Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 15:38

Jumbo heeft als regel dat je een product met de houdbaarheidsdatum van vandaag gratis mee mag nemen.
Wie haalt er ook regelmatig wat weg? :D

Ik scoor regelmatig: zuivelproducten, vlees, vleeswaren.. en als hoogtepunt vandaag een vlaai van normaal €8,99 :D

Ik moet er wel bij zeggen: ik haal geen producten opzij om alle datums te kunnen kijken en ik neem gratis dingen alleen mee als ik ook producten heb waar ik wel voor betaal :D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:42

Ik ben qua gratis en 50% omdat het aan de datum zit echt verslaafd. Waarom zou ik volle mik betalen als ik het gratis of met grote korting kan krijgen. Mijn eten kan ik makkelijk omgooien. Dus als pasta gepland stond maar de hutspot is gratis, dan eten we hutspot. Dan eet ik de volgende dag wel pasta.

Vind het daarom ook echt jammer dat het systeem van Amerika niet hier loopt. Ben er een groot fan van.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:43

Goed gebruik van maken hoor! Ik heb bij de jumbo gewerkt en wij moesten alles wat op de houdbaarheidsdatum was weggooien als we het vonden. Terwijl je dat vaak nog wel een dag of 2 gewoon kan eten, doodzonde dus!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 15:47

hihi, mijn vriend heeft gister een pak vla opengemaakt, dat al een week over datum was (had ik vorig weekend gescoord)... en het smaakte nog prima :D

Wel zonde, dat het weggegooid wordt allemaal... dan kunnen ze het beter doneren aan een voedselbank ofzo

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:50

Tsja helaas zijn dat wettelijke regels waar bedrijven zich aan moeten houden. Al blijft het natuurlijk eeuwig zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:51

Ja hier ook! De Albert Heijn is hier op loopafstand en die hebben vaak op zondag of aan het eind van de dag een hoop met 35% , tikt toch leuk aan :) zeker op smoothies e.d. Wil dat wel een berg schelen. Vlees enz vries ik altijd gelijk in per portie dus als dat er nog oke uit ziet gaat 't ook mee :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:53

Inderdaad die regels zijn er omdat ze maar tot de houdbaarheidsdatum kunnen garanderen dat het niet vervallen zal zijn. Terwijl het nog makkelijk een week goed kan zijn, maar die garantie kunnen zij niet meer bieden.

Alhoewel ik producten die zuivel of ei bevatten nooit over de datum eet

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:54

Ja ze mogen het vaak niet aan de voedselbank geven, vanwege wettelijke regelingen. Ze kunnen de kwaliteit niet garanderen als het product over datum is, dus ze nemen geen risico's.
Ik heb ook soms wel melk of andere zuivelproducten gratis meegenomen vanwege de datum. Maar alleen als ik de datum meteen zie staan en zie dat het de datum van vandaag is of over datum. Ik ga niet alles helemaal grondig bestuderen, dan sta ik volgend jaar nog in de supermarkt. Vind het knap dat er mensen zijn die super veel producten vinden. Soms is een datum onderop de verpakking of niet heel erg makkelijk zichtbaar, of je moet allemaal producten uit het schap halen om te kijken of daarachter producten staan die datum van vandaag of overdatum zijn, dan ga k echt niet alle producten ondersteboven keren, op zoek naar een product die k gratis zou kunnen krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:08

Ik heb heel vaak zakjes sla gratis :')
Verder zie ik wel veel maar neem ik het niet altijd mee omdat ik voor een week boodschappen doe en ik al die dingen dan dezelfde dag of de volgende dag moet opeten. Niet alles is daar geschikt voor.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:14

Ik wist niet dat je dan de producten gratis mee kreeg, ik zal ook vast wel eens producten gepakt hebben die dezelfde dag op moesten maar daar heb ik altijd voor betaald.
Zeggen jullie dit dan bij de kassa?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 16:18

Ja, ik zeg het bij de kassa of ik ga naar de servicebalie :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:21

Rudina,

Je moet dit inderdaad aangeven bij de kassa, als je een product over de datum vind krijg je een nieuw product gratis mee en als je een product vind met de datum van vandaag dan krijg je die gratis mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:24

Dan zouden jullie eigenlijk hier eens moeten shoppen.. :P De Emte is sinds een week of 2/3 bij ons op het plein erbij gekomen. Sinds dien staat de jumbo zo ongeveer stil.. Genoeg te vinden gok ik! :D

