Ik heb jullie advies nodig!
In september start ik (als het goed is) met de studie logopedie aan de Hogeschool Utrecht. Ik ben op dit moment mijn MBO verpleegkunde aan het afronden en kijk er erg naar uit om op het HBO te beginnen.
Nu weet ik dat het goed is om voordat je met je studie start de UIT-week (HBO introcutieweek) mee te doen. In die week leer je je studiegenoten al kennen en leer je de stad waarin je gaat studeren kennen.
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Ik zie enorm op tegen die week.
Ik ben vanuit mezelf niet erg goed in omgaan nieuwe situatie, en ik hou ook niet van drinken en uitgaan ( wat een groot onderdeel is van die week ).
Maar ik twijfel wel, omdat ik me ervan bewust ben dat meedoen aan zo'n week goed is voor je sociale contacten. Als ik die week niet zou mee doen dan kom ik ( misschien wel als enigste ) de eerste week van de studie in een voor mij onbekende klas die elkaar al kent. Die gedachte staat me ook tegen
En op de site wordt beschreven dat je kan overnachten bij een (voor jou onbekende) oudere student? Hebben Bokkers dit gedaan? Hoe is dit bevallen?
Ik hoopte dat er vanuit Bokt ervaringen zijn over de (Utrechtse) HBO-intro week, en het wel of niet meedoen daaraan, alvast bedankt!
Ben ook geen party-animal, maar heb wel echt een leuke tijd gehad. Je kan ook het avondprogramma overslaan natuurlijk.
Sommige opleidingen hebben een eigen intro-week, daar kun je wel mensen van je opleiding/klas ontmoeten.