Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 16:31

M stuurde vanmiddag een appje dat ze de creditcard gevonden had. We zien haar zondag ivm een kerstetentje met mijn vader. Ik ben momenteel een brief aan het schrijven met wat berekeningen qua kosten en het verzoek voor de facturen van de dierenartsen en een verklaring voor het bizar hoge uitgave patroon van mijn vader. Ik wil dat niet perse voor de kerst doen, omdat ik de kerst ook niet wil verzieken.
Ik kan verder niet zoveel, omdat ik officieel niet gemachtigd ben en de post nu nog bij M thuis komt. De adresoverschrijving is op de bus (gaat per post), en zo lang dat niet rond is kan ik geen dingen mbt de bank of overheid doen, omdat M dan de post daarover ontvangt.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:00

Fijn dat gesprek met RM goed is gegaan.
En dat geld, slim om te kijken waar het gebleven is.
Al denk ik niet dat je het volledige bedrag ooit terug gaat krijgen.

En confronteer M ermee wanneer het jou het beste lijkt.
Ik ben bang dat er nooit een ideaal moment voor is.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:35

Jeejtje TS!
Weet even niet wat te zeggen. Heb je topic altijd gelezen alleen de laatste paar maanden was ik hem kwijt.
Ik hoop dat je alles snel uitgezocht krijg en dat je van m snel alles weer uitgezocht heb.

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:10

Hebben M net geconfronteerd, maar ze is woest weggelopen en heeft de hond achtergelaten. Ik sta nu dus met een hond bij een kliniek, en ik kan haar niet meenemen. Wat moet ik doen? Kan ik hier de dierenbescherming voor bellen voor eerste opvang?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:11

Wat heeft de hond dat jullie bij de kliniek zijn? Of bedoel je de kliniek van je vader?
Kun je de hond niet tijdelijk zelf opvangen? Anders een pension bellen?

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:12

Dierenambulances hebben vaak wel rechtstreekse nummers van het asiel en anders eerst 2 nachtjes in een pension en daarna asiel?

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:13

Cayenne schreef:
Wat heeft de hond dat jullie bij de kliniek zijn? Of bedoel je de kliniek van je vader?
Kun je de hond niet tijdelijk zelf opvangen? Anders een pension bellen?

Kliniek van papa inderdaad

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:18

Ik kan de hond echt niet meenemen, we hebben er al een en mijn moeder zit met een been in het gips, bovendien is dit de hond van haar ex man, en dat kan ik haar echt niet aandoen. Ik moet overdag ook werken.
Heb nu ook een auto mee waar ze niet in past, omdat die vol zit met baby spullen van mijn zus. Ze moet in een auto met rek, anders vliegt ze de hele auto door.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:18

Wel een rotsituatie TS. Misschien toch de dierenambulance bellen.
Ik ben wel benieuwd of M. verder wel iets heeft toe gegeven? Daarnaast hoop ik dat jullie dat rot hoofdstuk snel kunnen afsluiten. Heeft je vader al iets meer rust?
Is er geen bokker in de buurt die je kan helpen? Waar ben je nu?

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:19

Een dierenambulance zou op jullie kosten de hond kunnen vervoeren. Bij afstand moet er eerst contact zijn geweest met een asiel en eventueel pension moet ook eerst geregeld zijn.

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:26

Cayenne schreef:
Wel een rotsituatie TS. Misschien toch de dierenambulance bellen.
Ik ben wel benieuwd of M. verder wel iets heeft toe gegeven? Daarnaast hoop ik dat jullie dat rot hoofdstuk snel kunnen afsluiten. Heeft je vader al iets meer rust?
Is er geen bokker in de buurt die je kan helpen? Waar ben je nu?

We zitten in Bergum, bij Leeuwarden.
M zegt dat zij zelf net zoveel heeft uitgegeven. Dus 5400 euro voor twee personen per maand.

zonnebloem18 schreef:
Een dierenambulance zou op jullie kosten de hond kunnen vervoeren. Bij afstand moet er eerst contact zijn geweest met een asiel en eventueel pension moet ook eerst geregeld zijn.

Ah top! Ik ga hen dan zo bellen!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:29

Wauw...snap wel dat ze schrikt dat ze betrapt is maar om dan (haar?) hond gewoon achter te laten?

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 16:32

friendly schreef:
Wauw...snap wel dat ze schrikt dat ze betrapt is maar om dan (haar?) hond gewoon achter te laten?

Mijn zus heeft haar nu aan de lijn. Maar M is mega pissig en maakt allemaal verwijten.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:32

TS, je hond mag evt wel hierheen voor iig een week.
Daarna komt mijn eigen hond weer thuis en zou er even gekeken moeten worden of die 2 samen gaan, maar ik las al dat die van jou sociaal is dus ik verwacht er op een grauw en snauw na geen problemen mee.
Het is wel in Almelo, ik weet niet of dat te ver is ivm brengen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:35

Wat een lief aanbod zeg!

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:41

lor1_1984 schreef:
TS, je hond mag evt wel hierheen voor iig een week.
Daarna komt mijn eigen hond weer thuis en zou er even gekeken moeten worden of die 2 samen gaan, maar ik las al dat die van jou sociaal is dus ik verwacht er op een grauw en snauw na geen problemen mee.
Het is wel in Almelo, ik weet niet of dat te ver is ivm brengen?

