Hbo deeltijd hippische bedrijfskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loversyl

Hbo deeltijd hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 14:06

Hallo,

Ik wil in September een HBO opleiding gaan volgen. ( deeltijd)
Ik wil heel graag een HBO bedrijfskunde diploma hebben en om dat vol te houden dacht ik in de richting te gaan die me het meeste ligt en dat zijn de paarden.
Nu kan ik alleen bijna geen deeltijd opleidingen vinden.
Weten jullie er nog een paar?

Ik heb me ingeschreven op CAH Vilentum Hbo deeltijd hippische bedrijfskunde maar deze start alleen bij aanmelden van 10 personen en het waren er nu pas 2 incl mij.
Dus ik wil me graag bij andere scholen ook inschrijven.

Het mag ook diermanagement of paardenhouderij ofzo zijn, zolang het hbo is en deeltijd.
Ik hoop dat jullie nog een paar opties voor me hebben.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:25

Wat denk je met deze studie te kunnen bereiken?

loversyl

Re: Hbo deeltijd hippische bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:15

Het managen van een bedrijf. Veel vacatures die ik leuk vind vragen ze ook hbo dus vandaar

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:46

Voor het HBO papiertje is het nuttig, voor de rest niet. De baankansen zijn ronduit slecht (ik heb deze opleiding gedaan maar dan in voltijd. Was een leuke studie, maar qua baankansen had ik beter een andere studie kunnen doen).

''Bijna driekwart van de hbo'ers volgt een studie met ongunstige vooruitzichten op een baan in de komende jaren. Bijna de helft van hen volgt een opleiding met ronduit slechte verwachtingen. Dat blijkt uit de Keuzegids Hbo 2015, die het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) heeft gepubliceerd.

De minste kans op een baan maken studenten van studierichtingen als informatica, bedrijfskunde, fysiotherapie, toerisme en communicatie.''

http://nos.nl/artikel/707109-hbo-ers-vi ... -werk.html

Edit: over het managen van een bedrijf; ik ben er nog toch wel achter dat bijna geen enkel bedrijf een manager aanneemt die nog niet in het bedrijf zelf werkt. Meestal stromen medewerkers binnen een bedrijf door naar een dergelijke functie, ongeacht of ze hiervoor een opleiding hebben gevolgd.

Niet om je te ontmoedigen hoor, maar weet waar je aan begint. :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 20:49

Nee dat begrijp ik.
Ik wil gewoon heel graag mijn hbo diploma en aangezien alles 4 jaar is vaak moet ik wel iets doen waar mijn interesse in ligt

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:20

Misschien is HBO dier en veehouderij richting paard wat voor je. Ik doe zelf de HAS. Deze studie is veel breder dan alleen bedrijfskunde en daardoor heb je veel meer baankansen in de paardensector. Niet alleen op primaire bedrijven maar ook in de periferie.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:37

loversyl schreef:
Nee dat begrijp ik.
Ik wil gewoon heel graag mijn hbo diploma en aangezien alles 4 jaar is vaak moet ik wel iets doen waar mijn interesse in ligt

Natuurlijk, dat dacht ik ook toen ik aan de studie begon. :) Maar achteraf heb ik er spijt van dat ik deze studie heb gekozen. Als ik het over had kunnen doen met de kennis van nu zou ik kiezen voor een opleiding die wel voor mij te doen zou zijn maar met betere baankansen. Al zijn die vrij dun gezaaid tegenwoordig.