Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:35

Zeuren horen we misschien niet, maar dit is misschien wel al de vierde ronde kippen van onze buren (steeds een drietal) die in onze tuin loopt, die overhoop haalt, het vogelvoer opeet en heel veel lawaai maakt wat je wakker houdt op de vroege ochtend.

Nou heb ik vakantie, kan ik wel foto's van ze schieten dat is het probleem niet maar de herrie en het overhoop halen van de tuin dat is vervelend. O ja en de poep wat gevaar voor eigen leven is als je er over uitglijdt :')

Mama gaat elk half uur zo ongeveer naar buiten en gooit met een schoen (niet op de kippen maar er naast zodat ze schrikken) maar ze komen terug :') gekke dieren. misschien is het slecht, maar we hebben overlast.

Onze buren zijn de mensen die hun dochter van 15 bier aanboden na school en in de zomer 24/7 piratenmuziek ophebben zodat de hele straat het hoort. Nou klagen we daar niet meer over, we maken er hoogstens grapjes over.
We willen ze bellen, maar helpen gaat dat niet.

Wat kunnen we doen?
Aub geen reacties waar ik niks aan heb (dat ik niet zo moet zeuren) :o
liefst mensen met ervaring, hoe ik ze weg kan houden

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:36

Een kat of hond nemen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:36

Een hek om je tuin? :P

Pan kippensoep aan de buren geven en ze bedanken voor het vlees?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:38

Jennyj01 schreef:
Een kat of hond nemen?

Katten hebben we al, maar wat heeft het voro zin XD kippen vangen doen ze niet haha/

MarlindeRooz schreef:
Een hek om je tuin? :P

We hebben een tijdje terug nieuwe schuttingen geplaatst en er staat een heg, maar overal een nieuwe schutting wordt duur, helemaal als de kids die bij de buren komen soms met hun voetbal er tegenaan trappen.

Oeh dat laatste, dat is meesterlijk :') :') wel zorgen dat ze die kippen dan niet meer horen of zien de komende tijd. maar kopen ze wsl nieuwe.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:39

Nou ik vind het wel een terechte klaag.
Heb je de buren al eens gezegd dat jullie er last van hebben? Als je dat nog niet eens geprobeerd hebt dan lijkt me dat het eerste wat je moet doen.
Vertel dat je het heel leuk vind dat zij kippen hebben maar dat ze wel jullie tuin overhoop halen en of ze daar iets aan willen doen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:40

MarlindeRooz schreef:

Dat zou ik niet doen, wat nou als ze de soep heerlijk vinden, dan heb je de week erna weer kippen in je tuin :j

Yinthee
Amadeus <3

Lekker verse scharrelkippies :9

Nee zonder gekheid, je tuin omheinen. Of gewoon toch bij ze langsgaan. Doen ze niks mag je hier volgens mij ook gewoon de politie oid voor bellen wegens overlast.

Sammie

Kippengaas neerzetten :))

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:41

Gillbo schreef:
Nou ik vind het wel een terechte klaag.
Heb je de buren al eens gezegd dat jullie er last van hebben? Als je dat nog niet eens geprobeerd hebt dan lijkt me dat het eerste wat je moet doen.
Vertel dat je het heel leuk vind dat zij kippen hebben maar dat ze wel jullie tuin overhoop halen en of ze daar iets aan willen doen

Dat hebben we 2 rondes geleden 3 keer gedaan, de buurman loopt 1 keer per dag naar buiten om ze naar hun hokje te jagen maar dat hok is niet goed, want ze komen er uit... :') en voor de rest doen ze niks, zo zijn zij helaas niet.

Gillbo schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat zou ik niet doen, wat nou als ze de soep heerlijk vinden, dan heb je de week erna weer kippen in je tuin :j

_O-

-

@Yinthee we kunnen niet de tuin 100% omheinen hebben we geen vrijheid meer plus dat is ontzettend duur, we hebben het grotendeels al maar ik vind dat wij geen honderden euro's hoeven uit te geven voor hun kippen.
Bedankt, daar dacht ik al aan maar dacht 'is datniet overdreven...