Oh WoW wat top! We hebben net de schoondochter van M gebeld en die komt de hond halen. We hebben geen paspoort en ze moet haar medicijnen voor incontinentie en cushing hebben. Gelukkig was de schoondochter wel voor rede vatbaar. Maar echt onwijs bedankt voor je aanbod!!
Prima als M een probleem met mij heeft, een dier mag daar niet de dupe van worden.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:42

De hond is iig onder de pannen nu, super. :D
En klopt, dieren hoeven niet de dupe te worden hiervan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:42

Heeft M. dan zelf niets met dat dier? Ik weet dat ze van je vader is, maar M heeft er toch ook lang voor gezorgd?
Maar zo te lezen is ze sowieso niet erg meegaand met haar medemens :=

knollentuin
Berichten: 10396
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:49

Heb je nu wel de creditcard? Anders deze asap laten blokkeren en aangeven als gestolen

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:57

Wat een moeilijke situatie zeg, ik lees al een tijdje mee maar dit slaat echt alles. Kan de hond daar voor langere tijd blijven of is dit ook slechts tijdelijk?

Wat een lief aanbod trouwens lor1_1984!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:04

Jeetje wat een indrukwekkend verhaal. Hopelijk krijgen jullie de juridische zaken geregeld en kan je vader geen gekke sprongen meer maken.

papaprobleem
Berichten: 68
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:54

Cayenne schreef:
Heeft M. dan zelf niets met dat dier? Ik weet dat ze van je vader is, maar M heeft er toch ook lang voor gezorgd?
Maar zo te lezen is ze sowieso niet erg meegaand met haar medemens :=


M zegt gek te zijn op de hond. Ik ben iig blij dat de hond nu daar is, maar ik hou wel mijn ogen open, als ze wel besluit zomaar er de brui aan te geven moet er gewoon en goede permanente oplossing zijn. Ik vertrouw M voor geen meter, en ze kan zo de volgende inzinking krijgen en dan is de hond straks weer de sjaak. Arm dier.

M is een bijzonder persoon, ja, heel erg zorgzaam, maar ze heeft vandaag ook een paar vreselijke dingen gezegd. Ik snap ook niet zo goed dat ze het contact met mijn vader ineens verbreekt vandaag. Dan heb je zo lang zoveel gepikt en ineens is de koek op ofzo?
Haar verwijten sloegen ook echt nergens op. Beweerde dat we haar nooit hebben gewezen op de toestand van mijn vader toen ze hem destijds ophaalde. Terwijl ik zwart op wit heb wat ik precies gezegd heb ooit.

De creditcard is inderdaad in ons bezit nu. Dus ze kan iig nu geen geld meer afhandig maken.
Ze beweert overigens dat zij net zoveel heeft ingeteerd als mijn vader, dus mrt z’n tweeen hebben ze per maand 5400 euro uitgegeven.
Daarnaast wist ze ook even te benadrukken dat ze flink gekort wordt op de AOW en daar niet van rond kan komen. Heel sneu en vervelend, maar ik kom zelf ook niet rond. Geeft mij dat recht om geld van een ander te gebruiken?

M is gewoon ontzettend van slag en het zou mijns inziens goed voor haar zijn om eens therapie hiervoor te nemen. Dit is voor niemand goed, maar zeker ook voor haarzelf niet.

Het was weer een enerverend dagje. Maar mijn dank aan bokt is groot dat ik hier mijn ei kwijt kan en er meteen mensen opstaan om de hond te helpen. Dat vind ik echt zo top!!!

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verslaafde vader wil geen hulp, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:03

Men zegt wel eens dat de aanval de beste verdediging is en dat heeft ze dus gedaan, ze probeert zichzelf nu al vrij te pleiten. Valt ook weinig te halen, laat gaan en probeer je vader onder curatele te krijgen en dan opruimen. Moeilijk maar ook een stukje zelfbescherming want je vaders gedrag klinkt echt als iemand met vergevorderde geestelijke problemen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:27

Wie niet geholpen wil worden is niet te helpen.

Dat jullie je vader met drank op achter het strot laten kruipen vind ik echt onbegrijpelijk. En dan ook nog waarschuwen zodat hij politie kan ontwijken. Gewoon de sleutels afpakken. Deze man moet gewoon niet meer rijden. Stel dat hij iemand doodrijdt? Dat ga je jezelf niet vergeven. Ik had zelf politie gebeld, vader of niet.
Hard? Yup? Ervaring met alcoholisme? Yup. Ik heb gezien wat het stuk maakt. Zowel in familiekring als professioneel. Het is een gruwelijke psychiatrische aandoening.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:56

Nabster schreef:
Wie niet geholpen wil worden is niet te helpen.

Dat jullie je vader met drank op achter het strot laten kruipen vind ik echt onbegrijpelijk. En dan ook nog waarschuwen zodat hij politie kan ontwijken. Gewoon de sleutels afpakken. Deze man moet gewoon niet meer rijden. Stel dat hij iemand doodrijdt? Dat ga je jezelf niet vergeven. Ik had zelf politie gebeld, vader of niet.
Hard? Yup? Ervaring met alcoholisme? Yup. Ik heb gezien wat het stuk maakt. Zowel in familiekring als professioneel. Het is een gruwelijke psychiatrische aandoening.


ehhhhhh heb ik iets gemist of heb je alleen de OP gelezen?