om gastvrijheid uit te stralen. -Vriendelijk zijn -correct gekleed zijn -Verstand hebben van de producten op de kaart
ν wat is de grootste ergernis van gasten in hun beleving van gastvrijheid -Te lang wachten op de bediening -Bediening die vaker dan 2x komt vragen of alles naar wens is -Bediening die vooral met elkaar staat te kletsen
ν wat is de grootste gastvrijheids-tip -Behandel klanten zals je zelf bhandeld wil worden
ν gastvrijheid is… -Mensen een orettig gevoel geven.
ν is de kwaliteit van eten nog vab belang of staat de gastvrijheid van het personeel bovenaan -Als het eten niet naar wens is kom ik niet meer terug -Eten staat bovenaan, gevolgd door vriendelijkheid personeel
SpeechLess
Geplaatst: 12-03-16 19:35
ν Wat zijn onderscheiden aspecten (= onderdelen) van gastvrijheid.
- opmerken dat er iemand binnenkomt en deze ontvangen (welkom heten, tafel aanwijzen) - opmerken dat de klant iets nodig heeft (drinken (bijna) op, borden afruimen)
ν Aan welke eisen moet het personeel voldoen om gastvrijheid uit te stralen.
- vriendelijke uitstraling - opmerkzaam
ν wat is de grootste ergernis van gasten in hun beleving van gastvrijheid
- erbij lopen alsof je er geen zin in hebt - niet opmerken dat drinken op is of dat je iets wilt vragen.
ν wat is de grootste gastvrijheids-tip
- Denken vanuit de klant
ν gastvrijheid is…
- Klanten zich welkom laten voelen.
ν is de kwaliteit van eten nog vab belang of staat de gastvrijheid van het personeel bovenaan
Ik kan niet zoveel met je lijstje, dus die vul ik niet in, maar in mijn favoriete eetcafé worden we altijd herkend en krijg ik direct een gluten- en melkvrij koekje bij de koffie zonder dat ik aan hoef te geven dat ik niet tegen gluten en melk kan. Dat geeft me altijd wel een fijn gevoel.