Ik ben afgelopen week begonnen met een nieuw traject. Als je een verkeerde opleiding hebt gekozen of door omstandigheden niet meer door kan gaan met je opleiding , dan kan je hier terecht. Hierdoor kan je toch gewoon naar school gaan en nieuwe opties ontdekken.
In dit soort groepen komen ook vaak een heleboel ''fall outs'' bij elkaar. Mensen van verschillende niveau's en allemaal hun eigen reden om te stoppen met de opleiding(mijn reden wil ik liever niet zo openbaar gooien). Nu heb ik de pech dat ik een groep getroffen heb met 5 meiden (met mij erbij) en 10 jongens. De meiden zijn echt een groep waar ik echt totaal geen overeenkomsten mee heb en op geen een vlak mee match.
Bovendien staat het grootste deel van de klas in de pauze buiten te roken. Op zich geen probleem maar ja ik rook zelf niet en vind het een raar om daar dus zo bij te gaan staan. (ook tijdens de les lukt het contact maken niet bepaald) Ik heb wel wat gepraat met een jongen in de pauze die alleen was gaan zitten. Was best gezellig we vinden dezelfde films leuk en kon er gewoon goed mee kletsen. Maar ja die jongen heeft aansluiting gevonden bij een groepje jongens uit de klas. (de enige groep die aan het begin van de pauze binnen zit) Daar ben ik wel bij gaan zitten maar voelde erg ongemakkelijk. Helaas kan ik echt niet meepraten over eredivisie voetbal ed. Vandaag zaten ze via een groepsapp video's door te sturen van mensen die opgeblazen werden ed. daar kan ik ook niks mee.
Ik voel me dus ontzettend ongemakkelijk en overbodig (misschien zelfs een beetje ongewenst) bij die groep en zit er aan te denken om alleen te gaan zitten met een tekenblok ofzo. Eerlijk gezegd ben ik dan bang dat ze me een loner gaan vinden, en durf het niet zo goed om alleen te gaan zitten. (is nogal awkward) ik heb niet altijd overal aansluiting gevonden maar wel ergens bij kunnen zitten.
Het liefste wik ik meteen terug naar mijn oude klas, groep en vooral mij vriendin die ik daar had
. Voel me zo alleen en heb de afgelopen dagen veel gehuild.Weet iemand wat ik moet doen? (sorry moest ook even mijn verhaal kwijt)
Inderdaad is een week nog niet zo lang; wie weet wordt dit vanzelf beter. Geef het een kans, probeer toch af en toe eens een gesprekje aan te knopen tijdens de les zodat je al voor de pauze een beetje contact legt. Zit je toch alleen, wat best ongemakkelijk kan voelen, dan kan het helpen om iets te doen te hebben. Neem bijv. een boek mee ofzo