Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 19:14

Omdat mijn fysio en arts in het ziekenhuis mij heel erg geholpen hebben met een kwestie met mijn zorgverzekering wil ik hun graag een klein cadeautje en een kaartje sturen als bedankje. Maar verder dan een doosje Merci komt mijn creatief brein op dit moment niet :').

Hebben jullie leuke ideeën?

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:22

Ik zou zeggen: een kaartje is prima. In principe mogen ze geen cadeaus aannemen…
Maar als je er echt nog iets bij wil geven kan je misschien zelf iets maken? Bv zelf een cake bakken of iets kleins van handwerk of zo?

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:29

Heeft je ziekenhuis een complimenten formulier op hun site staan? Vul die dan in voor ze. Van mijn moeder (verpleegkundige) weet ik dat mensen het klachtenformulier maar al te rap wisten te vinden bij ontevredenheid maar dat het een enorme opsteker was als een tevreden patiënt dat liet weten. Kwam soms ook ter sprake op functioneringsgesprekken (zowel de klachten als de complimenten/tevreden mensen) dus het hielp ook enorm als mensen dat deden.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:37

Een kaartje is in elk geval goed en wordt gewaardeerd. En cadeautje, tja. Doe geen merci-chocola maar wel andere chocola, misschien Tony’s chocolonely of iets dergelijks, in uitdeelverpakking. Daar worden wij in het ziekenhuis heel blij van :j

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:54

Wat lief van je! Zal vast wel gewaardeerd worden :)

De Merci zal ze de neus wel uit komen, dat is vast goed bedoeld, maar ook wel een beetje afgezaagd.

Misschien wat lekker seizoensfruit om met de collega's te delen? Ik had vorige week lekkere kersen, aardbeien en abrikozen meegenomen. Leuk mandje erom en een kaartje erbij. Lekker en gezond!

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:04

Wat ontzettend lief! Ik werk zelf in het ziekenhuis en mensen klagen vaker dan dat ze later weten dat ze tevreden zijn! Wij hebben weleens taart gehad bijvoorbeeld, vinden wij echt heel leuk!

Maar een kaartje is al heel mooi, of een doos merci ook helemaal prima toch? :+ Het gaat om het gebaar :) Een fruitmand oid wat hierboven genoemd wordt klinkt ook heel leuk/lekker!

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:33

Een kaartje is al super leuk. Als je er wat bij wilt doen: het hoeft echt geen originaliteitsprijs hoor! :D Ik heb nog nooit iemand horen klagen over een doos merci (of beter nog de uitdeel Tony's! :)) ) bij ons. Een doosje merci en andere kleine dingen die gedeeld kunnen worden mogen over het algemeen gewoon aangenomen worden. Gaat het om het gebaar, maak het je niet te moeilijk.

edit: ik vind een fruitmand trouwens ook leuk, die kan gedeeld worden en past goed in een gezonde leefstijl wat weer passend is in een zkh.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 21:19

De (seizoens)fruitmand en het complimenten formulier vind ik al hele goede ideeën!

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:28

Ik vind de fruitmand ook een leuk idee! En kaartje erbij met persoonlijke boodschap.

Hoewel de doosjes merci hier ook altijd op zijn voor je met je ogen kunt knipperen, daar moppert echt niemand over bij ons op de afdeling :+

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:32

Wat leuk, dat zouden meer mensen moeten doen! Deze afreken maatschappij kan wel wat waardering gebruiken, dus welk initiatief je neemt dat doet ze goed..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:35

Alles is heel leuk hoor als bedankje!

Als mensen vragen waar ze ons blij mee kunnen maken zeg ik altijd: ‘maakt niet uit, als het maar van chocola is’ :')

Maar oprecht vind ik alles leuk als iemand laat merken tevreden te zijn over de behandeling :) taart krijgen we wel echt heel veel, dus zou ik niet voor kiezen, dan worden we moddervet.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:46

Een fruitmand zou ik niet doen. In de zorg worden wij altijd blij van chocolade, een pot snoep, taart, lekkere koeken, enz. Dit neem je nooit van huis mee, fruit wel.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:13

Ik heb voor de juf van mijn dochter een sleutelhanger aan een kaartje met “thanks for making me grow” gegeven, misschien hebben ze ook zo’n toepasselijke tekst voor artsen! :)

Wij krijgen in het verpleeghuis veel Merci, rituals (handcreme), drop, gebak, leuke pennen en kaartjes.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:09

Ik heb jaren lang kleine potjes jam gemaakt, voornamelijk van fruit uit eigen tuin en daar gaf ik meestal mijn eigen (vaak alcoholische) twist aan. Kersenjam met port bijvoorbeeld. Heel vaak meegenomen naar verjaardagen, etentjes, wedstrijden (voor de officials en vrijwilligers). Werd zeer gewaardeerd, soms vroegen ze achteraf zelfs het recept :D .

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:52

Onze dermatoloog die zeer opmerkelijk was, en daardoor levensreddend voor mijn man, heb ik eigengemaakte potjes jam gegeven en curry saus zelf gemaakt en dat vond ze geweldig leuk. Ik had het mooi opgemaakt zodat het er leuk uit zag om te geven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:59

Wat lief en ook zo persoonlijk! Zullen ze vast heel blij mee zijn!

Ik heb vanochtend nog even gegniffeld toen ik vanochtend op de dagbehandeling was. Het was net voor 10 uur en er lagen al 3 dozen Merci. En dan moet de dag nog beginnen :))

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Cadeau fysiotherapeut en arts ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:08

een vriendin van mij die verpleegster is in het ziekenhuis zei toevallig vrijdag dat de Merci haar idd de neus uitkomt, maar ze vorige keer een fruitmand kregen en dat ze dat heel leuk vond! Juist omdat het origineel was. Soms krijgen ze ook fooi (dus echt geld) en dat gaat in een potje om met z'n alleen een keer eten te bestellen oid, dat wordt ook gewaardeerd.