-

edit; @Sammie dat is een optie, maar waar zijn de buren hier? als ik kippen zou hebben zou ik zorgen dat hun hok geen gaten bevat en niet dat de buren alles betalen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:42

Naar je buren gaan om te overleggen of ze met een oplossing kunnen komen. Ik zou niet zelf extra omheining aan gaan schaffen, de kippen zijn van de buren en die horen er zelf voor te zorgen dat ze hun beesten op hun erf houden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:44

Kippen vangen en elke keer aanbellen en terug bellen.
Blijf in gesprek want het lijkt geen onwil maar ieder dat zij het probleem niet zo zien. Als je 6x per dag aan de deur staat met de kippen dan wordt het probleem wel duidelijke denk ik.
En anders vragen of ze toch echt iets aan het hokje willen doen omdat jullie er echt last van hebben.

Andere optie zou zijn om de wijkagent eens te vragen of die ingesprek kan gaan met ze maar het zijn wel je buren waar je nog wel even naast wil wonen neem ik aan

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:45

Mijn kippen lopen los op het erf, maar ik wil ze niet in de moestuin. Om de moestuin staat kippengaas en dat houdt de dames kip buiten.
Een rol kippengaas is niet zo duur, en als je weet waar ze je tuin i komen, waarschijnlijk door deheg, een rolletje gaas neerzetten,dat houdt ze uit je tuin.
Voor 10 meter gaas betaal je ongeveer 10 euro. Paar paaltjes en klaar in 10 minuten. Hoef je niemand iets te vragen.
Zo gebeurd. Geen ergernis meer ende kippen bij de buren waar ze horen
En als je het niet mooi vindt, plaats je het i de tuin van je buren

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:46

Daarom, gillbo, 2 huizen en 3 huizen verderop hebben ze goed contact mee (met ons niet, te aso vinden we) en dat zijn de mensen 'klaag je over vuurwerk krijg je 10 rotjes tegen je raam', zo ook met andere dingen.
De rest van de straat zijn hele toffe mensen, maar wij hebben dus net die buren haha.

-

Bedankt voor het meedenken iedereen!
@janouk dat is wel slim ja, ik zal het overleggen. als wij nou gaas kopen en onze buren ook het gaas van hun hok vernieuwen, zou mooi zijn XD

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:47

Dan zijn de buren voor 20 euro klaar en hebben goede buren over

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:48

janouk schreef:
Dan zijn de buren voor 20 euro klaar en hebben goede buren over

_/-\o_

Smee__

Re: Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:52

Oh ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel vervelend is. Wij hebben ook drie kipjes maar no way dat die de tuin uit kunnen. Zijn onze huisdieren en daar hoeft niemand anders last van te hebben.

Het idee van Janouk vind ik een goeie :j Al blijft het natuurlijk van de zotte dat JIJ moet zorgen dat hun huisdieren niet in jullie tuin kunnen komen, daar zouden zij voor moeten zorgen..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:53

Wij hebben ook kippen en onze buren zijn er ook niet op gesteld dat die bij hun het erf op komen, dus hebben wij gezorgd voor een adequate afrastering; maar als jouw buren niet mee werken wordt het lastig.
De meeste kippen gaan niet zo snel over een, lage, omheining. Met een rol kippengaas van 50 cm hoog blijven ze wel weg.
Lastig als je buren geen rekening houden met anderen!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:54

Een andere optie is doen alsof je gek bent en de dierenambu bellen: er lopen kippen in mijn tuin, kunnen jullie ze ophalen. Geeeeen idee van wie ze zijn hoor

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:55

Gillbo dat zou een optie zijn. De beste misschien wel momenteel, maar vroeger als hun kippen 'weg' waren (verwilderd of ook opgehaald geen idee) zaten er in een half jaar nieuwe. heb je de zelfde ellende haha.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:56

en gewoon weer bellen dan. ben je er in ieder geval voor een half jaar vanaf.
En als ze dan een keer er over beginnen dan kan je toch zeggen owwww zijn die van jullie tja die zijn bij de dierenambu.
Misschien toch maar je hokje eens goed maken want ze zitten hier altijd en ik wil ze niet

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:57

Ach, hier lopen ook wel eens kippen van de buurman in onze wei of erf..die gaan door het schapengaas heen. Nu heb ik er hier niet meteen overlast van, een echte tuin heb ik niet.

