Studie MBRT duaal/voltijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Studie MBRT duaal/voltijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 20:47

Hallo!

Zijn er mensen hier op bokt die de studie MRBT (medische beeldvormende radiotherapeutische technieken) volgen of hebben gevolgd? Ik zou hier graag wat meer over willen weten. Hoe het er aan toe gaat op de werkvloer, wat voor dingen je voornamelijk ziet en doet. Ook zou ik graag willen weten of de opleiding in duale vorm erg zwaar is, of goed te doen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Dniekje op 10-03-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Re: Studie MRBT duaal/voltijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:48

Ik heb net een brief gestuurd voor deze baan/opleiding, ik lees even mee

Dniekje

Re: Studie MRBT duaal/voltijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 20:56

@sans6 welke vooropleiding heb jij gehad?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:58

Kleine correctie, het is MBRT (zie de uitgeschreven versie). Ik kan je niets over de opleiding vertellen, maar doordat ik dagelijks in aanraking kom met de MMb'en en ze continue zie kan ik misschien wel een aantal vragen beantwoorden over het hoe het op de werkvloer er aan toe gaat. En als je echt een indruk wilt krijgen is het misschien het handigste om gewoon eens een dagje mee te lopen ergens?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:10

@M_Vainqueur bedankt voor je reactie. heb de titel inmiddels aangepast :) Wist niet dat het mogelijk was om een dagje mee te lopen, dan ga ik meteen even mailen. Het is wel net zo fijn om het met eigen ogen te kunnen zien natuurlijk! Wat doe jij precies voor werk dat je er dagelijks mee in aanraking komt?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:11

Havo. Lang geleden :')

xAlice

Re: Studie MBRT duaal/voltijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:13

Mijn zus heeft het gedaal, duaal. Was behoorlijk pittig wel en zij kwam van het VWO.
Het is hard werken, maar het is wel een enorm fijne manier om het vak te leren.
Haar ervaringen op de werkvloer zijn eigenlijk alleen maar positief geweest, veel positieve feedback en gewoon een leuk team met een leuke sfeer maar dat verschilt echt enorm per ziekenhuis wat ik van haar hoor.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:13

sans6 schreef:
Havo. Lang geleden :')

Ah oke! Nouja, dat havo diploma heb je iig op zak :P

Ik zit nog even te kijken want het lijkt er op dat de vakken wiskunde en natuurkunde van groot belang zijn. Dit heb ik dus al lange tijd niet meer gehad (MBO4 sector economie gedaan). Dus zal dit waarschijnlijk eerst nog weer op pijl moeten brengen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:14

xAlice schreef:
Mijn zus heeft het gedaal, duaal. Was behoorlijk pittig wel en zij kwam van het VWO.
Het is hard werken, maar het is wel een enorm fijne manier om het vak te leren.
Haar ervaringen op de werkvloer zijn eigenlijk alleen maar positief geweest, veel positieve feedback en gewoon een leuk team met een leuke sfeer maar dat verschilt echt enorm per ziekenhuis wat ik van haar hoor.

Was het pittig in de zin van de moeilijkheidsgraad van de stof, of meer in de zin van het werken/leren tegelijk?

xAlice

Re: Studie MBRT duaal/voltijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:17

Allebei een beetje. Het is sowieso een vrij technische studie dus gewoon een hoop ingewikkelde materie, maar als je dat ligt dan is daar wel goed doorheen te komen denk ik.
Wat erbij komt is natuurlijk dat je de hele dag aan het werk bent in een leeromgeving en dat is enorm uitputtend omdat je niet alleen fysiek maar ook zeker metaal enorm hard bezig bent gedurende een heleboel uren. Tel daar je studie uren bij op en je zit echt wel aan een pittig totaalplaatje.
Ik vind het nog steeds wel een aanrader, maar het is wel voor doorzetters denk ik.