In september heb ik mijn MBO diploma behaald (eco&wildlife studies). Fantastisch leuke opleiding en stages, weinig baanperspectief. En terwijl iedereen in mijn omgeving lijkt te weten wat hij of zij "later" wilt gaan doen of dat al aan het doen is, heb ik echt 0 ideeën over wat ik later wil gaan doen. En mijn ongeschoolde huidige baan is meer voor nu, dan voor de rest van mijn leven.
Zijn er meer mensen met dit soort problemen of die een soortgelijke fase heeft doorgemaakt? Ik wil mij zo graag vooruit bewegen, in plaats van op deze (wat negatieve) plaats vast te zitten.
Maar wat, een HBO studie? Deeltijd vind ik qua prijs van de studies niet erg haalbaar. Nog een MBO studie, bijvoorbeeld bij Capabel Onderwijsgroep? Op spirituele rondreis door India
Ik weet gewoon echt niet wat ik leuk vind of wat ik zou willen doen. Ik wil graag uitgedaagd worden en mijn hersenen gebruiken. Maar als downside ben ik introvert en een lichte hsp'er. En ik ben zo'n natuurhippie, wat mij op vele vlakken gelukkig maakt, maar niet bij deze keuzestress.Tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
Nog een extra toevoeging, ik ben 24 en heb nog recht op stufi
Heel erg zonde, want ik zat op het VWO. Maar door allerlei zaken in mijn jeugd kon ik de mentale energie nooit opbrengen.
). Omdat ik zoveel mogelijk tijd wil doorbrengen met mijn kleine meisje was het geen optie voor mij om te gaan werken. Dus, zo doende!
Ik ben eigenlijk niet tot een bepaald beroep opgeleid.. Mijn plan is tot nu toe om de master educatie te gaan volgen, zodat ik in ieder geval de papieren heb om voor de klas te mogen staan. Lijkt me oprecht heel leuk, maar om dat nou de rest van mijn leven te blijven doen... Eigenlijk ben ik nog lang niet uitgestudeerd, maar ik heb niet het geld om nog instellingsgeld te betalen of een jaar langer door te studeren (krijg nu ook al geen stufi meer).