Tomtom updaten, zó duur ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Tomtom updaten, zó duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:26

Hallo,

Wij hebben ongeveer in 2014 een tomtom gekocht. Nu kun je toch wel merken dat hier en daar de wegen zijn veranderd, dus willen we nu de tomtom updaten. Nu komen we er achter dat het 54,- kost.

Is dit normaal en standaard zo ? %)

Zoe_97

Re: Tomtom updaten, zó duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:28

je hebt bepaalde modellen waar je voor updates moet betalen, voor andere modellen niet. Ik heb bewust er 1 gekocht met gratis updates.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:30

Zoe_97 schreef:
je hebt bepaalde modellen waar je voor updates moet betalen, voor andere modellen niet. Ik heb bewust er 1 gekocht met gratis updates.

Wij hebben de Tomtom start 20 M. Of is dat geen model? :7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:31

Yep.. Vandaar dat ik alles in nederland via een mobieltje doe met google maps. Geeft de meest recente info incl file informatie.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:34

@troi, Dankjewel. Dan weten wij wel genoeg, de kliko in. }:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:40

Ja klopt, wij wilden de grote update à €73,-. TomTom per direct weggegooid en een Garmin gekocht, levenslang gratis updaten tot vier keer per jaar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:42

Het is inderdaad zo duur. Ik heb altijd een jaar abonnement gehad voor vier tientjes. Ik ben sinds vorig jaar overgestapt op de app van TomTom. Die kost maar 15 euro per jaar en zitten alle flitsers, omleidingen en files in. :D Ik vind TomTom nog steeds fijner navigeren dan Google Maps. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:54

Wij hebben gewoon na een aantal jaar een nieuwe gekocht, dan konden we weer 2 jaar gratis updaten.
In mijn auto zit helaas een vaste TomTom met mooi inplugpaneel, dus vervangen voor Garmin kan niet, maar die is al jaren niet meer geüpdate. Ik rijd zelden met TomTom, gebruik hem eigenlijk alleen als ik op een specifiek adres moet zijn waar ik nooit eerder ben geweest en dan tot als ik de snelweg af ga voor mijn snelheid, maar dat ding gaat anders nooit aan. Ik ken het wegennet van Nederland redelijk goed, en vind het ook belangrijk dat je niet op TomTom kunt rijden.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:59

Tomtom heeft regelmatig flinke aanbiedingen, dan is het een stuk goedkoper.
Toen ik aan een update toe was heb ik ook gewacht tot er een aanbieding was :j

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:02

Ben ik dan de enige die altijd gratis de tomtom update? Is het betalen van de laatste tijd? Ik gooi m aan de pc, open het Tom Tom programma en hij gaat updaten. Hij zet zelfs rotondes erop die nog niet klaar zijn!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:23

Mijn tom Tom kan ik 4 keer per jaar gratis updaten. Zolang ik hem heb.

Voor gratis navigatie.
Here drive.
De concurrentie van Tom Tom.
Werkt perfect op de telefoon.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:22

Maps Here is een prima gratis alternatief. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:31

Ik gebruik af en toe gewoon nog de Tomtom van 5 jaar(?) oud die nog nooit geupdate is. Ach je rijd soms in de sloot en hij kent rotondes soms niet, maar met een beetje nadenken gaat het best.

Ik gebruik liever mijn telefoon met maps of Waze. Is gratis en geeft file info etc. Vooral Waze vind ik fijn, die kaart hou je zelf samen met andere bestuurders up to date betreffende politie, file etc.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:51

Daarom heb ik idd een Garmin gekocht , daar zijn de updates gratis .
Was een super verkoper bij de Saturn die me daarop attendeerde .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:01

Mijn Tomtom heeft ook gratis updates. Blijkbaar hebben ze dat niet bij alle modellen dan.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:23

Ik heb nog een hele oude losse TomTom. Ik denk een TomTom 730 Go. Daar moest je dus een abonnement voor afsluiten voor de kaartupdate die je 4x per jaar krijgt. Kost iets van 10 euro per update. Vandaar dat ik die TomTom app voor 15 euro per jaar best OK vind.

