Welke bodembedekker op terras?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Welke bodembedekker op terras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 01:14

Hoihoi,

ik heb een dakterras op het zuiden van zo'n 40m2. Dit betekend dat in de zomer het snikheet is (zo heet dat rubber uitdroogt en ombuigt) en in de winter volop regen, wat inhoudt dat het zeiknat en spekglad is (veel mosvorming).
En ik weet niet wat voor bodembedekker ik er neer moet gaan leggen...

Nou liggen er op het moment rubberen tegels die echt aan het einde van hun latijn zijn.
Rubberen tegels zijn geen optie omdat het in de winter spekglad is en in de zomer verkruimelt het en trekt het krom.

Ik moet aan budget denken, ik heb niet veel te besteden en wat ik daar neerleg moet blijven liggen voor eventuele nieuwe bewoners (dit is een huurhuis).

Ik wil iets dat makkelijk schoon te maken is, dus geen steentje of neppe grasmatten (tenzij deze erg makkelijk schoon te maken is) dit omdat de buren een appelboom hebben die nogal wat zooi achterlaat.
Het mag absoluut geen hoog gewicht hebben, het huis is van 1902 en het dakterras is simpelweg niet bestand tegen hoge gewichten. Tegels zijn dus geen optie.

Daarnaast is het dakterras wat ongelijk (verweerd) en doorgezakt. Ik wil het er voor het oog wel strak uit hebben zien, dus iets wat qua hoogte aan te passen is of waarbij de hoogteverschillen niet zo opvallen.

Wie oh wie heeft de perfecte oplossing voor mij? Y;(

MyWup

Re: Welke bodembedekker op terras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:34

Nepgras :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:39

Van die campingmatten? En dan na de zomer opvouwen en opbergen. Of coupon kunstgras. Dat is ook nog wel goedkoop te krijgen als je goed zoekt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:48

Van die houten panelen en die in de winter gewoon tegen de kant zetten, als je er niet komt? Gaat er ook geen mos op groeien

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:00

Wij hebben hetzelfde. Houten vlonders (ja, die dure van hardhout) trokken ook krom. Beste zijn gewoon tegels maar die zijn zwaar. Wij gaan voor een goede kwaliteit kunstgras

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:20

Wij hebben hout liggen.. Geen idee welk, maar nergens last van met regen, sneeuw etc. Makkelijk schoon te maken en geen onderhoud eigenlijk..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:14

We zijn weer wat weken verder maar zelf ben ik helaas niks verder gekomen. Er moet een bodembedekker op die kan blijven liggen, tis een huurhuis dus ik wil niet bakken met geld uit geven aan een stukje kunstgras. Ik heb ook gekeken naar split, dit wordt echter te zwaar. Hout/cacaodoppen etc etc dat verwaait hier, er zitten geen randen bij het dakterras en het waait hier vaak erg hard... Vlonders zijn ook te duur en het terras is erg ongelijk. Ik weet het dus even niet meer :(.

Coupongras is wel te krijgen maar aan de andere kant van het land, ik heb helaas geen auto en kan niet voor lange tijd een auto lenen.