ideeën goed doel voor lopen kennedymars

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

ideeën goed doel voor lopen kennedymars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:21

Hallo allemaal!

Twee jaar geleden hebben mijn vader en ik de kennedymars in someren gelopen.
Hier heb ik toen een goed doel aan gekoppeld wat voor mij een extra motivatie was om door te gaan en hem uit te lopen.
Afgelopen week hebben wij weer opnieuw ingeschreven, dus ook dit jaar gaan wij weer proberen te 80 km te volbrengen.
Ik zou dit weer heel erg graag voor een goed doel doen.
Lopen doe ik toch, dus als ik daarmee geld kan ophalen en een ander kan helpen is dat mooi meegenomen.

Nou zijn er natuurlijk vreselijk veel goede doelen en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zelf over een aantal dingen al nagedacht,
maar dan hoor je andere mensen weer zeggen dat ze slecht in het nieuws geweest zijn en ze daaraan niet gaan sponsoren.
Ik ben benieuwd of jullie misschien nog mooie goede doelen kennen, misschien is een minder bekend doel ook wel iets.

Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen!

groetjes Anne

geerte

Re: ideeën goed doel voor lopen kennedymars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:24

Wat interesseert je? Wil je iets voor dieren doen, voor een ziekte bij mensen of iets voor een 3e wereldsland?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:25

Inderdaad, wat Geerte vraagt. Wat voor soort goed doel zoek je?

Mochten wij ooit iets voor een goed doel gaan doen (lopen, rijden, whatever) dan wordt dat Manege zonder Drempels (of een soortgelijke organisatie).

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:31

nouja ik sta eigenlijk voor alle ideeën open.
Vind het zelf nog moeilijk waar ik precies naar opzoek ben.
Ik heb zelf veel met dieren, maar vind de gezondheid van mensen ook erg belangrijk.

Grote doelen zijn makkelijk genoeg te vinden, maar ik hoop misschien dat ik hier ook wat kleinere doelen gevonden krijg die het geld ook goed genoeg kunnen gebruiken.

Ik zat zelf te denken aan pink ribbon in het begin.
En daarover heb ik meerdere mensen gehoord dat ze daaraan niet gaan sponsoren omdat ze slecht in het nieuws zijn geweest met betrekking tot geld.
Het is natuurlijk ook zo dat voor zo'n doel erg voor evenementen per jaar georganiseerd worden, en ze al erg veel geld binnen krijgen.

Daarom zoek ik denk ik naar een kleiner doel, wat het geld misschien beter kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:52

Laat ik het Diabetesfonds als mogelijkheid inbrengen :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:56

is er niet een goed doel plaatselijk rondom Someren?
dan kun je onderweg ook nog sponsoren scoren?

leuk hoor, voor mij alweer een tijdje terug, maar heb de kennedy in steenwijk gelopen.
Vind het wel bijzonder, is toch een beetje een 'eliteafstand'.. Het is er bij mij bij eentje gebleven, vind het toch veel voorbereiding kosten hehe..

succes vast in Someren en ga je een draadje bijhouden van je voorbereidingen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:03

Heb je iemand in de familie die ziek is? Zo heb ik bv een achternichtje van 4 met leukemie en mijn neef (haar vader) die doet de kikarun voor haar en iedereen in de hele familie sponsort hem.
Heb je geen familielid met reuma/kanker/diabetes/een hartziekte? Het lijkt me nog veel mooier om op die manier te sponsoren en je zult ook makkelijker geld ophalen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:22

Om onderweg nog sponsoren te zoeken zie ik niet echt zitten eerlijk gezegd.
Het is idd wel erg jammer dat de voorbereiding zoveel kost, inschrijven kost maar 15 euro maar alles wat erbij komt....
Ik ben wel van plan iets te gaan bijhouden van de voorbereidingen, weet alleen nog niet precies hoe of wat.

Ik heb op dit moment alleen mijn opa die ziek is. Hij heeft COPD.
Wel een aantal mensen in de familie die overleden zijn door kanker, dus is ook nog een optie.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 16:33

zijn er nog meer mensen met leuke ideeën?