Ik heb eerder een opleiding van de LOI gevolgd en modules aan de Open Universiteit behaald. Ik weet dus wat het van me vraagt en weet ook dat het een manier van leren is die bij mij past, beter dan naar school gaan. Op dat punt dus geen twijfel. Waar wel de twijfel zit, is wat de arbeidsmarkt met zo'n papier doet. Het zou gaan om een officieel erkend NVAO diploma, dus het zou gelijkwaardig moeten zijn aan het papier wat je op de voltijd/deeltijd variant behaald. Er zit ook minimaal een half jaar stage bij, idealiter zou ik dit aan willen vullen met tijdens de opleiding een werkervaringsplek.
De vraag aan mensen die zo'n papier hebben is dus of er überhaupt naar gevraagd werd waar je je papier behaald hebt en of er anders (negatiever) gereageerd werd als je het via zo'n opleiding doet. Zoals gezegd, het zou gelijkwaardig moeten zijn, maar is het dat in de praktijk ook?
En zit er dan nog verschil tussen LOI/NTI en NCOI? Die laatste maakt het namelijk even twee keer zo duur als de LOI of een gewone deeltijdopleiding.
Heeft het zin om zo'n papier te halen of sta ik straks (weer.....
) met een papier waar ik niks aan heb?Ik begrijp overigens dat het ook deels van de opleiding af hangt. Ik las laatst hier op Bokt dat iemand de opleiding doktersassistente via thuisstudie deed en geen stageplek kon vinden om die reden. Dat begrijp ik, ik heb zelf de opleiding gedaan en dat was héél veel praktijk oefenen op school. Grote delen van de dag waren gevuld met rolspellen met triage aan telefoon en balie, dat haal je natuurlijk nooit uit een thuisstudie en is ook niet even in de stage aan te leren. Daar zal ik dus zeker op letten mocht ik een richting hebben uitgekozen.