Internet op zolder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Internet op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 18:13

Goedemiddag :o

allereerst mijn excuses als hier al een topic over loopt, met de zoekfunctie kwam ik alleen oude topics tegen en sinds de technologie snel verandert besloot ik een nieuwe te openen.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met een goede manier om beter internet te krijgen op zolder. Wij hebben sinds een paar jaar glasvezel. Het router staat op de begane grond, in de meterkast.
Ik heb wel internet op mijn laptop op zolder, maar deze is erg traag. Te traag om met goed fatsoen een youtube filmpje te kijken. Nou wil ik stiekem toch wel erg graag weer gaan gamen (heb erg lang world of warcraft gespeeld, maar gestopt wegens internet problemen) en dat trekt dit internet dus echt niet.

Mijn mobiele telefoon pakt het internet op zolder meestal uberhaupt niet. Mijn laptop pakt het dus wel, maar traag. TV zit op Digitenne, extern dus.

Nou ben ik zelf gaan kijken maar ik kom er niet uit. Kabel trekken is eigenlijk geen optie, dit wil mama absoluut niet hebben. Wifi repeaters hoor ik )van mede gamers) niet zo'n hele positieve verhalen over qua snelheid. Nou zag ik ook de optie home plug ofzo voorbij komen? maar dit snap ik niet zo goed. :o?

Dus ik hoopte stiekem dat iemand er iets meer vanaf weet en me wil helpen :)

Groetjes, Renee

JdB

Re: Internet op zolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:15

Heb je ziggo?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 18:20

Het glasvezelnetwerk is van HSLnet... ik denk dat dit dan ook onze provider is?

god ik voel me echt zo blond op dit gebied :')

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:23

Een wifi repeater misschien?

Edit Oh sorry zie dat in je bericht staan. Ligt misschien aan de kwaliteit van je repeater?
Laatst bijgewerkt door MarianneW op 01-03-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

JdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:23

Geeft niet hoor :)
Wij hebben ziggo, en ons internet was super slecht boven... En we hebben 2 x een WiFi extender gekocht ..maar hielp niks..
Toen op een geven moment met ziggo gebeld en zij hadden een oplossing voor ons en het werkt nu heel snel boven..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:24

Denk dat je KPN hebt want Ziggo heeft geen glasvezel.

Heb een tijdje bij Ziggo gewerkt en daar hadden we als extra opties een powerline adapter en een extra mediabox. De extra mediabox wordt gebruikt als versterker met behulp van de Horizon mediabox. Dan kreeg je een extra box. Dit kon wel eens helpen.
De powerline adapter steek je in het stopcontact bij het modem en bij de plek waar je beter internet wil. Dan hoef je dus ook geen extra kabels aan te leggen.

Wifi repeater zijn vaak inderdaad niet aan te raden. Vaak halveert deze de snelheid juist. Dit omdat deze niet tegelijk kan zenden en ontvangen (hoe dat precies zit, vraag het me niet :+ maar dit is wat wij getraind krijgen bij Ziggo). Daarnaast moet je die ook op een plek zetten waar het signaal nog goed is, daar versterkt hij het namelijk. Dat is dus ook niet echt handig.

Ik zou eens bij KPN adviseren wat ze daar voor extra opties hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 01-03-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:25

Ik heb wel een wifi repeater. Werkt bij ons thuis prima (zowel broer als zus hebben er 1).. Misschien toch maar eens erover denken om er 1 aan te schaffen?

Hmm, misschien hebben wij gewoon geluk dan :+

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:26

Ik lees graag even mee, heb namelijk een soortgelijke situatie, wel bij Ziggo.

Beneden wifi, boven op laptop traag bereik en met telefoon helemaal niets. Repeater geprobeerd maar dat werkte voor geen meter, werd zowel beneden als boven nog trager. We hebben boven geen internetkabels dus kan daar geen aparte router op aansluiten. -O-

Een repeater verlengt idd het signaal en dat gaat weer ten koste van je huidige wifisterkte.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:27

Minke_ schreef:
Ik heb wel een wifi repeater. Werkt bij ons thuis prima (zowel broer als zus hebben er 1).. Misschien toch maar eens erover denken om er 1 aan te schaffen?