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:27

Dit klopt, ik werk ook bij de jumbo,, zit nu zelfs in de kantine haha. Ik doe de broodafdeling en wij mogen wel onze afbakbroodjes die overblijven mee geven aan de voedselbank! Dat scheelt weer wat verspilling haha.
Volgens mij als je een product vind met de datum die al is geweest krijg je een nieuw product gratis, en de datum van vandaag krijg je dat product mee!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:28

Ik vind niet dat ik het produkt moet vinden.
Ik heb bij jumbo dan ook al vaker produkten in mijn hand gehad die echt over datum waren. Slecht.
Houden ze dat zelf niet goed bij? Die indruk heb ik inmiddels.

Ik heb meer sympathie voor supermarkten die het produkt uit zichzelf tijdig afprijzen.
Dat geeft vertrouwen dat ze zelf de houdbaarheidsdata in de gaten houden en te oude produkten op tijd weggooien. En niet pas als een opmerkzame klant ermee komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:09

De AH heeft vaak een hoekje staan met 35% korting stickers erop.. Staan vaak producten die eruit gaan, tegen de datum of beschadigd. Ik zoek daar altijd ff tussen. Ligt vaak ook wel zeep/shampoo enz tussen.. Kan nog jaren mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:12

Doe het vaak :P , vlees kan de vriezer in groente in zakjes kan prima nog. Heb thuis eens getest hoelang een zak wortels geschraapt en dicht zou schimmelen , was nog best lang :') (was zakje vergeten oops :') )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:15

Relaxed schreef:
De AH heeft vaak een hoekje staan met 35% korting stickers erop.. Staan vaak producten die eruit gaan, tegen de datum of beschadigd. Ik zoek daar altijd ff tussen. Ligt vaak ook wel zeep/shampoo enz tussen.. Kan nog jaren mee.

Hier in Almelo (centrum/Rosa Luxemburgstraat) staan vaak van die aanbiedingstafels of gestapelde kratten met daarop allemaal spul wat uit het assortiment gaat.
Vnl non-food en lang houdbaar spul (kruiden, maaltijdmixen), maar ook snoep/koek, sappen etc.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:39

Ik ga nooit naar de Jumbo, maar bij de AH pas ik inderdaad soms een menu aan, naar wat er met 35% korting weggaat. Vooral groenten en fruit (onbewerkt) neem ik graag mee, dat komt toch wel op!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:44

O dat wist ik helemaal niet van de jumbo. Kwam er vroeger ook nooit maar nu ik verhuisd ben kom ik er nog wel eens. Zal er eens op gaan letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:08

Bij de AH weer eten gehaald voor 2 dagen , gerookte kip en kippenpoten beide 35% sticker . De poten hoeven morgen pas op :) , enige zonder kortingen waren dan de aardappel blokjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:10

lor1_1984 schreef:
Relaxed schreef:

Hier in Almelo (centrum/Rosa Luxemburgstraat) staan vaak van die aanbiedingstafels of gestapelde kratten met daarop allemaal spul wat uit het assortiment gaat.
Vnl non-food en lang houdbaar spul (kruiden, maaltijdmixen), maar ook snoep/koek, sappen etc.

Hier op de wmb hebben ze ook van die kratten staan. Alleen is deze AH wel kleiner, dus staat er minder. Ik snuis er ook wel eens tussen. Toch laat ik me niet snel verleiden om iets met 35% korting te kopen wat ik niet nodig heb.

Ik vind het voor vlees vaak wel een risico om dat op/over de datum te eten. Niet dat ik ziek wordt of zo, maar meer de kwaliteit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:20

Ik doe het ook, maar bij de Plus supermarkt plakken ze de kortingstickers over de houdbaarheidsdatum en dat mag volgens mij eigenlijk helemaal niet.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:27

Hier bij de jumbo hebben we inderdaad erg vaak ook 1 euro en 50 cent stickers op producten zitten. Bijna heel mijn vriezer ligt vol van die producten net zoals olien en wasmiddelen.

Vandaag 4 flessen wasverzachter die ik altijd gebruik voor 50 cent :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:35

Ik kijk net naar de langste houdbaarheidsdatum met sla enzo... Ik betaal liever meer voor vers dan iets dat zo plakkerig is als groentezakjes op de uiteindelijke houdbaarheidsdatum. Maar bij sommige dingen neem ik de korting wel mee als ik het echt nodig heb op die dag zelf.