Vrije dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Vrije dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 16:05

Hallo allemaal,

Op het werk van mijn vriend is het nu onverwachts druk. Er komt een nieuwe collega maar die komt pas over 2 maanden. Aan het einde van het jaar is het sowieso druk in zn branche dus in oktober, november, december mag je liever niet meer dan 2 achter elkaar opnemen. Nu geldt sinds eind februari dus eigenlijk min of meer hetzelfde tot ergens in mei. De andere collega's werken ook wel altijd over als er iemand mist omdat ze niet verwacht hadden dat het zo druk zou worden. Kan me dus goed voorstellen dat ze niemand willen missen. Dit betekend alleen wel dat hij nu in een jaar tijd zon 5 tot 6 maanden heeft waarop hij geen week weg kan. Ik snap hun heel goed, maar ik kan dan soms weer geen vrij krijgen als hij dat wel kan, ik werk in projecten. Ik snap zn werk dus wel heel goed en vind het ook sneu voor zijn collega's als hij gaat maar ook als hun gaan voor hem en er komt dus wel hulp bij. Moet hij geduldig afwachten en hopen dat dit volgend jaar beter word of kan hij hier nog iets mee doen?

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:23

Ik snap dat het vervelend is voor zijn baas, maar dit gaat wel tegen de regels van den ARBO in. Hier kun je zeker iets aan doen. Jouw vriend kan het misschien wel hebben, maar op deze manier werk je overwerkte werknemers met een burn-out in de hand en dan is er nog minder personeel om alles op te lossen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 16:27

MarjoleinvdB schreef:
Ik snap dat het vervelend is voor zijn baas, maar dit gaat wel tegen de regels van den ARBO in. Hier kun je zeker iets aan doen. Jouw vriend kan het misschien wel hebben, maar op deze manier werk je overwerkte werknemers met een burn-out in de hand en dan is er nog minder personeel om alles op te lossen.

Maar wat?toen hij 4 dagen vrij vroeg kwamen ze dus ook met maar je collega's dan we willen eigenlijk dat je wacht tot de nieuwe er bij is. Misschien zeiden ze dat omdat het vlak daarvoor is, maar hij heeft wel uitgelegd dat het vlak daarna eigenlijk weinig zin heeft om de dagen op te nemen.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:37

moonsparkle schreef:
MarjoleinvdB schreef:

Maar wat?toen hij 4 dagen vrij vroeg kwamen ze dus ook met maar je collega's dan we willen eigenlijk dat je wacht tot de nieuwe er bij is. Misschien zeiden ze dat omdat het vlak daarvoor is, maar hij heeft wel uitgelegd dat het vlak daarna eigenlijk weinig zin heeft om de dagen op te nemen.

Waarom heeft het weinig zin om vrije dagen op te nemen?

kijk eens even rond op de site van ARBO of UWV

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 16:39

Ik stuur je een pb