Galajurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Galajurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:00

Hallo mensen, als het hier niet goed staat spijt dat me zeer! Dan hoor ik graag waar het wel goed staat!

Ik ben op zoek naar een galajurk, maar ik heb een paard en dus niet veel geld daar ik zelf de stalling moet betalen :P
Ik was dus op zoek naar een vrij betaalbare jurk (liever niet meer dan 100 euro), maar toen kwamen er wat problemen opzetten. Ik ben gaan shoppen en geen een jurk past... Ik ben 1.84m en heb vrij lange benen, een smalle taille en een brede buste en ook brede heupen... dus alle jurken waren te kort. Ik heb zowel korte als lange jurken gepast. De korte worden echt mini en de lange komen vaak tot bijna 10 cm voorbij mijn enkels. en dat ziet er echt raar uit!
En soms waren ze te breed bij de taille en soms kreeg ik ze niet eens dicht :( . Maar ja... Een jurk op maat laten maken is niet echt binnen mijn budget :') . En zelf maken wordt al helemaal een ramp. Ik begin een beetje wanhopig te worden.

Wat kan/moet ik (nog) doen?! Heeft er iemand wat tips? Ervaringen?

Alvast bedankt!

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:15

Kan je niet een lange jurk laten inkorten?
Volledig op maat is dan niet nodig :)

Bij mij zat dat in de service van de zaak waar ik mijn galajurk gekocht heb.
Let er wel op, dat je als je het zou willen laten inkorten, dat je dit doet zodra je de schoenen aan hebt die je ook tijdens je gala aanhebt. Mocht je namelijk bepaalde hakken aandoen wordt de jurk op die maat aangepast ;)

Klaas15

Re: Galajurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:21

Ik ken het probleem, onze dochter had precies hetzelfde.
Kijk eens bij deze zaak http://www.bridesire.nl/, wij hebben hem daar geheel op maat en lengte laten maken.
En ik moet zeggen toen hij kwam, wauwh echt super mooi.
Duurt wel 3 weken maar dan heb je ook wat.
Kijk bij gala jurken.
S6.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:22

ik zou ook een lange jurk laten inkorten tot de gewenste (mooie) lengte.

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:32

Klaas15 schreef:
Ik ken het probleem, onze dochter had precies hetzelfde.
Kijk eens bij deze zaak http://www.bridesire.nl/, wij hebben hem daar geheel op maat en lengte laten maken.
En ik moet zeggen toen hij kwam, wauwh echt super mooi.
Duurt wel 3 weken maar dan heb je ook wat.
Kijk bij gala jurken.
S6.

Ik heb daar niet veel goede reviews over gelezen... Lijkt hij een beetje op de foto?

Inkorten kan natuurlijk ook, die optie was ik helemaal vergeten :D

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:13

Over de reviews weet ik niets.
Ik kan u alleen zeggen dat wij ontzettend tevreden zijn.
Hij past als gegoten en staat haar super mooi.
Wij zijn wel tevreden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:16

Brideshire is wrs Chinees, houdt rekening met tegenvallende kleding en extra invoer en btwkosten.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:24

Kijk even op Asos.com daar hebben ze ook een lijn voor langere mensen, en je kan gratis retourzenden en met Ideal betalen. :)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:25

Ik heb hetzelfde 'probleem' als jou: ook 1,83 m en lange benen. Ik ben toen voor een jurk gegaan op knielengte, die zat heel mooi. Bij Catwalk in Groningen hebben ze heel veel keuze en het is erg betaalbaar. Onder de 100 euro moet je daar wel kunnen slagen. Je kunt altijd even kijken op hun website voor inspiratie, als je niet in de buurt woont (of online bestellen als dat kan). Succes!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:54

Je zou ook nog bij dreamdresses kunnen kijken. die hebben ook heel veel jurken, kan je passen (kan me voorstellen dat je dat prettig vind met een niet standaard figuur :+ )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:05

Rosalie123 schreef:
Ik heb hetzelfde 'probleem' als jou: ook 1,83 m en lange benen. Ik ben toen voor een jurk gegaan op knielengte, die zat heel mooi. Bij Catwalk in Groningen hebben ze heel veel keuze en het is erg betaalbaar. Onder de 100 euro moet je daar wel kunnen slagen. Je kunt altijd even kijken op hun website voor inspiratie, als je niet in de buurt woont (of online bestellen als dat kan). Succes!

Idem hier, toevallig afgelopen zondag ook geslaagd voor een (cocktail) jurkje.
Ook een hele mooie lange aan gehad.(ben rond de 1.77m en mij hing ie op de grond) ze zijn redelijk verstelbaar, verschilt per jurk natuurlijk.
Volgens mij werken zij samen met een coupeuse die het een en ander kan vermaken.

en prijstechnisch ook een een prettige winkel.

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:06

Ik ben 186 en heb ook lange benen, had mijn galajurk gekocht bij Dreamdresses en hij was ook gewoon lang genoeg wat ik echt een must vind! Dus je kan altijd daar kijken :) Moet wel zeggen dat mijn jurk een stuk duurder was dan 100 euro maar er hangt van alles wat!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:13

ik wilde hetzelfde zeggen als rianC: de lijn voor lange mensen bij asos.com! Daar zitten ook jurken bij onder de 50 euro.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:47

Steps en Mango sales in de gaten houden, ik ben 1,83 en ben daar nu 3x geslaagd onder de 100€.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:49

Waar woon je? Ik heb een hele mooie lange galajurk, vorig jaar gedragen en gekocht bij dreamdresses arnhem. Je mag 'm altijd even komen passen.. :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:50

Ik ben 1,81 en heb een hele leuke gala jurk gekocht. 2 zelfs vorige jaar in Rotterdam

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:13

Ik woon in Eindhoven, dus Groningen is helaas geen optie :'). Heel erg bedankt voor de tips allemaal!

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:20

Hey, Amsterdam is ook niet heel dichtbij maar ik heb afgelopen week op de Albert Cuyp een jurk gevonden, ik ben zelf 1.83. Hij was lang genoeg, met hoge hakken eronder niet helemaal ideaal, maar dat ben ik toch niet van plan want dan steek ik overal bovenuit. :+ De verkoper van dat winkeltje zei dat hij zelf jurken maakt en aan kan passen etc. dus eventueel zou hij de jurk misschien nog langer kunnen maken. Mijn jurk was rond de 50, er waren ook goedkopere en duurdere. Maar het meeste was vgm wel onder de 100.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:08

Sammie schreef:
Brideshire is wrs Chinees, houdt rekening met tegenvallende kleding en extra invoer en btwkosten.

Nee hoor alles in inklusief dat staat er duidelijk bij.
Wij hebben alleen de extra verzekering betaald omdat het een dure jurk betrof.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:17

Nee, dit zijn de douanekosten en btw die je in Nederland moet betalen als je iets invoert dat duurder is dan 22 euro.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:00

Nee Sammie echt niet bij de betaling stond extra verzekering als het pakje zou kwijtraken en dat was zo'n €3,50.
Wij hebben nu 2x een jurk daar besteld en nog nooit invoer kosten betaald.
(meschien dat dit er al bij de prijs ingerekend zit, dat is mogelijk maar nog nooit apart).
Effin wij zijn tevreden, hoe het ook moge zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:59

Echt wel klaas15 :D dit zijn kosten die de Nederlandse douane aanrekent. Niet die website. Sommige pakketten komen er ongeschonden door, maar bij alles boven de 22 euro risico op deze extra kosten. Geldt voor alles dat je importeert van buiten de EU. :) en gezien hun website vermoed ik dat zij dat zijn.