Wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatalieLot

Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 10:38

De titel verraad het al een beetje. Ik heb werkelijk geen idee meer wat ik moet doen.

Ik werk al 2 jaar bij een hovenier waar ik er elke winter uitgetrapt word. En elke winter zoekt mijn baas weer ruzie met me. Nu heb ik laatst een cursus gedaan tot boomcontroleur wat ik heel erg leuk vind en graag mee verder zou willen. Nu gaat dat niet bij mijn "huidige" werk maar na wel 1000 sollicitaties kom ik ook nergens verder. Ik wil ook nog graag een extra opleiding gaan doen tot European tree technician, maar daarbij heb je wel ook "stage" mogelijkheden nodig die ik ook bij mijn huidige werkgever niet kan krijgen.

Het probleem zit er ook een beetje in dat ik na een zwaar ongeluk van 5 jaar geleden chronisch pijn heb aan mijn linkerbeen en linkerarm. Dit is natuurlijk niet altijd even handig. En betekent ook dat ik geen zware dingen meer kan doen. Ofwel ik kan niet meer werken met een motorzaag, heggenschaar enz. Nu kan ik bij mijn huidige werkgever wel ook wat kantoor werk doen. Maar voor mijn eigen gevoel niet genoeg, om mijn arm genoeg te ontlasten.

Helaas heb ik ook maar 3 maanden uitkering waarvan gisteren de laatste dag. Het is dus niet dat ik nog lang kan blijven zitten wachten of toch misschien nog iemand reageert. En daarbij ben ik het thuis zitten ook echt beu.

Wie o wie kan mij helpen mijn beslissing te maken. Want zelf weet ik het niet meer

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:45

Imo heb je twee opties:
- een kantoorbaan zoeken
- zo goed mogelijk proberen te revalideren zodat je fysiek toch wat meer aankunt

Het is ergens wel logisch dat men in jouw sector weigerachtig staat tegenover iemand met fysieke beperkingen, het is nu eenmaal zwaar werk. Alvast veel succes.

NatalieLot

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:00

Ik ben uit gerevalideerd dus dat gaat hem niet meer worden. Ik moet er gewoon mee leren leven :) kantoorbaan geeft ook problemen, aangezien het grootste probleem in de pols zit en ik linkshandig ben.

Ik geloof dat ik toch nog maar eens mijn oude werkgever opbel of die wat heeft

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:16

Probeer anders eens wat gemeentes, bij de groenvoorziening. Misschien is dat wat?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:24

Wat voor opleiding heb je gedaan?

Als je met kracht en pijn in je arm zit is een European tree technician vaak te zwaar je moet als basis iedergeval in een boom kunnen klimmen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:28

NatalieLot schreef:
Ik ben uit gerevalideerd dus dat gaat hem niet meer worden. Ik moet er gewoon mee leren leven :) kantoorbaan geeft ook problemen, aangezien het grootste probleem in de pols zit en ik linkshandig ben.

Ik geloof dat ik toch nog maar eens mijn oude werkgever opbel of die wat heeft

Maar dan ga je dus eigenlijk weer terug naar je oude situatie waar je juist uit wilt.

Overigens kan je bv je muis leren bedienen met rechts. Is even oefenen maar daarmee kan je wel linkerpols ontzien. Zelfs schrijven is met rechts te leren al zal dat wat meer moeite kosten.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 13:47

butengeweun schreef:
Wat voor opleiding heb je gedaan?

Als je met kracht en pijn in je arm zit is een European tree technician vaak te zwaar je moet als basis iedergeval in een boom kunnen klimmen

Dat is tree worker

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:54

Waarom laat je je niet omscholen tot een kantoor baan en gebruik je je skills die je hebt geleerd bij de opleiding niet vrijwillig bij staatsbosbeheer ik noem maar wat hoor.
Maar als je zo veel last er van heb is het misschien gewoon een goed idee om je om te laten scholen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:16

Ik wil gewoon heel erg graag in het groen blijven. Ik heb zelf bos en Natuurbeheer gedaan. En nu nog een 4 jarige HBO opleiding volgen gaat me gewoon niet lukken. Ik heb straks nog een sollicitatie voor uitvoerder. Hoef ik niet buiten mee te werken dus hopelijk gaat dat nog wat worden

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:23

Er zijn natuurlijk ook kortere opleidingen te vinden. Het alternatief lijkt thuis zitten op een uitkering. Dat lijkt me toch ook niet je bedoeling.

Je kan bijvoorbeeld ook denken aan een thuisstudie.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:30

Tip leer je zelf iedergeval met 2 handen te kunnen muizen. Is in het begin heel erg vloeken maar later geeft dat je arm/pols/hand veel ontlasting.

ETT lijkt me een leuke opleiding maar werk is er niet zo veel in als ik lees wat je leert naar wat de vraag is van de markt.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:34

Nou. De markt word er steeds groter in. Bomen hebben nu eenmaal zorgplicht en met heel veel bomen is vanalles mis. Ik weet er al heel wat vanaf. Ben natuurlijk geen leek erin. En ik vind het ook heel erg leuk om te doen. En dan maar weer met een omweg. Ik weet een bedrijf die aan het reorganiseren zijn en daar heb ik ook contact mee. Zodra ik mijn ett heb willen zij me ook hebben. Maar dat zal de tijd uitwijzen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:11

Kun je geen eigen bedrijfje starten? Je moet dan jezelf in de kijker spelen en naamsbekendheid opbouwen, dus netwerken. Ga bij gemeenten en bedrijven langs etc. laat jezelf zien.