Ik zit de laatste tijd erg in de knoop met mijzelf. Wat moet ik na mijn opleiding gaan doen?
Ik heb de na mijn vmbo de opleiding Maatschappelijke Zorg niv. 3 gevolgd op het Citaverde College. Vervolgens ben ik erachter gekomen dat mensen begeleiden niet zo mijn ding is en ik liever richting de dierenkant op wil. Het leek me geweldig om een paardenopleiding te volgen, maar op veel afraden dit maar gelaten en gekozen voor Dier- en Veehouderij richting melkvee niveau 4 op het Helicon. Ik zit nu in mijn laatste jaar en heb al vertraging opgelopen. Ik doe waarschijnlijk in september pas mijn proeves.
Ik merk dat de opleiding mij helemaal niet meer interesseert en ik gewoon nog steeds neig richting de paarden. Ik heb ook al gekeken voor Hbo-opleidingen voor Paard&Management. Deze zit in Leeuwarden en is voor mij niet te doen. Ik wil namelijk niet meer op kamers wonen of uren in de trein doorbrengen. Verder weet ik niet of ik een hbo opleiding aankan. Ik heb nou al ontzettend moeite met bedrijfseconomie en wiskunde op havo/mbo niveau. Dat gaat hem dus niet worden.
Nu zag ik dat het Citaverde BBL Paardenhouderij aanbied in de niveau's 3 en 4. Vier dagen werken en één dag school. Ideaal toch?
Ook heb ik de neiging om gewoon in het buitenland te gaan werken op paardenbedrijven. Ik weet het gewoon niet....
Zijn er mensen met ervaring op gebied van opleiding paardnehouderij BBL? Of zijn er tips of aanbevelingen?