Hmm, misschien hebben wij gewoon geluk dan :+

Hier ook een wifi repeater op zolder! Ik game niet maar mijn internet op mijn telefoon is snel en op mijn smart tv ook niks te klagen.. *\o/*

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:29

Ongeveer hetzelfde probleem. Nah eigenlijk niet, mijn ping is nu 32/38ms en ik wil die het liefst onder de 25ms hebben aangezien ik dikwijls verlies omdat anderen domweg een betere ping hebben. Ik zat dus ook aan een wifi repeater te denken (of kabel, weet niet of wij dat kunnen hebben) maar betwijfel of dit echt zou helpen. Morgen komt de monteur van KPN dus ben benieuwd ...
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 01-03-16 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:32

Wat is de reden dat kabeltrekken geen optie is? Als je bestaande kabelleidingen kunt gebruiken, zit 't netjes weggewerkt in de muur en zie je er dus niks van :) 't Is vaak wel even een gedoe, omdat je de "kabelkoppen" (kan even niet op de naam komen :+ ) van de kabel af moet halen tijdens het trekken en dus later weer moet bevestigen. Zijn wel speciale tangetjes voor, of anders even iemand vragen die daar handig in is.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:36

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:39

Knudd schreef:
Repeater gaat ten koste van de snelheid en daarnaast ook stabiliteit van het internet, niet doen dus. Ik zou kijken voor een powerline adapter, lijkt mij een goede optie :)
http://www.routercenter.nl/advies/power ... pters.html

Hier hebben we 2 repeaters (gewoon action...) in huis en een goede/snelle verbinding.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:39

Roadracer schreef:
Wat is de reden dat kabeltrekken geen optie is? Als je bestaande kabelleidingen kunt gebruiken, zit 't netjes weggewerkt in de muur en zie je er dus niks van :) 't Is vaak wel even een gedoe, omdat je de "kabelkoppen" (kan even niet op de naam komen :+ ) van de kabel af moet halen tijdens het trekken en dus later weer moet bevestigen. Zijn wel speciale tangetjes voor, of anders even iemand vragen die daar handig in is.

Wij wonen in een chalet, dus dan zou de draad of buiten gelegd moeten worden en in mijn kamer gaatje boren (=koud), of we moeten een of andere manier bedenken waarop we de kabel door heel het huis kunnen trekken zonder dat het in de weg ligt (tis klein hier...). Pa kon geen kabelingang vinden in dat kastje, ik ga het de monteur morgen wel vragen, en als het kan is het dus nog eventjes kijken of we het wel uit kunnen voeren in t huisje.

Als het de ping überhaupt verlaagt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:44

Als je boven Digitenne hebt vraag ik me eigenlijk af waarom dat is. Als er bij jou in de buurt glasvezel ligt zou je qua infrastructuur tot aan je NT ook genoeg snelheid moeten hebben voor interactieve tv voor meerdere apparaten. Wat is de snelheid van het abonnement? Bedoel ik dus niet de snelheid van de lijn mee maar de snelheid waarvoor je betaalt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:59

Mijn netgeat repeater is toch echt behoorlijk snel!
Niet zo snel als via de kabel, maar het scheelt niet veel met de snelheid rechtstreeks draadloos uit de modem.
Die van mij zegt nu: speed 48.0 Mbps
En rechtstreeks op de modem: 54.0 Mbps

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 20:14

Ik denk dat de afstand het probleem is. Mijn broertje heeft op de eerste verdieping naar eigen zeggen heel prima internet. Alleen de zolder is gewoon te ver denk ik. Hoe dat met TV werkt heb ik geen idee van, wij hebben beneden ook geen inter actieve televisie. Wat precies onze provider is zou ik even aan mama na moeten vragen als ze thuis is. Heb dan ook geen idee wat de snelheid is waarvoor we betalen.

Het internet an sich is ook het probleem niet. Ik kan als ik in de woonkamer ga zitten perfect gamen. Maar ik wil gewoon internet naar zolder.
Ik moet zeggen dat die powerline adaptors er erg handig uit zien en verder perfect voldoen aan mijn eisen, dus ik denk dat ik me hierin eens wat ga verdiepen...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:24

Klinkt alsof de snelheid die je binnenhaalt op het modem in elk geval ruim voldoende is. Van beneden naar helemaal op zolder kan inderdaad een flinke afstand zijn. Houd met die adapters wel even in de gaten dat ze via het elektriciteitnetwerk gaan. Als dat wat ouder is kan het zijn dat de adapters niet heel veel toevoegen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:46

Homeplug gebruiken, dan wordt je stroomnet de "kabel" naar de zolder. Je hebt ze zelfs die ook weer wifi uitzenden (wel een apart wifi signaal, dus niet hetzelfde als van beneden).
Zo hebben wij ook wifi in de tuin, en internet in de stal (voor camerabeelden), allemaal met een homeplug.
Met een homeplug verlies je geen signaal, wat bij een repeater/versterker wel gebeurd.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 16:23

jij bent dus tevreden over de homeplug neonlight? Ik vind het erg goed klinken, makkelijke en betaalbare oplossing!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:00

Met een homeplug verlies je ook signaal, maar minder. Mijn voorkeur zou ook uit gaan naar een homeplug. Tip: Kijk op marktplaats of je een kpn draadloze verbindingsset (naam is verwarrend ja, maar is homeplug en werkt ook prima met ziggo) kan scoren, die zijn niet zo gek duur. Andere goede naam is Devolo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:02

Ik ben inderdaad heel tevreden met homeplugs. :j