Ofschoon? Wel een keer de groentebakken met net geplante slaplantjes helemaal overhoop gehaald door zijn kippen :(

Nu ja, hier lopen wel honden, en als die een keer een kip vangen en zo een barfhapje hebben kan ik daar ook niet zo mee zitten.
Moet ie ze maar op zijn erf houden.

Hij had vroeger ook een hangbuikzwijn, dat was erger, die moest ik steeds uit de paardenwei jagen...
Tot ie de stal van buurmans weiland "binnen gepikt" had, en diens merrie met veulen in een dik pak sneeuw haar eigen stal niet meer in kon.
Die andere buur was duidelijk "not amused", varken was binnen nog geen week weg :D

Ik kan het wel gaan zeggen, heeft geen enkel doel, hij weet het en het kan hem gewoon niets schelen.
Zijn honden hebben ook altijd rondgezworven....die heb ik op een bepaald moment niet meer gaan vangen als ze richting straat liepen.
Die mijnheer heeft nogal een drankprobleem laten we maar zeggen, en ik heb genoeg te doen met de zorg voor mijn eigen dieren. Ik probeer het me maar niet meer aan te trekken.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de hele wereld, en probeer die dan ook maar niet meer te redden.

Wijkagent? Die weten wat voor heerschap het is, die komen daar niet aan de deur.

TS: in jouw geval zou ik er ook kippensoep van maken, maar niet gaan brengen, lekker zelf opeten }>

En voor de mensen die vinden dat ik hard reageer, ik ben er gewoon helemaal klaar mee, mensen die zelf niet naar hun dieren omkijken...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 11:58

Gillbo schreef:
en gewoon weer bellen dan. ben je er in ieder geval voor een half jaar vanaf.
En als ze dan een keer er over beginnen dan kan je toch zeggen owwww zijn die van jullie tja die zijn bij de dierenambu.
Misschien toch maar je hokje eens goed maken want ze zitten hier altijd en ik wil ze niet

:') :') ja dat is wel slim.

Alle reacties worden gelezen en onthouden, maar op alles reageren doe ik niet sorry. :j

@Sassy :') poeh wat een verhaal.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:20

Je kunt deze situatie op twee manieren benaderen. Of je denkt 'leven en laten leven' (veruit het simpelste wat je kunt doen) of je probeert je buren ervan te overtuigen dat iedereen zijn dieren op eigen erf hoort te houden. Maar dat geldt dan net zo hard voor katten natuurlijk. ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:31

Ik persoonlijk zou er wel blij mee zijn. Ben dol op kippen en zou het een mooie gelegenheid vinden om zelf een paar te nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:46

goeroe schreef:
Je kunt deze situatie op twee manieren benaderen. Of je denkt 'leven en laten leven' (veruit het simpelste wat je kunt doen) of je probeert je buren ervan te overtuigen dat iedereen zijn dieren op eigen erf hoort te houden. Maar dat geldt dan net zo hard voor katten natuurlijk. ;)

Dat zat ik net te denken,jij hebt katten en die komen dan waarschijnlijk ook bij hen?! Het is natuurlijk de bedoeling dat iederee zijn dieren op zijn eigen terrein houdt. Volgens mij zijn kippen met kippengaas binnente houden, maar katten is moeilijker.Ik vind kippen leuk, maar als buren een haan zouden hebben dan zou ik waarschijnlijk wel last hebben vanwege het gekraai s'morgens vroeg. :+