Ik vind die TomTom app echt superfijn werken via mijn mobiel. Zuignapje bij de Xenos voor 5 euro en autolader had ik al.

Naast Maps Here en Google Maps is Waze inderdaad ook nog een gratis alternatief. Er zijn gelukkig genoeg gratis alternatieven, maar als je er een paar euro per jaar voor over hebt zijn er ook genoeg goede opties.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:39

Ik rij gewoon op mijn tomtom van meer dan tien jaar oud, ding word nooit geupdate. Kijken welke richting hij je opstuurt en op de borden blijven kijken, en bovendien gewoon zelf een beetje weten waar je bent en waar je heen moet.
Een heel enkele keer gaat het fout, als net de bestemming waar ik heen moet niet op de borden staat en de richting die de tomtom aangeeft ook niet. Nou ja, dan rij je verkeerd, zie je snel genoeg, en gelukkig leven we op zo'n moment in Nederland waar de volgende afslag en daarmee de volgende keermogelijkheid nooit ver weg is. No way dat ik daar zo veel geld voor ga betalen.

Tomtom App, is die offline te gebruiken? Zo groot is mijn internetbundel namelijk niet....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:48

Ik vind het idd nogal irritant als ik al zoekende ben in een stad. Dan vind ik het wel fijn dat mijn navigatie de waarheid vertelt. :')

Die TomTom app is inderdaad gewoon offline en kost je niets uit je bundel. Het enige is dat als je 4G uitzet is dat je niet weet waar de files/flitsers staan. Het verdient wel de aanbeveling om de kaarten thuis met wifi te downloaden. :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:50

Opmerkelijk genoeg klopt hij in de stad eigenlijk altijd, zelfs na al die jaren! Hooguit dat soms een kruispunt in een rotonde is veranderd, maar in steden heb ik eigenlijk nooit meegemaakt dat ik echt de andere kant op moet.

Ik wil alleen niet mijn 4G uitzetten en desondanks niet hebben dat hij data verbruikt. Is die optie er ook of moet ik echt per sé mijn 4G uitzetten?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:57

Ik had het soms wel eens met nieuwbouwwijken en eenrichtingsverkeer. :')

Ik ben deze maand 1x naar Belgie gereden, 1x naar Ermelo en 1x naar Soest en TomTom heeft deze maand 6,27 Mb verbruikt voor verkeersinformatie en flitsers. Dat was in totaal voor ongeveer bijna 10 uur navigeren. Volgens mij zit er in je telefoon nog ergens een optie waarmee je mobiel internet kunt blokkeren voor bepaalde apps.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:59

Oh ja, hij gebruikt natuurlijk ook internet als GPS probeert een fix te krijgen. Als je geen internet hebt duurt het altijd iets langer voordat je een fix hebt. Met losse TomTom merkte ik dat vooral. Als ik hem een week niet aan PC had gehangen klopte de data niet meer in TomTom en duurde fix langer dan wanneer ik hem die morgen nog even aan PC had gehangen voor de laatste GPS almanak update. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:03

Ik heb idd ook een navi van Garmin en heb hem nu iets meer dan een jaar ....misschien toch maar es updaten. :') Vind het wel fijn als hij up te date is...mijn vorige kon je niet updaten en daar ging ik regelmatig de mist mee in. :+ Nu gelukkig niet meer. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:05

Bellatrix schreef:
Ik heb idd ook een navi van Garmin en heb hem nu iets meer dan een jaar ....misschien toch maar es updaten. :') Vind het wel fijn als hij up te date is...mijn vorige kon je niet updaten en daar ging ik regelmatig de mist mee in. :+ Nu gelukkig niet meer. :D

En anders heb je altijd je Sammie nog voor backup. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:11

Ik heb geen Sammie mee. :')
Heb een stomme Sony. :x
Als ik mag verlengen komt Sammie weer terug...de S6 of misschien wel de S7...
Heb alleen een oude S3 liggen...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:15

Bij mij zit de S7 in de planning voor rond Kerst als hij in prijs gedaald is... Nu vind ik hem nog te duur. -O-